Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pilot Down: Behind Enemy Lines

  12:02aktualizováno  7. října 4:14
Vžijte se do role sestřeleného spojeneckého pilota a jděte ve stopách hrdinů z 2. světové války. Staňte se jedním z 300 šťastných, kteří se z Německa vrátí domů v nové stealth RPG akci Pilot Down.
60

Pilot Down: Behind Enemy Line

Platforma: PC
Výrobce: The Wide Games Team

Herní karta

Před prázdninami nám společnost Oxygen Interactive představila střílečku z prostředí vládního spiknutí zasazenou do moderní současnosti, po prázdninách se přeneseme o šest desetiletí zpět, do doby druhé světové války. PilotDown V RPG hře s nádechem adventury se postavíte do role spojeneckého pilota a půjdete po dějové linii opravdových válečných hrdinů.

„Založeno na skutečných příbězích. Během druhé světové války bylo nad Německem sestřeleno 180 000 spojeneckých letců. 5000 z nich v pořádku přistálo a snažilo se dostat zpět do svobodného světa. Pouhých 300 z nich bylo úspěšných na cestě do neutrálního Švýcarska.“ Emocionálně podbarvený text Vás na začátku hry uvede do děje a správně protiněmecky naladí. Následuje zajímavá slideshow kreslených obrázků, zastupující intro před každou misí, ve které Vás jako Billa Fostera, spojeneckého pilota, Luftwaffe sestřelí při misi nad německým územím. Na Vás bude vynaložit všechno úsilí na záchranu a cestu do Švýcarska.

Grafika hned za začátku odsoudila titul do příslušné kategorie, přesto první pohled (bereme-li v úvahu, že nehledíme na Half-Life) vyvolává pozitivní dojmy. Dokonce i na kameru se dá lehce a pohodlně zvyknout.

Bohužel ostatní prvky hry jsou zanedbané. Jako asi první Vás překvapí nedostatek interakce, a co je horší, místa, která někde reagují, se jinde chovají jen jako textury. Je to dobře vidět například na dveřích, z nichž reaguje asi třetina. PilotDown Při pohybu po mapě si tak připadáte jako koledník, když běháte ode dveří ke dveřím a čekáte, co se stane. Naopak hezký nápad je, že pokud jsou dveře aktivní, můžete koukat klíčovou dírkou. Ve hře si také užijete dalších akcí, jako je například lovení ryb apod., což ovšem nevyváží citelný nedostatek akcí v základní herní rovině.

Dalším citelným problémem je nedostatek munice při hře. Za předpokladu, že by bylo možné zabitým nacistům brát munici, bylo by toto až takticky zajímavé, ale bohužel se musíte spoléhat jen na náboje, které Vám dali k dispozici programátoři. Zatímco Vy tak s bolestivou grimasou počítáte každý jeden vystřelený náboj, Vaši nepřátelé s chutí přebíjejí jeden zásobník za druhým, a Vám nezbývá než jen koukat. Během celé hry nikdy nebudete mít větší zásobu munice, často budete muset čekat až se voják otočí a Vy na něj tak budete moci uplatnit své bojové umění a uškrtit ho. Zmíněný tichý způsob boje se mi jeví jako dobrý nápad, oživuje to hru od klasického střílení a drží hráče v napětí, jestli se postava neohlédne a neuvidí ho, jak se přibližuje. V některých misích je navíc škrcení jediným řešením, protože střelba by vyvolala poplach u okolních vojáků.

Zbraně ve hře

Pistole - Ve hře se setkáte se dvěma typy - spojenecký Colt a německá PK (na obrázku). Střílí přesně, ale na krátkou vzdálenost. Na jeden zásobník spadá osm nábojů u německé a sedm u americké varianty.

Puška - Výborně se hodí na odstraňování stráží ze vzdálenosti, na kterou Vás ještě ani nevidí. Nepoužitelná na blízko, pomalu přebíjí. Nese 5 nábojů v zásobníku.

Samopal - Vysoce nepřesný, ale s dobrou kadencí. Středně dlouhý dostřel ale vysoký rozptyl. Asi nejméně používaná zbraň.

