PlayStation Experience 2003

  12:00aktualizováno  9:26
V závěru minulého měsíce se vedle ECTS v Londýně konala další velká akce, která se zaměřila ponejvíce na platformu made in Sony, tedy konzoli PlayStation 2. Návštěvníci výstavy si navíc mohli leccos zkusit na vlastní kůži…

Co k perexu dodat? Že letošní PlayStation Experience byla zase o něco větší, bohatší na hry a úspěšnější a že se všichni zúčastnění těší na další rok? To je asi zbytečné mlácení prázdné slámy, takže se pojďme rovnou podívat, co že tady bylo k vidění. Předesílám, že půjde toliko o jakýsi krátký průřez, neboť popsat stovku PS2 her z výstaviště je věc v jednom článku dost dobře neuskutečnitelná!

Na prvním místě musíme určitě zmínit závodní

Gran Turismo 4 Gran Turismo 4 Gran Turismo 4
Gran Turismo 4 Gran Turismo 4 Gran Turismo 4
Gran Turismo 4 Gran Turismo 4 Gran Turismo 4

Originálním se rozhodně jeví titul $1#8217;s Life: Tail-wagging. V něm se ve third-person perspektivě zhostíte role psa jménem Jake, který hledá po celé Americe psí slečnu Daisy. Důležitou roli ve zdejším příběhu hrají rozličné pachy. V módu Smellovision (v první osobě) rozeznáváte jednotlivé pachové značky podle jejich zabarvení, které je dobře patrné na matném pozadí. Shromažďováním pachů se dočkáte otevření řady miniher, v nichž je třeba nahánět krysy, shánět ovce dohromady či označkovat vaše teritorium. Jake však zvládne mnohem víc, k uvedenému si připočtěte běhání, plavání, hrabání a v neposlední řadě kousání, což je tedy v tuto chvíli nepotvrzená informace, ale tahle obvyklá aktivita by se mohla v prekérních situacích určitě hodit. Ve hře je celkem 18 lokací, každá je dále rozdělena do tří odlišných oblastí, a 20 plemen psů, se kterými bude probíhat čilá interakce! Ba co víc, některé z nich budete moci aktivně ovládat a lze si tak pomoci z případných nesnází. Jako příklad - nemůžete se dostat do domu? Je jisté, že čivava to díky své velikosti skrze malý vstup pro kočky zvládne. V říjnu se tak připravte na neuvěřitelné psí dobrodružství…

Dog’s Life Dog’s Life Dog’s Life

Sony také ohlásila dva nové hudební projekty, které nesou prozatímní název Sing a DJ. V prvním případě se jedná o karaoke hru, jejíž vývoj mají na svědomí v Sony London, což je studio zodpovědné za DJ vás posadí do mixerského křesla a umožní pohrát si s několika desítkami licencovaných songů.
V kontextu výše uvedeného pak musíme připomenout i hudební titul Amplitude, což je pokračování Frequency - čímž je asi řečeno vše. Zajímavostí se zdá být online podpora, kde se lze utkat se třemi dalšími, na stejnou vlnu naladěnými hráči.

Pro fotbalové nadšence se chystá , který má být zcela předělán. Dočkáte se 300 fotorealistických hráčů z celého světa (celkem je tu 18.000 fotbalistů), 900 týmů a 23 ligových soutěží. Tvůrci hovoří o skutečnosti, že specifické atributy jednotlivých hráčů mají více než kdy jindy promlouvat do jejich herního projevu, že systém přihrávání a střelby byl přepracován, s čímž nepřímo souvisí i fyzika míče, či nové animace, takže TIF2004 bude vyhlížet daleko realističtěji svých arkádových předchůdců. (doufáme, že se výrazného vylepšení dočká zpracování míče u postranní čáry či chování hráčů v nestandardních situacích - pozn. by fotbaloví nadšenci Vreco & Vrah)

Dalším sportovním titulem je WRC3, jenž se na trhu objeví v listopadu a vedle podpory hry pro čtyři hráče je tu implementována kompatibilita s volanty Driving Force a Speedster TM2. V závodní oblasti ještě chvilku zůstaneme, anžto se na trhu každou chvíli objeví , které bude hodně zaměřené na multiplayer. Vedle online režimu pro 16 hráčů se dočkáte i podpory MultiTapu (pro čtyři hráče) a nově i volantů pro lepší prožití zdejší adrenalinové akce.

