Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pool of Radiance: RoMD - 2. část návodu

  12:00aktualizováno  9. listopadu 9:03
Ruiny Myth Drannoru plné záhad a nepřátel už netrpělivě čekají, až v nich další dobrodruzi zabloudí a zaplatí svou opovážlivost životem. Vy však jistě mezi takové nešťastníky nepatříte a všechny nástrahy hravě překonáte. Pomocníkem vám budiž nejen odvaha a důvtip, ale i druhá část našeho návodu s mapami.

V minulém díle návodu na hru Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor jsme společnými silami prošli nástrahami prvního patra trpasličího podzemí – patra Main Halls. Dnes se podíváme na zoubek dalším dvěma lokacím podobného rozsahu a jednomu minipatru. Opět doporučuji dělat si poznámky do vaší herní mapy, po chvilce běhání po dungeonu se zorientujete. Přiložené mapy jsou opět jen pro základní orientaci, obsahují popisky několika záchytných bodů a malé vlaječky upozorňující na většinu důležitých míst. Místa, která jsou v textu návodu psána tučně, nemusí být na mapě, ale v této nebo jiné části návodu se na ně odkazuji. To by na úvod stačilo, takže se můžeme vrhnout do hry.

Deep Halls

Toto patro je rozděleno na několik vzájemně nepropojených lokací – jedná se o tři menší a jednu velkou (hlavní). Do každé lokace vede jiná cesta a my nejprve navštívíme tři menší oblasti. Začneme posledním průchodem z Main Halls (do Deep Halls 5). Sestupte, jděte na JZ do velkého sálu (stejné místo, na jaké se dostanete teleportem „do Deep Halls 4“), pobijte nemrtvé, jděte dál na Z, za dveřmi na SZ je Wraith, svitky a truhla s prstenem Serpent´s Ring. Vraťte se zpět do Main Halls.

Použijte průchod do Deep Halls 3, z cely na SV vyberte truhlu (Arrows of Speed a Thieves Guild Sword), vyjděte z místnosti směrem na SZ, dál na J najdete prázdné vězení a místnost se spectrou (její zásah ubírá 2 levely, vše dá ale do pořádku několikanásobný odpočinek) a truhlou, v níž jsou rukavice Dumon´s Dutyful Gloves. Vraťte se do Main Halls.

Použijte průchod do Deep Halls 2, vyjděte z místnosti na SZ a pokračujte tímto směrem až k wraithovi, za nímž jsou dveře zamčené na Blood Moon Key (měli byste ho už mít). Za dveřmi je Kluusarova krypta a rakev s amuletem (Kluusar´s Bloodstone Amulet). Vraťte se do Main Halls.

Použijte průchod do DEEP HALLS 1, který vede do hlavní části Deep Halls. Zatím jste ve fázi, kdy pro vás několik míst tohoto podlaží zůstane uzavřeno, ale nezoufejte, později i tato místa navštívíte. Vyjděte z místnosti a jděte na Z, na náměstí s kašnou. Pokud se od náměstí s kašnou vydáte na J, narazíte na ghůly a ancinet zombies. Prohledejte několik místností, kromě jiného narazíte na dva wraithy, drahokamy, Small Stone Head a truhlu s Runic Shieldem. V jiné místnosti je ghast, čtyři ghůlové a rakev elfa Garrase – identifikujte ostatky a pak je urovnejte (neprohledávejte rakev!). Garrasův duch poděkuje a slíbí pomoc s Guardianem. V Z části tohoto sektoru je místnost s Ancient Note a rukavice ogří síly, jakož i několik nepříjemných Arracats. V J části je průchod do jiného patra, bohužel ho zatím nemůžete otevřít. Na JZ jsou hodující ghasti, po nichž zbude svitek a lektvary. Poblíž jsou místnosti se skeleton lordem a jeho poskoky. Objevíte zde hrobku kouzelníka Julibana, z níž seberte Ruby of Earthborn Wind (ozve se vám tajemný hlas). Odtud zhruba na Z najdete místnost, ve které se řežou orogové se zombiemi, v truhle najdete boty Lenoro´s Sanctuary. Poblíž jsou dveře se znakem trpasličího boha války a za nimi další (zapastěné) dveře vedoucí do velké prostory plné orků – jedná se o Sharpstick Room. Pobijte orky a vyberte několik truhel (peníze, Small Shield+ 2, Theodore´s Token a hlavně Shortbow +3). Nedaleko dveří se znakem boha války také najdete dveře vedoucí do Stillwateru, cesta dál na JZ vede k Well of the Earthborn Wind (viz dále). Pokud se od hrobky kouzelníka Julibana vydáte na JZ, narazíte na Faldisovu hrobku. V Z zdi najdete tajný průchod do místnosti, ve které je truhla s Faldisovým štítem a také Ancient City Records Book. Dál na Z od Faldisovy hrobky jsou zombie, pár místností a dveře na J. Projděte dveřmi na J, o kus dál narazíte na orogy a skříň se Small Stone Head. Odtud na S jsou zavalené dveře.

