Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Planescape: Torment

  11:42aktualizováno  27. září 2000 6:02
Planescape: Torment
Planescape: Torment
Temnější než všechno známé...

Dovolte mi, abych vám představil další potencionální RPG pecku od Interplay nebo spíše od jejich RPG divize Black Isle, kterým vděčíme za takové bomby jako Fallout 1+2 nebo Baldrur´s Gate. Nový počin této činorodé firmy opět plně využívá licence AD&D, ale tentokráte se nebudeme pohybovat v nádherném a relativně bezpečném světe Forgotten Realms, ale navštívíme ten nejtemnější svět ze všech, Planescape.

V tomto divoké světě plném chaosu a utrpení, vše co zde potkáte je bizardní a určitě to má něco společného se smrtí. Smrt je tady na každém kroku, vše co vidíte vypadá ponuře, nebo spíše by bylo vhodné označení morbidně. Pořád budete potkávat zohavená těla, těch kteří neměli to štěstí, nebo možná tu smůlu jako vy, a nemohli se reinkarnovat nebo možná byli skutečně smrtelníci. Když už jsem začal mluvit o těch mrtvých tělech, Planescape: Torment tak ve světě Planescapu mají všichni úžasnou fantazii, v tom co se týče, jak zabít svého nepřítele. Uvidíte mrtvá těla v podobě podřezaných, pobodaných, rozčtvrcených, rozpůlených, spálených, rozžužlaných těl a, mezi námi, vyhřezlých vnitřností potkáte asi taky hodně. Co se týče perverznosti, tak Torment se vůbec neztratí mezi tituly jako Kingpin, Sanitarium nebo Harvestr, proto asi budu ocejchován nenáviděnou nálepkou 18+, ale v tomhle případě je to určitě jen dobře. Dokonce perverzita jde, tak daleko, že potkáte mrtvolu a začnete s ní vést monolog na téma, jak byste nechtěli nikdy zemřít, nebo jaké je dnes hezké počasí a prý když bude vaše víra ve smrt obrovská, tak se dokáží vaše myšlenky zhmotnit.

Postava, kterou budete ovládat, taky zrovna neoplývá nějakým optimismem. Když se na ni podíváte, tak víc než cokoli jiného připomíná Frankensteinovo monstrum křížené s Egyptským bohem Ra, mimochodem jeho jméno patří taky do škatulky veselých jmen. Však posuďte sami, The Nameless One. Při procházkách tímto temným a depresivním světem budete potkávat převážně nemrtvou havěť jako jsou ghulové, kostlivci nebo zombie a spousty dalších. Planescape: Torment Planescape je zvláštní také proto, že si zde nevolíte žádné povolání, přesvědčení nebo rasu. Na začátku hry si akorát můžete pohrát se svými atributy a to je vše. Povolání vaši postavy se určí až podle chování v herním světě. Takže, když na své nepřátele budete používat čistě kouzla a fyzickému boji se budete vyhýbat jako čert kříži, tak z vás nejspíše bude kouzelník, zato když budete nepřátelské hordy mlátit hlava nehlava, tak se z vás stane udatný válečník.

Příběh našeho pana The Nameless One začíná ve městě Sigil, což je centrum celého Planescapu. Teď taková malá odbočka pro neznalé světa Planescape. Je to prstencovitý svět, ve kterém se prolíná materiálno s duchovnem. Je plný magie, hlavně té temné, strachu a smrti. Je tvořen třemi vrstvami, vnější části - duchovní, vnitřní části - materiální a jejich průnikem, což je právě město Sigil. Jelikož toto město je průnikem obou částí nebo chcete-li prstenců, stýkají se zde materiální a astrální sféry, je naprosto v čase neměnné a je taktéž věčné (zajímal by mě Einsteinův názor na tyto výroky).

Planescape je rozhodně nejdrsnějším světem AD&D, je drsnější než upíry zamořený Ravenloft. Planescape: Torment Vraťme se ale k příběhu. Probudíte se v márnici města Sigil. Jak už to tak bývá vůbec nic si nepamatujete, jediné co víte nebo to spíš jen tušíte je, že to někdo pěkně šeredně odskáče. Vylezete ven a začnete se shánět po nějakých informacích o tom, kdo vlastně jste a proč tu jste. Také potkáte první nepřátele, kterým pomůžete z tohoto tíživého světa. Tím že jste je zabili, tak jste jim vlastně pomohli. Pak půjdete dál a vyrojí se na vás moc nepřátel, tak moc, že z toho zemřete. Už naštvaně hledáte klávesu LOAD, ale co se nestane, obrazovka ztmavne a vzbudíte se v sigilské márnici. V průběhu hraní potkáte, kromě nepřátel také tvory přátelské, které si můžete přibrat k sobě do party, bude nás víc, nebudeme se vlka bát nic. Na Tormentu pracuje legendární Guido Henke, tvůrce skvělé severské trilogie Realms of Arkania, toto jméno by mělo být dostatečnou zárukou kvality hry. Dokonce se na hře podíleli i lidé, kteří stvořili originálního Planescape, takže vše bude nejspíše naprosto věrné a přesné. Torment poběží na Baldur´s Gate enginu a dočkáme se ho někdy na přelomu srpna a září. Takže už jen chvíli vydržet a budeme tu mít další skvělé krmivo, pro naše milované mašinky.

Autor:


Témata: Fallout


Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.