Planescape: Torment - 4. část návodu

  • 4869
Co se slíbí, to by se také mělo splnit. Proto vám nyní přinášíme čtvrtý a poslední díl návodu na RPG Planescape Torment. Pokud jste tedy také propadli této mírně nekrotické hře, ale nemůžete se z jakéhokoliv důvodu hnout z místa, máme pro vás lék.

Outlands
Není velká lokalita. Najdete zde pár potvůrek, za jejichž likvidaci získáte dost zkušeností, a jak vám řekl Trias, žije zde Fhjull Forked-Tonque, kterého najdete v hlavě obrovské kostry ještěra uprostřed lokace. Popovídejte si s ním a snažte se z něj vytáhnout co nejvíc informací. Ptejte se hlavně na svou smrtelnost. Forked-Tonque bohužel nic neví a odkáže na vás na další místo, kterým je Pillar of Skulls (fujtajblový místečko) v Baatoru. Vyzpovídejte Fhjulla, jak se tam dostanete, a vaší cestě do Baatoru nestojí nic v cestě. Před cestou si můžete také nakoupit pár zajímavých kouzel. Portál do Baatoru najdete u levé přední tlapy kostry.

Baator
Je nehostinná radioaktivní planeta, kde vás budou ohrožovat hlavně Abishaiové a Cornugové (což jsou pěkně tuhé potvory, za jednu je 10000 zkušeností), jinak zde nic zajímavého nenaleznete. Od místa, kde vás portál vyhodí, se vydejte jihovýchodním směrem. Po cestě mlaťte na co přijde, popřípadě tomu utečte. Vstup do úrovně Pillar of Skulls najdete v jihovýchodním rohu lokace.

Pillar of Skulls, jak napovídá jeho název, je sloup složený z lebek. Je to pěkně nehostinné a nepříjemné místo. Sloupu se zeptejte jen na tři otázky. Za dvě z nich budete muset zaplatit. Poprvé se zeptejte na to, kdo jste a obětujte Morteho. Po odpovědi hovor ukončete a započněte znovu. Nejdříve ze všeho vytáhněte Morteho ven, abyste o něj nepřišli definitivně. Bude vás to stát permanentě -5 životních bodů. Poté se zeptejte na Fortress of Regrets. Budete znovu požádáni o Morteho - odmítněte. Další možnou platbou je zrada Fhjulla Forked-Tonque, ale toho budete ještě potřebovat a jestli ho prodáte, bude pěkně nepříjemný, až se k němu vrátíte a budete se ptát na cestu z Outlands. Navíc mi připadalo nefér zradit někoho, kdo mi pomohl :o). Další možností je Modron Cube (když ji máte u sebe) - pokud ji obětujete, připravíte se o možnost získat nejlepší zbraň hry a ta se vám ve finálním souboji bude sakra hodit. Nemáte-li Modron Cube u sebe, bude po vás sloup požadovat Annah a poté Grace, což samozřejmě nepřipadá v úvahu. V konečné fázi smlouvání bude chtít trochu vaší krve, což už musíte přijmout, protože informaci o pevnosti nutně potřebujete a jinak se ji nedozvíte. Bude vás to stát dalších -15 HP trvale, ale za všechno se musí platit a tohle je nejmíň "bolestivé". Teď už víte vše, co jste potřebovali, a můžete se vypravit zpátky k Fhjullovi.

Vraťte se do Baatoru a pokračujte západním směrem, až přijdete k onyxovým kamenům, o kterých mluvil Fhjull, a budete přeneseni zpátky do Outlands. Běžte za Forked-Tonquem, abyste se dozvěděli, jak se vrátit zpět do Curstu. Portál najdete pod pravou zadní nohou kostry.

Curst Gone
Po návratu do Curstu najdete všude jen ruiny. Prohledejte bedny a rozházené sudy, až přijdete k bráně Carceri. Promluvte si s hlavami na bráně a dozvíte se, že došlo k válce a Curst byl přemístěn do alternativního vesmíru Carceri. Než se tam vypravíte, nezapomeňte se vyspat, aby si mágové mohli obnovit kouzla.

Carceri
Je místo plné chaosu, který zde nastolil Trias. Vaším hlavním úkolem v této úrovni je najít Triase a zlikvidovat ho, aby se Curst vrátil zpátky na své místo a byl v něm opět nastolen pořádek. Anděla najdete ve správní budově. Než se k němu probojujete, můžete splnit cestou několik úkolů, ale není to nezbytně nutné.

