Kinect

Kinect

Pohybové ovládání Kinect bylo prolomeno. Jeho možnosti dalece přesahují hry

  • 34
Kinect od Microsoftu může ovládat hry revolučním způsobem: bez jakýchkoliv dalších ovladačů, pouze vlastními pohyby. Můžeme ho využít třeba u modelu vrtulníku, který se dokáže vyhýbat překážkám.

Kinect od Microsoftu je v první řadě herní periferií pro konzoli Xbox 360.

- přečtěte si naše dojmy z hraní na Kinectu

Microsoft KinectNejrůznější kutilové digitálního věku ale záhy pochopili, že technologie Kinect nabízí mnohem víc, než jsou tvůrci her momentálně schopní využít. Dokládá to například projekt samostatně létajícího kvadrotoru neboli malého vrtulníčku se čtyřmi vrtulemi.

Skupině vědců a studentů z americké univerzity v Berkeley se tak s velmi omezenými prostředky podařilo vyvinout prototyp přístroje, který by s trochou představivosti v rámci modernizace a odlidšťování bojových prostředků mohla využít například armáda.

Mozkem malého vrtulníku je právě pohybový a obrazový senzor Kinect, který dává příkazy ke zpracování procesoru Intel Atom o frekvenci 1,6 GHz.


Díky této symbióze se může výsledek projektu STARMAC vznášet zcela samostatně, aniž by ho někdo musel ovládat. Dokáže se pohybovat na základě nastavených algoritmů. To však samo o sobě nestačí. Věcička se umí vyhýbat předmětům, které jí nečekaně vstoupí do cesty.

Vytvořit něco takového, by nebylo možné bez úpravy Kinectu pro potřeby počítačů. Ostatně, Starmac využívá dokonce operačního systému Linux, který ani není od Microsoftu. Je to v podstatě prolomení Kinectu a jeho využití pro jiné než původně plánované potřeby.

Microsoft na hack Kinectu reagoval zprvu agresivně a prohlásil, že úpravy periferie nebude přehlížet a podnikne právní kroky. Podezřele rychle ale obrátil a nakonec úpravu Kinectu označil za legální. Jde prý jen o otevření USB připojení a přečtení vstupů ze senzoru, čemuž Microsoft nijak nebrání.

Na základě této úpravy Kinectu vzniklo rozhraní openFrameworks, které periferii umožňuje bezproblémově komunikovat s počítačem. Ten se dá, jak známo, mnohem lépe modifikovat než Xbox 360, a tak mohla začít vznikat spousta projektů nebo jen vtipných hříček.

Za vidění stojí například plášť neviditelnosti ve stylu filmů Harry Potter či Predátor. Uživatel docílil toho, že senzor Kinectu zachycuje pouze průhlednou siluetu, skrz níž je možné vidět okolní prostředí.


Témata: Frekvence 1, Intel, Linux, Xbox