Důležitá je prý kombinace "fenomenálního" hardwaru a vstřícnosti k uživatelům. Vývojářský život bude pro změnu jednoduší díky architektuře konzole, kterou lze označit za upravené PC. A to prý vývoj her příští generace značně ulehčí.
Zásadní má být i fakt, že veškeré konzole budou využívat 64-bitovou architekturu. Hry tak budou moci pracovat s větším množstvím operační paměti.
"Nezapomínejme, že to má šestnáctkrát tolik paměti, co bylo v PlayStation 3. To není bezvýznamné. A pokud víte, že to každý stroj má, můžete s tím dělat šílené, absurdní věci," tvrdí Rein. "Je to jako bychom získali nejlepší PC na světě," dodává.
A nové funkce Rein označuje za extrémně pohodlné. Jako příklad zmiňuje možnost hrát tituly, které se teprve stahují, nebo se při hraní aktualizují.
"Vždycky jsem tvrdil, že příští generace není jen o hrubé síle hardwaru, ale jde zejména o služby a jednoduchost zážitku. Jde o věci, které činí obstarávání PlayStation 4 her stejně jednoduchým a zábavným jako na iPadu," tvrdí Rein.