Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pojďme se bát. Hororovou procházku v Dead Space II zdobí krev a hnus

aktualizováno  17:05
Druhý díl výborné hororové akce se nepokouší o experimenty. Slibuje ještě intenzivnější zážitek.

Dead Space II

Hlavní hrdina vesmírného hororu Dead Space, Isaac Clarke, se nezdál. Tenhle inženýr dostal v blízké budoucnosti vcelku banální úkol: opravit obří těžební loď USG Ishimura. Ale sotva začal, objevili se mutanti složení z tlejících lidských těl, jako vystřižení ze strašlivé noční můry.

Ač inženýr, nikoliv ostřílený bijec, Isaac ze sebe nevydal ani hlásku. Ani slůvkem nenaznačil, že mu ztěžkly kalhoty. Bylo to především proto, že autoři hrdinu v Dead Space vůbec mluvit nenechali. Působilo to zvláštně. Pozastavovali se nad tím hráči i kritici. Ve dvojce už ale Isaac mluví.

A není už obyčejným inženýrem, nýbrž odborníkem na potírání agresivních mimozemských entit. Díky průpovídkám hlavního hrdiny by Dead Space 2 mělo nabídnout ještě intenzivnější zážitek.

Ale zpět k příběhu. První šok dokázal Isaac přestát. Teď už zná své nepřátele a zhruba ví, jak se s nimi vypořádat. To ale neznamená, že hordami vetřelců rasy Necromorph bude procházet jako nůž máslem.

Ostatně, hlavní Isaacův úkol už není jen zachránit si vlastní kůži, ale především najít odpovědi na šokující události prvního dílu. Jsou na palubě těžební stanice pojmenované "The Sprawl".

Oproti vesmírné lodi USG Ishimura, kterou jste procházeli minule, je vizuálně atraktivnější. Dead Space 2Není to už jen sled těsných uliček bez jakýchkoliv oken. Design The Sprawl je mnohem víc zaměřený na okolí.

Dočkáte se krásného pohledu skrz bezpečnostní sklo na Skyline, jakýsi dopravní prostředek mezi jednotlivými částmi stanice, jehož trasa vede částečně venkem.

Navštívíte také gotickým stylem říznutou katedrálu sekty, která sehrává důležitou roli v příběhu.

Jednotlivé části stanice The Sprawl vyzařují vlastní atmosféru a dohromady tvoří dojem jednoho obřího města s rozličnými čtvrtěmi. Okna zprostředkují krásné výhledy a průhledy, ale mají i herní opodstatnění. Stejně jako ostatní objekty ve hře se dají zničit.

Hráč může využít vakua k tomu, aby celkem jednoduše, ale zároveň velmi brutálně vysál ze stanice celé hejno Dead Space 2Necromorphů najednou. Fyzikální zákony ale platí neúprosně i pro Isaaca, a tak má pouze několik vteřin na to, aby netěsnost uzavřel nouzovou páčkou.

Podle řady prezentací lze usuzovat, že zážitek z Dead Space 2 se od prvního dílu příliš lišit nebude. Což je dobře, protože hráči si ho z větší části pochvalovali. Zřejmě se nenaplní ani dřívější myšlenky tvůrců na méně hororu a více akce.

Necromorphové půjdou opět zlikvidovat nejlépe tak, že je rozřežete na malé kousíčky. Základní zbraň je k tomu dobře uzpůsobená. Je to kombinace plasmatické řezačky a statického pole. Statickou funkcí nepřátele nejprve zpomalíte, abyste s nimi pak naložili náležitě po řeznicku.

Ale nejen statické poleDead Space 2 hráčům propůjčí trochu času k dobru. Také nová zbraň, takzvaný Javelin Gun, vám uleví od náporu. S ní můžete nepřátele přišpendlit k některé ze stěn. V alternativním módu střílí tento unikátní kvér ohnivou či elektrickou munici.

Pokračování přinese vedle známých zástupců rasy Necromorph i nováčky. Třeba dětem podobné mutanty slyšící na jméno "The Pack". Jak už název napovídá, útočí v hejnu. Nejsou příliš chytří, a tak se vám snaží dostat co nejvíce na tělo. A pak na něm explodovat. Jejich funkce můžete využít ve svůj prospěch: ustřelíte jim hlavu a použijete ji jako granát.

To se hodí, protože munice bude v Dead Space 2 drahocenná. Proto se také co nejdřív naučíte zacházet se statickým polem, které Dead Space 2vám mimo jiné umožní nabírat oddělené končetiny vetřelců a vystřelovat je po nepřátelích. Proti některým typům monster pomůže prostá baterka. Její světlo protivníky sice nezabije, ale na několik okamžiků zažene.

Těsné prostředí se špatnou viditelností a jasná přesila nepřátel nahrává tomu, že se vám monstra občas dostanou až na kůži. To pak přijde na řadu rychlé mačkání kláves, abyste se ze sevření dostali. Tvůrci slibují inovovaný systém těchto interaktivních sekvencí.

V průběhu hry si vylepšujete své zbraně a pořizujete nové. Novinkou je několik odlišných obleků. Každá varianta nabízí jinou ochranu s odlišnými vlastnostmi. Využívat je lze podle herního stylu či v závislosti na typu úkolu.

Dead Space 2Autoři si podle vlastních slov dávají záležet na variabilních úkolech. Ty sice takřka vždy povedou přes likvidaci mimozemšťanů, avšak ke smysluplnému a do herní struktury zapadajícímu cíli.

Dead Space 2 bude zjevně tradičním pokračováním, které přinese další porci (ne)chutného herního pokrmu. Sice ho okoření lehce odlišně, ale hráči budou dobře vědět, co konzumují.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Další z rubriky

OBRAZEM: Vyzkoušeli jsme první tři hodiny sci-fi adventury State of Mind

Adventurní specialisté z Daedalic Entertainement vydají v půli srpna novinku...

Adventurní specialisté z Daedalic Entertainement vydají v půli srpna novinku State of Mind. My jsme si mohli vyzkoušet...

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...

HUBNUTÍ: Dvojnásobná maminka zhubla 20 kilogramů
HUBNUTÍ: Dvojnásobná maminka zhubla 20 kilogramů

Maminka pod přezdívkou Adenka84 dokazuje, že opravdu lze omládnout! Během pár měsíců zhubla dvacet kilogramů – se dvěma dětmi, při návratu do práce a potížích se štítnou žlázou.



Najdete na iDNES.cz