Po všech těch novodobých akcích, strategiích, fantasy RPGčkách a podobných hrách by si jeden mohl myslet, že už si neužije nic zajímavého, zábavného a hlavně trochu jiného. Nemyslete, že bych chtěl hanět dříve jmenované kategorie her, jde jen o to, že Pirates of the Burning Sea se řadí k tak trochu jinam, ale ve své podstatě spojují spoustu všeho možného. V základu jde o to, že se jedná o MMO hru, která se ze všeho nejvíce blíží k RPG, jenže v tak trochu neobvyklém prostředí.
Vše začíná v Karibiku někdy v 18. století, a to v okamžiku, kdy zemřel známý pirát Černovous a mezi zbývajícími piráty se rozhořel mocenský boj o to, kdo usedne na trůn „pirátského krále.“ Samozřejmě že je řeč o dějové lince, kterou může každý hráč klidně sledovat, a která mu přinese spoustu hodin zábavy a práce při řešení nejrůznějších úkolů.
Pirates of the Burning Sea je historická námořní MMO hra, kde sice nemusíte být pirátem, ale určitě se s nimi potkáte.
Na druhou stranu si musíme přiznat, že něco podobného si může kdokoliv ozkoušet v Sid Meier's Pirates! Velkou částí této hry tudíž budou PvP boje a konflikty. Autoři se proto rozhodli tento systém nějak podpořit a vytvořili oblast zhruba tak, jak údajně vypadala doopravdy. Spousta lodí, obchodníků, zboží, různé přístavy a tak dále. Jenže, do toho jsou zamíchány tří zámořské velmoci (Británie, Francie, Španělsko) a také piráti a navzájem se rozhodně nemají rádi. Po mořích se proto potloukají všelijaké lodě, jejichž cílem je napáchat co největší škodu všem ostatním. Dokonce půjde zabrat i nějaký přístav. To bude probíhat tak, že nejprve bude potřeba systematicky potápět všechny lodě, tak aby ve městě zavládlo bezpráví. Poté bude následovat veliká bitva o nadvládu, což bude globálně naplánovaná a oznámená událost, aby se mohlo dostavit co nejvíce hráčů. No, a takhle se to bude mlít po dobu šesti týdnů. Následně bude vše vyhodnoceno, vyhlášen vítěz a svět vrácen do původního stavu, aby se mohlo začít nanovo.
Hráči si sice mohou vyjít na procházku po souši, ale to bude zabírat zanedbatelnou část herní doby. V přístavech se dá opravovat loď, shánět různá vylepšení, najímat posádka, či najít nějaký úkol. Tou hlavní herní náplní ale budou námořní souboje. Ve hře je něco přes dva tucty lodí a prý zhruba dvanáct druhů munice. Je jasné, že každá loď má naprosto jiné charakteristiky a tudíž jiné přednosti a slabiny. Malé lodě bývají rychlé a mrštné, ale pokud je náhodou zasáhne bitevní loď, tak asi budou v koncích. Proto je velmi důležité poznat svojí loď a zároveň ohodnotit soupeřovu, aby se dala zvolit výhodná taktika.
Vzhledem k tomu, že jde také o RPG, tak každý hráč bude reprezentován svým „avatarem,“ kterého bude možné vytvořit téměř libovolně s použitím obrovského množství účesů, šatů a doplňků. Důležitým prvkem je shromažďování zkušeností, díky kterým se hráč časem dostane k lepším dovednostem, odemknou se mu lepší lodě a bude třeba moci přidat své postavě dřevěnou nohu. Přestože herní svět se pravidelně restartuje, na postavy jako takové by to vliv mít nemělo a každému zůstane to co má (to samé platí i pro smrt, přičemž podrobnosti ohledně nějakých penalizací nejsou jasné).
O grafické stránce se snad ani nebudeme moc rozepisovat, protože k dispozici jsou obvyklé sliby autorů o dokonalém provedení, dynamickém stínování a realistickém poškozování lodí. Protentokrát by to možná mohla být i docela pravda, když vezmeme v úvahu dostupné obrázky a videa. Na finální verzi, a tím pádem i zhodnocení, si ale budeme muset počkat minimálně až do příštího roku a možná ještě déle (všichni víme, jak to s dokončováním MMO her bývá).