Z odtud jsou zapastěné dveře, o kus dál najdete místnost s rudou značkou – uvnitř je Well of the Earthborn Wind (vložte do ní rubín z Julibanovy hrobky). Pokračujte na Z, pobijte další orogy, dostanete se k Rhonglyn Room. Uvnitř rozbijte ledový příkrov a seberte dýku Borea´s Blood. Nyní můžete kdykoli používat teleport, který vás podle použité barvy teleportuje do různých pater – žlutá=Main Halls, zelená=Halls of Stone, fialová=Halls of Light, modrá=Hall of Wizards a rudá=Deep Halls. Poblíž Rhonglyn Room jsou dveře s ozdobou boha Dumathoina, za nimi pobijte čaroděje a jeho spojence a poté promluvte s Nottlem vězněným v cele – řekne vám, že na odemčení je potřeba Key of Dumathoin, který by měl být v Hall of Stone. Nedaleko jsou také dveře zavřené na Cruel Glyph (1), zatím je nelze otevřít. Dále jsou tu dvoje zamčené dveře – do jedné z místností se lze dostat z J, uvnitř je truhla s penězi a prstenem Milla´s Blessing a dveře na Z. Za nimi najdete tři místnosti a schody nahoru – do HALLS OF STONE (2).

Vraťte se k Well of the Earthborn Wind a vydejte se na S. Za bitkou orogů s nemrtvými najdete velkou místnost se dvěma rakvemi – v jedné z nich je amulet Crimson Brooch. Dál na S je vyschlá studna a vzkaz od Athana. Prohledejte okolní místnosti, v jednom sudu jsou šípy +1. Vydejte se na Z od vyschlé studny – za místností s orogy je široká chodba na SV končící dveřmi na Z – za nimi potkáte dva skeleton lordy a dva stíny a najdete truhlu. Po otevření truhly se objeví další tři stíny, ale stojí to zato, uvnitř najdete kyj Petrified Ogre´s Hand. Na S od vyschlé studny je velká prostora s orogy a třemi prázdnými truhlami, dále na SV pak místnost s dalšími orogy a místnost s velkým sudem, z níž vede na SZ tajný průchod. Pokud ho použijte a půjdete dál na S, tak narazíte na lizardy a dostanete se až k Lizardfolk´s Campu (viz dále). Pokud nepoužijete tajný průchod, ale vydáte se na SV, dostanete se širokou chodbou až na náměstí s kašnou. Tato chodba je lemována místností s lávovým bazénkem (jedná se o Pyre of Silence, ve kterém lze zničit všechny později nalezené zlé knihy a získat tak xp) a také magickými dveřmi s Glyph of Water (ani tento glyph zatím neotevřete, ale nezoufejte, na všechno se dostane). Pokud nepůjdete na SV, ale rovně na S, dostanete se do ruin s několika orogy a objevíte zamčenou místnost s rakví. Identifikujte Eleniny ostatky a pak je urovnejte – duch vám poděkuje a slíbí pozdější pomoc.

