Japonsko uprostřed 16. století, každý daimyo touží po tom stát se šogunem a sjednotit zemi pod svoji vládu. Podařilo se to sice až Iejasu Tokugawovi v roce 1603 po rozhodující bitvě u Sekigahary, kde se utkaly armády s celkem 160 tisíci vojáků, nicméně hráči mají šanci v strategii Shogun 2: Total War historii přepsat.
Nebude to jednoduché, umělá inteligence vychází ze spisů slavného válečníka Sun Tzu. Tentokráte bude možné ve válce zapálit nepřátelský hrad, přibyly i bitvy na moři. Oproti například Empire: Total War se nový Shogun zaměřuje na jednotlivé klanové vůdce jako Takeda Shingun nebo Chosokabe Motochika, hrajeme za konkrétní osoby se vztahy k rodinám, loajalitou. Zajímavostí jsou postavy hrdinů. Tito válečníci jsou dokonalí v boji a vycházejí z mytologizovaných historických postav jako válečný mnich Benkei. Bude je možné využít k proražení nepřátelských linií či ubránění mostu proti celé armádě.
VIDEO
Unikátní budou boje o hrady, přičemž každý má pět úrovní, boj bude probíhat ode zdi ke zdi, od věže k věži. Samozřejmě bude záležet na tom, kde si je postavíte. Bitevní lodi pro námořní boje jsou skutečné plující hrady vyzbrojené lučištníky a pěchotou, podle čehož budou jejich střety vypadat. Nemusíme se tentokráte ale starat o vliv větru. Zato pozemní bitvy budou počasím ovlivněné, taková noční bouře s bijícími blesky při boji o hrad je nejenom efektní, ale může změnit výsledek bitvy.
Animace jsou dokonalé. Jednotky v Shogun 2 mají celkem 52 různých kostí, což je o 25 procent více než v předešlých Total War hrách. Animace pohybu postav byla získána z British Kendo Association od skutečných bojovníků bushido, ostatně hra dbá na maximální autenticitu. Finální bonbónek. Na bojišti se můžete setkat až s 56 tisíci vojáky. Vývojáři z Creative Assembly se opravdu snaží.
Zdroj: ign, gt