Commodore má nového majitele, stále žije
Síla značky a síla nostalgie přilákala oči kupců ke značce Commodore. Jméno slavných osmibitových počítačů bude nově používat americká společnost Yeahronimo Media Ventures, která za práva spojená se značkou Commodore zaplatí 24 milionů Euro. Značku po sedmi letech prodal nizozemský výrobce osobních počítačů Tulip. Tulip Computers sám o sobě ze značky Commodore mnoho neměl, nový majitel naopak hodlá "komouše" opět oživit, i když trochu jinak. Paradoxní na celé transakci je skutečnost, že Tulip nedávno začal distribuovat konzolu C64 Direct-to-TV. Peníze za značku Commodore nebudou zaplaceny najednou, podle neoficiálních informací bude tato částka splácena až do roku 2010.
Největší důraz u nového Commodore má být kladen na online služby prodeje hudby, má dojít k vytvoření online obchodu svázaného s MP3 přehrávači Commodore vybavenými pevným diskem. Tato zařízení by měl vyrábět právě Tulip Computer. Pravděpodobně se pamatujete i na zprávy o návratu starých her pro osmibitové počítače v podobě DVD pro Sony Playstation 2 nebo retrokonzoly Atari. Yeahronimo Media Ventures se chtějí vydat i tímto směrem, budou podporovat přístroj vyráběný společností Tulip Computers a zároveň nabídnou online služby spojené s prodejem her.
Zdroj: Neoseeker
Autor Theme Parku, Black & White nebo Populous získal britský řád
Jeden z nejznámějších Britů v herním průmyslu Peter Molyneux získal jako uznání za svou činnost Řád britského impéria, je tak jednou z oceněných osobností na novoroční listině cti. Pokud vám toto jméno ani hry zmíněné v titulku nic neříkají, pak je něco špatně. Peter Molyneux je skutečně hodně známý, mnohem známější jsou ale právě jeho hry, kromě těch už vyjmenovaných se podepsal například pod kousky jako je Fable, Dungeon Keeper, Magic Carpet nebo fenomenální Syndicate, který mě připravil o mnoho nocí ještě na staré dobré Amize 500. Ve hrách Populous a Black & White vytvořil Molyneux vlastní žánr božských strategií, ve kterých má hráč neomezenou moc nad svěřenými postavičkami.
V rozhovoru pro britskou BBC označil Peter Molyneux ocenění, které uděluje britská královna na základě doporučení ministerského předsedy, za naprosté překvapení, které přišlo z čistého nebe. Zejména proto, že počítačové hry nemají pověst vysoce vážené oblasti lidské činnosti. Tomu se dá věřit, představte si, že by někdo z Illusion Softworks dostal třeba řád Bílého lva, to by také bylo překvapení, ne?
Zdroj: BBC
Sony se omlouvá zákazníkům
Japonský výrobce spotřební elektroniky Sony sáhl k nezvyklému kroku, po omluvě ředitele společnosti Sony Online Entertainment za výpadek serverů EverQuest 2 přichází další oficiální omluva od Japonců. Tentokrát se Sony omlouvá za nedostatek přenosných herních zařízení Sony Playstation Portable (PSP), který je způsoben ekonomickým termínem, převisem poptávky nad nabídkou. Převedeno do lidštiny Sony nestíhá vyrábět dost PSP, které mizejí z pultů rychlostí blesku.
Sony tak proti očekáváním zdatně konkuruje úspěšnému startu konkurenčního kapesního zařízení Nintendo DS. Tedy zdatně, Nintendo prodalo 2 miliony zařízení, Sony uvedlo na trh v první vlně pouze 200 000 kusů a dalších 100 000 krabic má na trh přijít každý týden. Sony ještě nedávno tvrdilo, že výrobu PSP omezí a soustředí se na lukrativní Playstation 2, která generuje zisky díky velkému množství prodaných her, zatímco na každé PSP Sony ztrácí peníze (výroba je dražší než prodejní cena), které se vrací až s postupem času, když se prodá dostatek her.
Zdroj: Gamasutra
Electronic Arts má zajímavou zbraň proti konkurenci
Podle neoficiálních informací IGN se EA Sports nepodaří dosáhnout exklusivní smlouvy s profesionální basketbalovou ligou NBA a její hráčskou asociací, pětiletou exklusivitu přitom EA získali už u ligy amerického fotbalu NFL, herní série Madden je přitom nejoblíbenější americkou sportovní hrou vůbec. Právě slabší postavení série NBA Live je důvodem odmítnutí prvotního návrhu smlouvy ze strany NBA. Exklusivní smlouva přitom znamená, že konkurence nesmí ve svých hrách používat oficiální názvy klubů, jména hráčů, barvy dresů a další propriety spojené se sportovním kolotočem.
Vzhledem k silnému postavení Electronic Arts na trhu je ale pravděpodobné, že prvotní odmítnutí jen vyvolá zvýšení nabídky ze strany EA, která má dostatek financí, narozdíl od konkurence. Vlastnictví licencí by pak mohlo konkurenci ještě více srazit na kolena. Ani jedna ze zainteresovaných stran neposkytuje k vyjednávání komentáře, takže se musíme nechat překvapit, případný úspěch EA jistě hlasitě oznámí.
Zdroj: Games Industry