Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polovičatý GameEkonom

  12:00aktualizováno  9:15
Vývojáři Half-Life 2 se soudí s vydavatelem *** N-Gage to opět schytala *** Intel se zkouší prosadit ve hrách *** Vážné hry naučí s CADem i boji proti teroristům *** Dvě grafické karty v jednom PC jsou podle ATI o strach

Vývojáři Half-Life 2 se soudí s vydavatelem
Vydání Half-Life dva je zakaleno probíhajícím soudním sporem mezi vývojáři, společností Valve a distributorem, kterým je společnost Vivendi Universal Games. Jádro sporu je staré dva roky. V roce 2002 Valve zažalovalo společnost Sierra On-line za to, že hry od Valve nabízelo online hernám, na což neměla podle tvrzení Valve licenci. Spor, ve kterém si právníci vyměňují stohy dokumentů, zdědilo Vivendi, které Sierru převzalo.
I přes to, že obě společnosti pracují na vydání dílu, soudní spor zůstává otevřený. Aby toho nebylo málo, přidalo Valve obvinění, že Vivendi nevyplácelo vývojářům tantiémy z dalších prodejů Half-Life a navíc neodůvodněně zdrželo vydání hry Counter-Strike: Condition Zero, které tak přišlo na trh až po nejvýnosnějším období – vánočním trhu.
K soudnímu projednání případu má dojít až v březnu roku 2005, dlouho po předpokládaném datu vydání Half-Life 2. Předání zdrojových kódů téměř hotové hry (release cadidate) vydavateli, které proběhlo minulý týden, je pravděpodobně výsledek předběžného opatření vydaného soudem. Vivendi zároveň pracuje na tom, aby zabránilo distribuci plné verze hry uživatelům prostřednictvím online distribučního systému Steam. Nejlegračnější na celé láskyplně-nesnášenlivé spolupráci je snaha Vivendi zavázat Valve k další spolupráci na nových projektech. Krásně to vyjádřili Erasure v písničce I love to hate you :).
Vivendi na tom v současnosti navíc není příliš dobře, nejenže je možné, že bude muset platit miliony Valve, pokud prohraje soudní při, ale provalení soudního sporu dále naruší důvěru spolupracujících vývojářů. A té herní divize Vivendi moc nemá, ztráta společnosti se opět prohloubila. Za posledních šest měsíců sice celý koncern výrazně zlepšil své hospodaření, ale herní divize se propadla do ještě hlubší ztráty, 190 milionů v mínusu není rozhodně dobré znamení. Situaci může změnit právě Half-Life 2 a World of Warcraft.
Zdroj: Gamasutra

N-Gage to opět schytala
Gratulace z minulého týdne směřující do Nokie k milionté prodané N-Gage je za námi. Dost bylo zdvořilostí, je tu další temná věštba pro hybridní telefon. Tentokrát nepochází z mé hlavy, ale ze zprávy společnosti Telecom.paper, která se živí analýzami pro telekomunikační průmysl. Ve zprávě "Outlook for Nokia N-Gage troublesome" jednoznačně stojí (a sám název napovídá), že se Nokii nepodaří splnit stanovený cíl – šest milionů prodaných N-Gage během příštího roku. Na vině nejsou jen vady samotného přístroje, z nichž většinu odstranila verze N-Gage QD, ale hlavně nárůst konkurence v podobě Nintenda DS a Playstation Portable. Svůj podíl na výsledcích prodejů ponese i celkový trend trhu s mobilními telefony, který se nese ve znamení poklesu zájmu uživatelů o nové přístroje. Léta raketového růstu jsou prostě pryč.
Určitou naději pro N-Gage představuje nová generace her v čele s tahovou akční strategií Pathway to Glory, kterou nabízí Nokia v podobě hratelné preview verze k vyzkoušení všem majitelům N-Gage (vážně má něco do sebe). Ostatně zklamání z her dostupných pro N-Gage už jsem tu několikrát ventiloval. Další zajímavé hry přijdou i díky spolupráci s Electronic Arts, ale vzhledem k tomu, že stejný vydavatel nabídne hry i v Java verzi, je otázka, zda z toho Nokia dokáže něco vytěžit. Však uvidíme za rok, jestli budeme gratulovat nebo kondolovat.
Zdroj: Telecom.paper

