"Budoucnost není v jednorázových platbách, budoucnost je freemium," řekl senior vice president EA Nink Earl serveru MCV. Mnoho lidí si na tento způsob placení už zvyklo, poukazuje Earl. "Nemusí platit moc, ale většina z nich platí víc, než byste si mysleli."
Jestli se freemium model prosadí i na konzolích, neví, ale nemyslí si, že je to nemožné. "Vím, že lidé mají rádi věci zdarma. A také vím, že když si lidé něco vyzkouší a líbí se jim to, zaplatí."
Šéf vývojářského studia BioWare Mythic (spadá pod EA) Eugene Evans navíc říká, že hry, které jsou v základu zdarma, demokratizují cenu hraní. Důležitá je možnost si hru vyzkoušet a oddělit odpad od dobrých her, myslí si. "Zákazníci nyní o kvalitních hrách rozhodují svými peněženkami."
Jenže ne vše je zlato, co se třpytí. Nevýhodou freemium modelu bývá jeho agresivita, kdy výsledná cena může i několikanásobně převýšit cenu dnešních špičkových her.
Pokud vás zajímají kvalitní hry zdarma, inspirujte se naším přehledem těch nejzajímavějších.