Deva se ukrývá až v posledním patře administrativní budovy, severním směrem od místa, kde jste se objevili. Cestou vás budou napadat nejrůznější příšerky a stráže. Hned po vstupu do místnosti, která je momentálně sídlem anděla, budete napadeni samotným Triasem. Pusťte se do něj a až budete blízko vítězství, Deva s vámi začne smlouvat. Vyzpovídejte ho opravdu ze všeho možného, i za cenu lži. Musíte se za každou cenu dozvědět, kam povedou vaše další kroky (do márnice). Až se dozvíte, co potřebujete, tak anděla klidně zabijte. Stejně si nic jiného nezaslouží za zmatek, který způsobil :o). Po smrti nebo zmizení anděla se ve dveřích, jimiž jste přišli, objeví portál, který vás přenese do Hive-Mortuary k Dustman Memorial.

Než začnete něco podnikat, můžete zaskočit za Mebeth, abyste se naposledy rozloučili s Ravel, která vám vlastně celou dobu pomáhala. Poté zajděte do Lower Ward do věže za Golemem a vyměňte s ním Modron Cube (která ho osvobodí) za super meč, který vám ve finálním souboji hrozně moc pomůže. Je použitelný jak pro mágy, tak pro bojovníky, ale než s ním začnete manipulovat, doporučuji save, protože po manipulaci už nastavení nepůjde zvrátit, tak abyste se ze zvědavosti nepřipravili (jako já) o možnost meč používat :o).

Hive-Mortuary
Nyní prodejte všechno, co jste dosud nasbírali, vybavte se spoustou léčidel, zakupte nová tetování a zajděte za Poxem. Požádejte ho, aby vás zabil a jakmile slezete ze stolu, vydejte se v téže místnosti opačným směrem, než jsou dveře a vstupte do portálu, který se před vámi zaktivoval. Vaši přátelé k vám budou promlouvat, tak poslouchejte dobře, co vám říkají.

Fortress of Regret
Bezejmenný se objeví ve Fortress Entrance sám, samotinký. Nemá ani tuchy, kam se poděli jeho přátelé.

Od místa, kde vás portál vyplivne, jděte na východ. Na konci cesty je křižovatka, na níž se vydejte jižním směrem, až přijdete k Deiorraně. Promluvte s ní a řekněte, že jste dostali její odkaz. Pokud máte u sebe prsten, co vám odkázala, Deiorrana vám ho vylepší. Po skončeném rozhovoru se vraťte zpět, odkud jste přišli, a vydejte se opačným směrem. Na konci západní cesty je vstup do pevnosti.

Fortress Interior jakmile vstoupíte do pevnosti, zaútočí na vás velké stíny. V této lokaci máte za úkol pohnout čtyřmi pákami, aby se vám otevřel portál do další úrovně. I když jsou stíny tuhými protivníky, doporučuji projít celou úroveň a vymlátit je všechny (pokud jste si nakoupili skutečně DOSTATEK hojidel, neměl by to pro vás být problém), protože za jeden Greater Shadow je 10000 bodů zkušeností. Po každém stisknutí páky se objeví animace a vy postupně uvidíte, jak vaši přátelé umírají, protože vás nezradili. Jenom jeden z nich se projeví jako zrádce, a to buď Ingus, nebo Vhailor, záleží na tom, s kterým z nich jste hráli až do konce. Portál se otevře severně od bodu příchodu (arrival point) v místnosti nad schody.

Trial of Impulse je místo, kde budete napadeni tím členem vaší bývalé party, který vás zradil. Až se s ním vypořádáte, prozkoumejte místa za všemi sochami, za jednou z nich najdete sounding stone. Kámen si poslechněte a poté vystupte k fontánce a krystalem uvnitř se dostanete dál.

Maze of Reflections zde se setkáte se třemi inkarnacemi Bezejmenného. Se všemi promluvte a pokuste se je přesvědčit, aby se vámi nechaly absorbovat. Doufám, že nemusím připomínat funkci SAVE :o). Prý se s pomocí dobré inkarnace, pokud máte vysokou inteligenci, dozvíte z bronzové koule spoustu informaci včetně svého pravého jména. Mně se to nepodařilo, tak nevím.

