Placené modifikace na Steamu pomohou hráčům i autorům, tvrdí šéf Valve

  17:21
Pokud hráči chtějí kritizovat Valve jako zlou korporaci, musí si najít propracovanější teorie. To tvrdí zakladatel společnosti Gabe Newell, který se vyjádřil k funkci placených modifikací. Řada lidí je totiž vnímá negativně.
Ilustrační obrázek z projektu Skywind, který předělává svět Morrowindu do hry Skyrim.

Ilustrační obrázek z projektu Skywind, který předělává svět Morrowindu do hry Skyrim. | foto: Skywind

Možnost prodávat modifikace vyvolala vlnu kritiky. Tvůrci mají na výběr, zda projekt zůstane i nadále zadarmo, bude dostupný za předem specifikovanou částku, nebo hráčům ponechá svobodu v rámci dárcovského modelu.

S kritikou je spojená řada dezinformací a spekulací. Hráči se například obávají, že v budoucnu budou všechny modifikace na Steamu placené. Kromě toho však někteří lidé poukazují na skutečné problémy, které se Newell v rámci diskuze na serveru Reddit pokusil zodpovědět.

Negativně je vnímaná například 75% marže z prodejů, autorovi tedy plyne pouze čtvrtina peněz. Newell však objasnil, že procenta stanovuje výrobce hry.

Někteří autoři modifikací také věří, že by toto odvětví mělo zůstat nekomerční komunitní záležitostí. Například uživatel TheAscend na Redditu napsal: „Z proběhnuvšího dramatu je zřejmé, že rozhodnutí bude pro modifikování jedovaté, a že na něj bude mít negativní dopad.“

Cílem společnosti však je, aby situace pomohla hráčům i autorům obsahu, tvrdí Newell. „Pokud něco nepomůže, zbavíme se toho. V současné době se ale přikláním spíše k tomu, že to bude výhra pro obě strany. Vždy se však řídíme daty.“

Ve Valve totiž Steam vnímají jako sadu nástrojů pro zákazníky i tvůrce obsahu. „Se Steam Workshop jsme již v situaci, kdy komunita oblíbeným autorům platí víc než by si vydělali ve vývojářské společnosti.“ A krok proto ve firmě vnímají pozitivně.

Gabe Newell

Hráče nicméně zajímá, jestli placené modifikace budou procházet schvalovacím procesem, který ověří jejich kvalitu a stabilitu. Podle Newella společnost pracuje na krátkodobých záplatách i komplexnějších řešeních. Do jejich zavedení však tato otázka bude představovat problém.

Placení za modifikace pak Newell hájí z pohledu vývojářů. „Zhruba polovina Valve vzešla z modifikační scény. John Cook a Robin Walker vytvořili Team Fortress jako Quake mod. Iceforg vytvořil DOTU jako Warcraft 3 mod. Dave Riller a Dario Casali byli autoři map pro Doom a Quake,“ říká Newell. A vzápětí dodává: „Pracovat v palačinkárně vám nepomůže ve vytváření lepších her.“

Na Redditu se objevily i názory, podle kterých Valve funkci zavedlo jen z hamižnosti. Newell na to reagoval slovy: „Pojďme na vteřinu předpokládat, že jsme stupidně nenasytní. Placené modifikace zatím vydělaly 10 tisíc dolarů. To je zhruba 1 procento ceny za nárůst mailů, které zaměstnanci Valve kvůli službě obdrží. Ano, naštvat internet stojí milion dolarů jen během několika dní.“

„To není stupidně hamižné, to je stupidně stupidní. Pro tvrzení, že Valve je zlé potřebujete propracovanější hypotézu,“ tvrdí Newell.

Autor:
Témata: Steam, Valve
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...