Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valve opět otočilo. Příběh prokletých placených modifikací pokračuje

aktualizováno 
Předchozí pokus o zpoplatnění uživatelského obsahu na Steamu skončil neslavně. Možnost nabízet modifikace hry Skyrim za peníze před rokem na internetu vyvolala vlny kritiky a Valve raději od nápadu upustilo. Již tehdy však tvrdilo, že koncepce může být prospěšná nejen pro autory uživatelského obsahu, ale i hráče.

Ilustrační obrázek z modifikace pro Skyrim

Vrací proto způsob, jak vývojáři modifikací mohou ze své tvorby profitovat. Tentokrát je to v podobě Custom Game Passů, které stojí 0,88 eura (24 korun) za měsíc a projekty jsou dostupné i bez nich.

Pokusným pískovištěm se tentokrát stala hra DOTA 2 a využívání systému bude Valve jednotlivým modifikacím schvalovat. Chce tím zajišťovat kvalitu, první projekt Roshpit Champions se však neobešel bez komplikací. Zahrnuje totiž obsah, který porušuje cizí autorská práva.

Valve tvrdí, že se Custom Game Pass kupuje na měsíc, aby vývojáři měli motivaci své projekty průběžně aktualizovat, a bojovali tak o přízeň hráčů. Peníze utratíte zvlášť za každou vytouženou modifikaci, je to však jen cesta k výhodám. V základu budou komunitní projekty i nadále zdarma.

V případě Roshpit Champions za peníze získáte dodatečnou truhlu na předměty a více políček pro výbavu postavy. Právě Roshpit Champions je však projekt, který přilákal hráčskou kritiku. Bez povolení totiž využívá cizí obsah. To ostatně nepředstavovalo problém, dokud se za modifikaci neplatilo.

Například ikona pro předmět Crusader Boots využívá obrázek z ilustrace k World of Warcraft, k čemuž se i jeden z autorů Roshpit Champions přiznal.

Roshpit Champions
Roshpit Champions

Prvním placeným projektem se stala modifikace Roshpit Champions.

V reakci na diskusním serveru Reddit pod přezdívkou Chalky_brush napsal: „Nemyslel jsem si, že otisk obrazovky v malém rozlišení bude problém. Ta ilustrace je stejně strašná a pravděpodobně je třeba ji nahradit. Záleží na tom ale Blizzardu (jako vlastníkovi práv)?“

„Ve finále má jedině Blizzard nárok na to, aby si stěžoval na využití nekvalitního obrázku v rámci tohohle malého podsvěta DOTY 2,“ dodal.

Kromě toho Roshpit Champions obsahují například domy z cizí DOTA 2 mapy. To však Chalky_brush hájí tvrzením, že veškerý obsah ve Steam Workshopu je vlastnictvím Valve, a autoři modifikací tak mohou navzájem využívat prvky ze svých výtvorů.

Diskutující Darkswordfish však zmiňuje e-mailovou výměnu s Valve, podle které jsou majitelem práv autoři komunitního obsahu. V době psaní článku ale byl placený Custom Game Pass pro Roshpit Champions stále dostupný.

Roshpit Champions

Roshpit Champions

Obchodní model je tentokrát odlišný

Zpoplatnění modifikací tedy nezačalo zcela bezproblémově. Oproti loňskému pojetí se však koncepce posunula odlišným směrem. Zatímco u obsahu pro Skyrim měli autoři získávat pouze 25 % z prodejů, v případě modifikací pro DOTU 2 je to údajně okolo 70 %.

Valve konkrétní čísla nezveřejnilo, zhruba o takovém podílu se ale hovoří v souvislosti s prodejem tradičních her na Steamu a procenta z prodeje Game Passů by měly být identické. Valve kromě toho zákazníkům nabízí možnost zažádat během prvních 48 hodin o vrácení peněz.

V loňském konceptu pro Skyrim navíc autoři měli mít na výběr mezi neplacenou modifikací, zpoplatněným projektem a možností vybírat nepovinné příspěvky. Stávající model Custom Game Passu oproti tomu lze považovat za hybridní model.

Firma také slibuje, že bude hlídat kvalitu placených projektů. „Opatrně budeme vybírat, které modifikace budou Custom Game Pass prodávat. Volit budeme jen dostatečně vyzrálé hry se zavedenou a početnou komunitou, které zákazníkům nabízejí uspokojivou hodnotu,“ napsalo Valve.

Autor:



Nejčtenější

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?



Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...

Nikdo ho nemá rád, přesto na Twitchi pokořil rekord ve sledovanosti

Tyler1

Streamer Tyler1 si vybudoval reputaci na tom, že chce všechny naštvat. Po necelých dvou letech mu autoři League of...

Deset nejočekávanějších strategií roku 2018

Jurassic World Evolution

Strategie sice nejsou tak populární jako střílečky, letos jich přesto vyjde víc než dost. Řekli jsme si, že jich...

Další z rubriky

Zpěvák Sting namluví postavu v počítačové hře

Where the Water Tastes Like Wine

Legendární zpěvák obohatí svým nezaměnitelným hlasem nezávislou hru Where the Water Tastes Like Wine.

Zahrajeme si Maria i na PC? Oznámení Yuzu, emulátoru Nintenda Switch

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

Je to teprve 10 měsíců od momentu, kdy byla uvedena konzole Nintendo Switch na trh a už byl oznámen její emulátor na PC.

Konečně pořádná exkluzivita pro Xbox? Autoři Forzy chystají další Fable

Fable

Ještě to není oficiální, ale oblíbené akční RPG zřejmě konečně dostane další díl.

Odvážné maminky ukazují poporodní bříška
Odvážné maminky ukazují poporodní bříška

Těhotenství je krásné období, během kterého se největší změny odehrávají uvnitř ženského těla. Rostoucí bříško, nově získaná kila, napnutá kůže - i tyhle proměny k němu ale patří.

Najdete na iDNES.cz