Sony: PlayStation 4 Pro nepředstavuje revoluci a je to dobře

  13:20aktualizováno  13:20
Přechod z PlayStation 4 na letošní výkonnější model by pro vývojáře neměl představovat zásadní problém. Návrh modelu Pro je prý natolik podobný, že by podpora nové konzole měla probíhat pouze s minimálním úsilím.

Ilustrační fotografie dostupných konzolí a periferií pro PlayStation | foto: Ondřej Zach

„PlayStation 4 Pro není startem nové generace. A je to velmi dobře,“ řekl pro server Gamasutra návrhář konzole Mark Cerny. Cílem je oživit stávající generaci konzolí, nikoliv eliminovat generační cykly.

„Ty jsou dobré. Věříme v ně a věříme, že budou pokračovat. Toto je zkrátka mezigenerační model,“ říká Cerny.

Konzole tedy vznikla kvůli podpoře vyšších rozlišení, ale i vyššímu počtu snímků za sekundu. „A kvůli streamování v rozlišení 4K pro ty, kteří PlayStation 4 využívají k přehrávání videí. To je pro nás ostatně významnou složkou. Streamování videí je druhým nejčastějším použitím konzole.“

Při návrhu PlayStation 4 Pro se Sony zaměřila na to, aby podpora verzí právě pro tuto konzoli představovala jen zlomek práce potřebné pro vytvoření nové hry.

PlayStation 4 Pro
PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro proto využívá identickou architekturu jako starší verze. Disponuje však větším výkonem procesoru i grafické jednotky a dodatečnou pamětí.

„U hardwaru vydaného v polovině generace jsme chtěli nabídnout naprostou kompatibilitu se standardním modelem. Jinými slovy jsme věděli, že nemůžeme žádat autory více než 700 existujících titulů, aby se vrátili ke kódu vydaných her a trávili čas podporou PlayStationu 4 Pro. Ty hry prostě musí fungovat rovnou,“ tvrdí Cerny.

Nová konzole proto přidává ještě jeden grafický procesor s identickými parametry, jaké je možné objevit v klasickém modelu PlayStation 4. Pro podporu dřívějších her tak stačí vypnout jeden z procesorů.

Díky technologickému pokroku navíc identické procesory mohou běžet o 14 % rychleji. Společně se zdvojením jednotky tak Sony docílilo nárůstu na 228 % výkonu původního PlayStationu 4.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

Další z rubriky

Necenzurovaná verze Agony nejspíš přeci jen vyjde

Agony

Půl roku po vydání hry Agony se možná dočkáme původně plánované necenzurované verze. Otázka je, jestli to ještě bude...

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...

Cyberpunk 2077 vyjde ještě na současnou generaci konzolí

Cyberpunk 2077

Vývojáři z polského CD Projektu uklidňují nedočkavé fanoušky tím, že si kvůli jejich hře nebudou muset kupovat nové...



Najdete na iDNES.cz