Pokud se od úvodního náměstí s kašnou vydáte na S, potkáte nemrtvé. Dál se chodba stáčí na SZ, je lemována dvěma prázdnými místnostmi a knihovnou. Pokračuje na JZ, přičemž cesta dál na J vede zpět na náměstí, takže pokračujte na SZ. Za dvoukřídlými dveřmi s pastí jsou lizardi, na S jsou dveře zajištěné runou, které otevře slovo od Eleny (Main Halls: City Square). Za dveřmi je cesta k Prameni života. Pokud jste ještě nepomohli duchům Garrase a Eleny, tak sem ještě nechoďte. Pokud ano, jděte ke studni a s pomocí duchů vyřiďte Guardiana. Voda začne opět proudit do čtyř studní na City Square v Main Halls, až tam budete mít cestu, tak se z nich můžete napít (jedna kdykoli vyléčí všechny hp, ostatní jsou jen na jedno použití: +1 moudrost, +1 charisma, +3 hp). Od dveří vedoucích k prameni jděte dál na Z, přes rozpadlou část se dostanete od Lizardfolk´s Camp – velké prostory s mnoha lůžky a lávovým bazénkem. Na stole u bazénku naleznete při bližším prozkoumání meč Blade of Venom. JZ odsud je spousta lizardů, u jednoho najdete Soot-Coated Key. Dál na J je místnost se schody vedoucími do nové lokace – do LIZARDFOLK TUNNEL. V této části jsou také dveře zavřené na Glyph of Water. Na Z od Lizardfolk´s Camp pobijte lizardy a seberte mnišskou hůl Luther´s Protector, dále je tu truhla s prstenem Ring of Cloudy Mind a také dveře vedoucí nahoru do Stillwateru. Na S od Lizardfolk´s Camp jsou dveře zamčené na Soot-Coated Key, za nimi jsou schody vedoucí nahoru do HALLS OF LIGHT.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Lizardfolk Tunnel

Směrem od schodiště z Deep Halls jděte na JV. Dveře z chodby vedou ven do Stillwater, dál na J pobijte lizardfolky, zbude po nich Silverleaf Hatchet a Silverleaf Rod. V místnosti je sud s tekutinou, která permanentně zvýší obratnost o 1. Dále jsou tu dveře do jiného patra, ale jsou zavřeny a použít je bude možno až později.

Halls of Stone

Hned na úvod malá poznámka. Dobře prohlížejte lahvičky, které v tomto patře zbudou po zabitých protivnících. Po jednom boji byste měli najít jeden speciální elixír – Vial of Naga Blood, který určitě uschovejte. Ke vstupu do tohoto patra použijte schody „do HALLS OF STONE (2)“. Projděte na S do chodby vedoucí do V k Z. Pokud se vydáte na V, minete místnost na J (ve které je Note) a půjdete dál na V. Dveřmi na SV se dostanete do několika malých místností, ve kterých naleznete schody nahoru do HALLS OF LIGHT (2). Pokud se kus vrátíte a vydáte se chodbou na Z, dostanete se (minete J místnost s truhlou s penězi) až k Rhonglyn Room. Od Rhonglyn Room jděte na SV a vstupte do místnosti – zabijte cult mága a jeho skeletony, pak promluvte s bojovníkem Emmericem a přijměte ho do družiny. Jděte dál na S, ze SZ místnosti s mříží seberte z truhly zlato a 2x Note, pak jděte do SV místnosti a pobijte kostlivce. Dál na S je místnost s mrtvými elfími kněžími, na SV je chodba vedoucí na křižovatku 1. Dál na S se cesta rozdvojuje a zase spojuje na náměstí s magickým kamenem.

Na SZ od náměstí jsou dveře, kousek za nimi je křižovatka. Vydejte se dál na SZ, pobijte lizardfolky a seberte Greatsword Twilight Guardian. Poblíž je knihovna a místnost s lizardfolky a skříní obsahující svitky. Dále na SZ jsou ruiny s lizardfolky a dvojmístnost s lizardfolky a dveřmi vedoucími dál na S. Zatím je nechte být, do prostor za nimi se dostaneme později jinou cestou. Vraťte se na křižovatku a vydejte se na J. Narazíte na místnost s nemrtvými a truhlou s Bodhurst´s Putrefaction, dále jsou tu ruiny se stíny, v Z části ruin najdete v truhlách Chainmail +3, Boots of Mobility a Vial of Naga Blood.