Nejdříve promluvte s praktickou inkarnací (pokud to nepůjde po dobrém, tak to musí jít po zlém, ale v žádném případě nedopusťte, aby vás pohltila, hra by prý špatně skončila - nevím, nemám vyzkoušeno), poté s dobrou (ta se k vám připojí dobrovolně) a nakonec s paranoidní (s ní mluvte pouze za pomoci starobylého jazyka Uyo - pokud se k vám nepřidá dobrovolně, musíte použít hrubou sílu). Po likvidaci všech inkarnací (pohlcením či zabitím) se objeví opět Deionarra, ale zatím s ní nemluvte. Odpočiňte si, protože tohle je poslední místo, kde si před finále odpočinout můžete. Po probuzení vyzpovídejte Deionarru a poté budete přeneseni na střechu pevnosti.

Fortress Roof úplně první, co na střeše uvidíte, jsou mrtvoly vašich přátel. Ani nezkoušejte použít Raise Dead, protože to nefunguje :o(. Pokračujte dál, až se objeví Transcendent One. Promluvte s ním a pokud se vám podaří fikaně odpovědět, Transcendent One si půjde zkontrolovat, co mu tropí stíny v pevnosti a teď přijde vaše chvíle. V animaci oživíte mrtvé přátele a až se hlavní padouch vrátí, máte své věrné pohromadě. Hra jde ukončit několika způsoby. Buď v souboji Trenscendent One porazíte, nebo můžete spáchat sebevraždu použitím zbraně Blade of the Immortal od Golema z Lower Ward nebo můžete vyslovit své pravé jméno, které jste zjistili z bronzové kuličky (mně se to nepodařilo, asi jsem nebyla dostatečně inteligentní :o)).

Uuffff, tak už to máme konečně za sebou. Ještě závěr ...

Závěrem bych chtěla podotknout, že některé úkoly jsem vůbec nepsala, a že do několika lokalit jsem se vůbec nedostala (usuzuji tak dle mapy), asi jsem nemluvila s těmi správnými lidmi. Anglicky rozumím jen tolik, co jsem pochytila za šest let hraní, takže si musím počkat, až bude hotová čeština a pak Planescape Torment doslova rozpitvám. Pokud na něco zajímavého přijdu, samozřejmě návod doplním. Už se moc těším.

Do jedné lokace, kterou jsem našla a vynechala, se dostanete, když po splnění rubínového úkolu pro Jaryma z Ragpicker´s Square zajdete do katedrály a promluvíte opět s knězem. Při východu z lokace bude Bezejmenný, sám samotinký, přenesen do klasického kruhového bludiště, obklopeného portálovými bránami, které ho budou různě po bludišti pohazovat, až se dostane k místu, kde najde magické kladivo (použitelné pouze bojovníky - možná se zbraň generuje podle postavy, co je tam teleportována, nevím) a jeden ze svých deníků. Jedna z portálových bran je obklopena stíny (Shadow), takže předpokládám, že touhle branou se asi dostane z bludiště ven. Nevím, protože asi po dvou hodinách bojů se stíny, které mě vždycky zabily a já se pak pracně ze středu bludište musela vracet, mě to přestalo bavit a loadla jsem. Mám v plánu, že až bude čeština, zkusím tuto lokalitu znovu, ale půjdu tam až s trošku silnější postavou.

Na úplný závěr - s návodem to nemá nic společného, jen si musim ulevit :-) K šílenství mě při hraní přivádělo:

  • klikání - než se člověk v některých rozhovorech k něčemu důležitému proklikal, tak měl málem opuchlý ukazovák na pravé ruce.
  • nemožnost koupení více lahviček jedné sorty současně. Když jsem kupovala 100 lahvinek a musela kvůli tomu 200x kliknout, tak mě málem omejvali :o).
  • vcelku nesmyslné pobíhání ve slévárně, při hledání vraha. Nechápu, proč dvě, poměrně malé místnosti musely být rozděleny ukládacím a nahrávacím východem. Na mém pomalejším compu k uzoufání. Totéž platí i pro lokaci Curst a řešení úkolu pro Kitlu :o(

    Ale jinak... z těch novějších her po Falloutech byla PT jediná, která mě totálně dokázala přilepit k počítači! :o)


  • Témata: Socha, Tetování