Přitažlivá akční adventura (a to nejenom díky fantastickým obrázkům) Ghosthunter od tvůrců

Ghosthunter Ghosthunter Ghosthunter
Ghosthunter Ghosthunter Ghosthunter

Sony přirozeně nebyla jediná firma, která na PlayStation Experience prezentovala své hry pro PS2. Byl tu UbiSoft se svými pro tento rok exkluzivními PS2 počiny a Beyond Good & Evil, Eidos a tentokráte společné Kainovo a Razielovo dobrodružství v Legacy of Kain: Defiance či remake The Italian Job. Byla tu Sega se svým sportovním lineupem (NHL, NFL, NBA) a dalším Sonicem v Sonic Heroes. A v neposlední řadě Vivendi Universal a s nimi Crash Nitro Kart nebo The Hobbit. Zkrátka nabídka herních titulů přebohatá (ostatně jukněte na www.playstationexperience.com), o některých již byla řeč v článku o skončivší ECTS 2003, každopádně aktualizované zpravodajství tak čekejte skrze naše žurnálové zprávy.

A závěrem něco překvapivých vět ohledně hardwaru.
Již několikrát avizovaný handheld PSP (PlayStation Portable) bude ještě daleko multifunkčnějším zařízením, než bylo dosud prezentováno. Ken Kutaragi totiž odhalil firemní plány týkající se přípravy adaptéru pro digitální kameru a telefon pro PSP. Kutaragi k tomu podotkl: „Často PSP nazýváme walkmanem nové generace z toho důvodu, že umí spoustu věcí. Ale PSP nebude jenom produktem zábavního průmyslu, ale také zařízením pro komunikaci.“
Oproti na našem webu dříve avizovaným zprávám bude nově příchozí konzole PS3 plně kompatibilní jak s PS2, tak s 32-bitovým PSX (resp. PSone). Kutaragi na dané téma prohlásil: „PSone a PlayStation 2 jsou dva odlišné formáty. Hry z 32 bitů běží na PS2 spíše skrze emulační program, než současný hardware. PS3 nabídne stejnou kompatibilitu pro PS2 software a formát bude pokračovat stále dál. Stejně to funguje u osobních počítačů a hudebních CD - formát je zachován prostým začleněním do nových produktů.“
V souvislosti s PS3 ještě noticku - v těchto dnech totiž Sony opouští šéf technické kanceláře Shinichi Okamoto (údajně odchod do důchodu), který do firmy přišel v roce 1989 a spolupodílel se na vývoji konzolí PlayStation a PlayStation 2. V době odchodu Okamoto pracoval na operačním systému pro procesor CELL, jenž má pohánět PS3 (mimochodem, spekulace o tom, že grafický chipset pro PS3 bude mít na triku nVidia byly nyní označeny za mylné). Na jeho místo nastoupil Masayuki Chatani, bývalý technologický viceprezident SCEA. Jaký dopad bude mít tahle zvláštní causa na PS3 není zřejmé, ale doufejme, že ne příliš negativní.

Autor:
 

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

Kupování exkluzivit časem skončí, slibuje Epic Store

Metro Exodus - Master Artyom Edition

Až se Epic Store na trhu s digitálními hrami pevně usadí, skončí dosavadní praxe nakupování časových exkluzivit,...

PRVNÍ DOJMY: Sekiro překvapí a potrápí všechny fanoušky žánru

Sekiro: Shadows Die Twice

Přinášíme vám první dojmy po třinácti hodinách strávených v nesmírně očekávané novince od autorů kultovní série Dark...

Bethesda se vrací na Steam, dodatečně na něm vyjde i Fallout 76

Rage 2

Navzdory předchozím oznámením nakonec chystané novinky od Bethesdy vyjdou i na Steamu. Všechny díly Dooma, Wolfensteina...

Prodej bytu 3+kk 86m
Prodej bytu 3+kk 86m

Lipová, Holubice - Kozinec, okres Praha-západ
3 780 000 Kč

Najdete na iDNES.cz