Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pillars of Eternity 2 se loučí s tradicí. Mohlo k tomu dojít už dříve

  18:04aktualizováno  18:04
Popis druhého dílu Pillars of Eternity na první pohled může působit tuctově. Je to klasické pokračování ve stylu „větší, lepší, propracovanější.“ Ale pokud vezmeme v potaz, že recenze první díl nezvykle chválily, nezní to jako špatný recept na úspěšné pokračování.

Pillars of Eternity II: Deadfire | foto: Obsidian Entertainment

Neplatí však, že by ve všech ohledech hra jen bobtnala. Maximální počet postav ve skupině klesne z šesti na pět. Vývojáři se tak rozhodli opustit tradici vytvořenou hrami jako Baldur’s Gate. Důvodem jsou lépe zvládnutelné souboje a přehlednější obrazovka.

Je to však krok, který zvažovali už u prvního dílu. A odradil je fakt, že hru propagovali jako duchovního následovníka tradičních her na hrdiny, ve kterých skupinu vždy tvořilo šest hrdinů.

Tvůrci slibují možnost přenášet postavy z prvního dílu, což ovlivní události v Pillars of Eternity 2. Nepočítejte s tím, že by každé rozhodnutí v „jedničce“ mělo dopad i na druhý díl, ale u těch zásadnějších to pocítíte.

Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire

Pillars of Eternity II: Deadfire

Změn doznají také nehráčské postavy, jejichž aktivity tentokrát budou záviset na denní hodině. Nebudou proto celý den postávat na jednom místě, a úkoly díky tomu bude možné řešit více způsoby v závislosti na tom, kolik právě bude hodin.

„Není to jen o tom, že lidé budou chodit do práce a domů. Například stráže se v odlišnou dobu mohou chovat jinak, což vám umožní postup, který by jinak nepřipadal v úvahu,“ řekl ředitel vývoje Josh Sawyer pro magazín PC Gamer.

Pillars of Eternity 2 je v současné době možné podpořit v komunitním financování Fig, do jehož konce zbývá ještě 15 dnů.

Cílem bylo vybrat alespoň 1,1 milionu dolarů a v době psaní článku lidé přispěli už více než 2,4 milionu dolarů. Fig navíc kromě tradičního příspěvku za odměny umožňuje se na hře podílet i jako investor.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...

VIDEO: Battlefield 5 má konečně trailer, jaký si zasloužil

Battlefield 5

Konec experimentů. Battlefiled 5 konečně dostal pořádný trailer, který v plné síle ukazuje hru tak, jakou jí fanoušci...

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....



Najdete na iDNES.cz