Intel se zkouší prosadit ve hrách
Nikoliv výkonem svých procesorů, ale díky integrované grafice, chce Intel získat nějaké body do žebříčku popularity jednotlivých IT firem. Nový integrovaný grafický čip obsažený v čipsetu i915 má podle Intelu poskytovat výkon, který umožní i rekreační hraní 3D Her, zasáhnout má podobný segment jako Radeon 9000, na kterém se spousta her skutečně hrát dá. Že to jde má dokázat, kromě jiného, spolupráce s japonským Square Enixem. Final Fantasy XI pro Windows totiž bude podporovat běh na grafice obsažené v čipsetu 915G, jde o první podporovanou integrovanou grafiku pro hraní her ze série Final Fantasy.
Po zkušenostech s nejrůznějšími online hrami je představa, že jakákoliv onlinovka poběží na počítači s integrovanou grafikou, docela neuvěřitelná. Tisková zpráva obou firem se ale nezmiňuje o doporučeném rozlišení a nastavení detailů, o požadavcích na operační paměť nemluvě. Skutečně bych nechtěl být pracovníkem technické podpory, který bude novým zákazníkům zlákaným reklamou vysvětlovat, že když přidělí integrované grafice 64 MB RAM, zbylých 192 MB operační paměti v běžném počítači prostě na spuštění hry nestačí.
Zdroj: Intel

Vážné hry naučí s CADem i boji proti teroristům
Slashdot, který objevil stránku Social Impact Games, je zdrojem zajímavých informací dlouho, ale tohle je vážně perlička. Stránka nazvaná Hry se sociálním dopadem sdružuje informace o herním software, který má za hlavní cíl nikoliv pobavit, ale předat nějaké znalosti. Zatímco většina běžné produkce už rezignovala i na pouhé odlišení dobra a zla, hry, které lze najít v katalogu SIG, mají ideály mnohem vyšší. Jaká je jejich zábavná hodnota, netuším, ale zábavný výukový software pro velitele civilní ochrany, který má nové adepty připravit na evakuaci obyvatel nebo setkání s teroristy zní jako vyložená hitovka. V americké předvolební horečce ani nepřekvapí přítomnost antibushovské hry, která vtipným způsobem vyjadřuje názory svého autora. A je jako většina her na zmíněných stránkách k dispozici zdarma.
Zdroj: Slashdot

Dvě grafické karty v jednom PC jsou podle ATI o strach
Technologii rozdělení grafické zátěže na dvě totožné karty podobně, jako to dělalo Voodoo 2, se snaží oživit nVidia. Svou verzi rozdělení zátěže na dvě grafické karty vymyslela i společnost Alienware, která prodává vyladěné herní počítače za šíleně vysoké částky. Redaktoři serveru Gaming Nexus se zeptali tiskové mluvčí Ati, jaký je názor její společnosti na podobné snahy. A výsledek? Podle Ati je to ošemetná věc. Problémem je hlavně nutnost mít dvě identické karty, i jen rozdílná verze BIOSu může znamenat pro uživatele katastrofu, nemluvě o potřebě speciálních základních desek, které celé řešení ještě prodraží.
Potom už asi není s podivem, že větší náklonnost tisková mluvčí projevila vůči technologii Alienware, která nabízí systém Video Array. Ten totiž počítá s možností použít karty od Ati, navíc nabízí lepší řešení napájení a odvodu tepla.
Zdroj: Gaming Nexus

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Co máte pořád s tím Nintendem? Pohled nováčka po dvou letech

Super Mario Bros. 3

Na rozdíl od situace v zahraničí nejsou u nás výrobky od Nintenda tolik vyhledávanou komoditou. Značka tu prostě nemá...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v srpnu

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Po slabém červenci se kola herního průmyslu opět roztáčejí. Vychází totiž řada očekávaných her. Pro svého favorita...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Najdete na iDNES.cz