Pěkným nápadem jsou takzvané „preception bars“ - čáry, které se objevují nad hlavou postav, když vidí něco podezřelého nebo nebezpečného. Dávají Vám například najevo, že Vás postava vidí a máte se skrčit nebo zastavit. PilotDown Voják po Vás po doběhnutí čáry nakonec začne střílet, civilisté Vás v takovém případě udají, to znamená začnou křičet a pokud je nablízku nějaký voják, máte o problémy postaráno.

Během hry se mnohokrát budete potýkat s inventářem, který nevyhovuje ani kapacitou ani ovládáním. Většinou budete muset pečlivě volit obsah svého batohu, protože Vás omezuje maximální váha předmětů, které můžete nabrat, a limit je dost šibeniční. Často se omezíte jen na zbraně a střelivo. Ovládání inventáře se nezdá úplně dotažené, je složité a často musíte dělat zbytečné úkony (situace kdy máte plný batoh, chcete doplnit zdraví a nemůžete použít lékárničku přímo, namísto toho musíte vyhodit samopal, sebrat lékárničku, použít ji a vzít opět samopal mluví za vše). Některé předměty v inventáři mezi sebou můžete vzájemně kombinovat, což byla zřejmě snaha vnést do hry adventurní prvky. Kapacitu batohu můžete zvětšovat.

Rozšiřování maximální nesené váhy, výdrže, zdraví, umění střelby z jednotlivých zbraní, bojové umění, tichost a podobné dovednosti si můžete kupovat. Po skončení každé úrovně se Vám totiž spočítají body, PilotDown kam spadá nalezení skrytých předmětů a splnění vedlejšího úkolu. Pěkný nápad a motivace k procházení celé úrovně.

Zmínil jsem se o vedlejších úkolech – každý level má základní a druhotný cíl. Zatímco o základním jste informování intrem na začátku každé úrovně, vedlejší objevíte během hraní. Druhotné cíle plnit nemusíte, ale nedostanete za ně drahocenné body. V každé misi je také několik tajných předmětů, které se opět z finančního hlediska vyplatí sbírat.

Přibližme si teď jaká vlastně hrozí Vašemu pilotovi nebezpečí. Nejsou to zdánlivě jen nacističtí vojáci, ale zejména nehostinná příroda. Chlad a hlad totiž vaši postavu vyčerpávají a tak je neustále nutné tělu dodávat teplo a jídlo. Ve hře je totiž únor, tuhá zima, a tak se mi to jeví jako hezký a realistický nápad, ačkoliv to naštve, když na konci levelu po zdolání všech nepřátel padnete chladem.

S tím úzce souvisí i otázka ukládání. Uložení pozice je Vám nabídnuto na konci mise, čili pokud Vás před koncem půlhodinové úrovně zastřelí nebo umrznete,

Klady a zápory

Plus Několik originálních nápadů

Mínus Málo interakce
Mínus Systém ukládání
Mínus Podivné chování při střelbě
Mínus Celkově nedotažené

zahrajete si ji celou znovu.

Zarazilo a zklamalo mě zpracování střelby. Osm kulek z deseti skončí kdesi neznámo kde, například v zábradlí ačkoliv stojíte nad ním, o střílení skrz něj nemluvě; v různých jiných texturách přestože viditelně stojíte nad jejich úrovní a třešničkou na dortu je znemožněná střelba často i při volném výhledu - kulka se někdy chová jako by mezi Vámi a cílem byla zeď.

Na závěr připadá ta nemilá povinnost vyřknout číslo, zahrnující všechny klady i zápory. Hra obsahuje několik pěkných a originálních nápadů, nicméně jejich zpracování často spíše obtěžuje, než baví. Za spoustu zbytečných chyb dávám 40%.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

48 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 62 čtenářů

Témata: Half-life

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...



OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Další z rubriky

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Druhý přídavek k Wolfensteinovi dokazuje, že střílení nácků se neomrzí

Wolfenstein 2: The Diaries of Agent Silent Death

V novém DLC k Wolfensteinovi sice tentokrát hrajeme za tajnou agentku, náplň je však pořád stejná: mordovat nácky po...

RECENZE: S DOOM VFR zažijete krvavé peklo zase trochu jinak

DOOM VFR

Jde vůbec dohromady spojení frenetické akce a virtuální reality? Král bezduchých stříleček vám v tom přichází udělat...

Najdete na iDNES.cz