Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pompeii: The Legend of Vesuivus od Crya

  12:00aktualizováno  6. července 10:13
Další adventura od Crya? Pane Bože, to snad ani není možný. Kolik jich ještě bude? Naštěstí pro nás, milovníky adventur, víc než dost. V tomto preview překvapivě odsuneme opěvovanou Cryáckou série ""Adventures & Legends"" na druhou kolej a podíváme se na jinou jimi připravovanou a námi velmi očekávanou hru - Pompeii: The Legend of Vesuivus.
Pompeii: The Legend of Vesuivus

Zdá se, že francouzské Cryo bude letošní největší zásobárnou adventur pro celosvětový herní trh. Když opomenu již vydaného Atlantise 2 a Azteca, tak se v tomto roce můžeme těšit na čtyřdílnou sérii "Cryo Adventures & Legends" (zahrnující Time Machine, Odyssey, Cassanova a Tales of Chivalry) a ještě na trilogii "naučných adventur", které připravuje společně s Arxel Tribe (tvůrci Fausta). První díl této trilogie je již hotov (alespoň tedy francouzská verze), jmenuje se Pompeii a zavede nás do stejnojmenného města do období krátce před jeho "zatopením" sopečnou lávou.

Hlavní postavou celé plánované trilogie se stane skotský sportovec, geolog a především známý badatel Adrian Blake. Dá se říci, že Adrian žije dvojí život - v jednom si doma užívá rodinného života se svojí ženou Sophií, v druhém se pak vydává na dlouhé výpravy do dalekých exotických lokalit. V intru hry Pompeii se zrovna vrací z jedné takové výpravy, Pompeii: The Legend of Vesuivus ovšem doma ho čeká nemilé překvapení: manželka bezestopy zmizela (i když pro někoho to nemusí být nutně NEMILÉ překvapení, že Vreco? :-)) (souhlasím, což muži poznají ve chvíli, kdy se jim podaří jejich manželku, milou či přítelkyni alespoń na týden vystrnadit z baráku, jako tento týden mně :-) - by Vreco). Adrian okamžitě začne pátrat po příčinách záhadného zmizení své ženy a zjistí, že jediným možným vodítkem mohou být archaické svitky, které si nechal během své poslední výpravy poslat domů. Jejich pročítání a studium mu zabere mnoho času, ovšem trpělivost růže přináší a Adrianovi se podaří ve svitcích objevit starodávné kouzlo bohyně lásky Ishtar. Bez sebemenšího zaváhání kouzlo nahlas přednese a... fííííí... rázem se časem přenese se do města Pompeii roku 79 a ještě k tomu pouhé čtyři dny před katastrofickou erupci Vesuvu, který svou rozžhavenou lávou srovná Pompeii se zemí. Moc času na nalezení a záchranu své druhé polovičky mu tedy nezbývá...

Pompeii: The Legend of Vesuivus

A v tuto chvíli se ke slovu dostane hráč, který musí během čtyř kapitol/dnů prošmejdit pro něj naprosto cizí město křížem krážem a vyzpovídat každého od panovníka až po otroky. Práce by to však neměla být nikterak obtížná. Proč? Hned vysvětlím. Jak jsem již prozradil v úvodním odstavci, Pompeii: The Legend of Vesuivus je prvním dílem plánované trilogii. Již tahle informace se může zdát některým z vás dosti překvapující, protože Cryo se před časem nechalo slyšet, že všechny tyto tři dobrodružství by měly být součástí jedné gigantické výpravné hry. Inu, musím vás zklamat. Nakonec tomu tak není a z očekávané megaadventury se stane... no, to ještě nevím co, ale s největší pravděpodobností něco hodně podobné nedávnému Aztecu, Versailles, Egyptu či Chiny - prostě nadprůměrná hra, ale rozhodně ne žádný zázrak pod sluncem.

Pompeii: The Legend of Vesuivus

Tak za prvé se jedná opět o nám známou "naučnou adventuru". Podobně jako v předchozích projektech Crya, bude i Pompeii věrnou rekonstrukcí původního města, protože jeho design byl vytvořen za pomoci několika odborníků v oboru historie a archeologie. Přítomná bude i již tradiční encyklopedie obsahující grafické či textové informace o historii Pompeii, tehdejší kultuře, bozích či jiných významných osobách.

Za druhé bude hra přísně lineární (tj. tvrzení francouzských recenzentů) a to i přesto, že ji Cryo presentuje jako adventuru s naprosto nelineárním dějem. Podobně jako v Aztecu vás hra doslova povede za ručičku a například vám čas od času bude radit, kam se právě v daný okamžik máte vypravit. No a s tím je spojený další nešvar (alespoň pro nás - hardcore adventuristy) - velmi nízká obtížnost. Doporučení francouzských recenzentů je jasné: "převážně pro začínající adventuristy nebo milovníky historie".

Pompeii: The Legend of Vesuivus

Přesto přezevšechno, Pompeii určitě nebude špatná hra. Ještě nyní mám v živé paměti Azteca - hra to byla jednoduchá a krátká, ale bavil jsem se u ní docela dobře. A Pompeii na tom bude dle všech předpokladů dost podobně. Očekávat můžeme tradičně fantastickou grafiku a animace, jež jsou neodmyslitelnou součástí všech adventur od Crya. Hra poběží v enginu CINview, který je téměř identický s Cryáckým Omni 3D, takže se opět setkáme s množstvím pseudo 3D lokací, na kterých se můžeme volně rozhlížet o 360 stupňů (mimochodem, Pompeii by měla být poslední hra běžící v tomto postarším enginu, své další tituly bude Cryo stavět na novém "motoru" s názvem CRYOGEN. Ovšem po několika hodinách strávených nad The Time Machine, jež je CRYOGENEM poháněna, vám mohu prozradit, že to není zase takový zázrak, jaký jsme očekávali). Kromě skvělé grafiky by měla být hra i kvalitně namluvena a ozvučena (jsem zvědav na to, jak se s českým dabingem vytáhne Bohemia Interactive, jež má Pompeii taktéž na seznamu do češtiny přeložených her), takže po technické stránce si snad nebudeme mít na co stěžovat.

Tak, nezapomněl jsem na nic? Jo, hardwarové požadavky a pravděpodobné datum vydání. Tak to první je jednoduché - minimem bude Pentium 200 s 32 MB RAM. Ovšem to druhé už bude horší. Pompeii: The Legend of Vesuivus Jak jsem řekl, francouzská verze už je venku, anglická by měla vyjít v srpnu a česká... no, určitě bysme se měli dočkat ještě tento rok (pzn. pro BI: tu poslední větu jsem nemínil nijak satiricky).

Ve zkratce:

  • hra z prostředí antického, lávou zničeného města Pompeii
  • naučná adventura podobná Aztecu
  • hra od tvůrců skvělého Fausta
  • součástí hry je podrobná encyklopedie
  • nádherná grafika a líbivá hudba
  • díky Bohemia Interactive česky namluveno

  • Autor:


    Témata: dabing


    Nejčtenější

    Naughty Dog
    Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

    Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

    Cyberpunk 2077
    Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

    Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

    Middle-earth: Shadow of War
    RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

    Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

    Tekken 7
    Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

    Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

    Layton's Mystery Journey
    Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

    Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

    Další z rubriky

    Assassin’s Creed: Origins
    První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

    Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

    Star Wars Battlefront II
    Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

    Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

    Hobo: Tough Life
    Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

    Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.