Pokud se od náměstí s magickým kamenem vydáte na V, narazíte na místnost, kde zranění orogové bojují s nemrtvými. Pomozte orogům, po boji vám dají šípy +3. Pokud se odtud vydáte na V, dojdete do místnosti s komorou, v níž je šest truhel (Warhammer +2, Sling +2, Sacred Vestments). Po cestě zpět vás přepadnou nemrtví a na pomoc vám přijdou orogové. Pokud půjdete na SV, dostanete se klikatou cestou přes pár nemrtvých až k orogům, po jejichž zabití zbude magické kopí Libertas. Dál na SV jsou dvě místnosti s orogy a truhlou (Small Shield +2), dále je tu místnost s Creeping Stone (přidá xp), místnost s orogy a studnou (jsou v ní boty Old Soggy Footwear), místnost s postelí (na níž leží Note a Delicate Pewter Key) a knihovna se svitkem Dispel Magic. Dál na S jsou orogové, od nich na SV místnost s orogy a truhlou (palcát Wings of Domination), místnost se schody do HALLS OF LIGHT (3) a místnost, do které vedou dveře s runou štítu. Jedná se o zbrojírnu (Foundry). V místnosti naleznete Foudry Key, který otevře dveře vedoucí do sousední části kovárny. Pokud v první části vložíte do výhně tři nemagické štíty (visí na stěně), získáte Shield +3. V druhé místnosti pobijte nemrtvé, z truhly seberte Vial of Naga Blood a do výhně dejte tři nemagické sekery (na stěnách jsou jen dvě, takže další musíte někde schrastit) a získáte magickou sekeru.

Vraťte se až k místu, kde jste našli Libertas, a vydejte se na V. Pobijte orogy (získáte Full Plate +2), dále je tu místnost se schody do HALLS OF LIGHT (4). Dál na S je chodba s hořícím sudem, v místnosti na V nic není, v místnosti na Z jsou dveře do Stillwater a na S konci chodby je truhla obsahující Leather Armor +2.

Vraťte se na náměstí s magickým kamenem a vydejte se na S, skrz bránu. Ve velké kulaté místnosti jsou nemrtví a portál, z něhož ještě pár nemrtváků během bitvy vyleze. V truhle najdete Tyr´s Locket of Justice. Dál na S jsou dvě místnosti s nemrtvými, dál na S pak místnost s orogy a truhlou (Hammer of Martel). Odtud na JV je místnost s orogy, na SV dveře vedoucí do již prozkoumané oblasti a na SZ je velká prostora, ve které zabijte orogy a lizardfolky, odměnou vám bude Longsword +2. Od této prostory na Z je několik místností, přičemž mřížové dveře na S vedou do další části. Zde najdete místnost s lizardfolky (zbude po nich prsten Veil of Vanity) a truhlami (peníze, drahokamy, Small Stone Head). Můžete odtud jít na Z nebo na V. Na Z je místnost s Channel of Silent Earth – přidá vám xp. Dále je tu místnost s lizardfolky a svitkem, dál na Z je mnoho lizardfolků, dveře zavřené na Brewer´s Key a dveře zavřené na Glyph of Water. Kus se vraťte a prozkoumejte V část. V místnosti, kterou otevřete pomocí Delicate Pewter Key, najdete truhlu obsahující Short Bow +2, šípy +1 a Elena´s Pewter Locket. Dále je tu místnost se dvěma zlými knihami. Seberte je a až budete mít cestu do Deep Halls, hoďte je do Pyre of Silence – tak naložte se všemi zlými knihami, které později naleznete.

Vraťte se na křižovatku 1 a vydejte se na JV. Pobijte nemrtvé a prohlédněte si fontánu Macabre toužící po krvi nagy. Pokud ji naplníte čtyřmi flakónky Vial of Naga Blood, získáte magický prsten. Jděte dál na V. Dveřmi na J se dostanete do části s dveřmi zavřenými na Glyph of Song, místností s truhlami zamčenými na Urgosh Locks a místností s truhlou s penězi a stíny, po nichž zbude Small Stone Head a Great Warhammer of Diabolics. Pokud dveře na J minete (nebo se k nim vrátíte), můžete prozkoumat komplex čtyř malých místností obsahující sudy se zlatem nebo se vydat do ruin. Ruiny jsou plné zombií (zbude po nich Vial of Naga Blood), dál na V najdete Channel of Eternal Fire, který vám přidá xp, dál na V jsou dveře vedoucí do části, kde je Note (schovaná u ohniště - campfire), dále skříň s Dagger of Defense, schody dolů do Main Halls a místnost s bazénkem obsahující nápoj Protection form Poison, který vás ochrání v další místnosti, která je zamořená jedovatým plynem a najdete v ní truhlu s mečem Pureblade.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Tak, patro Halls of Stone byste měli mít zkompletované, až na pár míst, na která se dostanete až později. Příště nás čeká poslední patro dungeonu, dvě menší lokace a pak už konečně povrch rozbořeného města, kde je přeci jen veseleji a volněji než ve stísněném podzemí. Těším se na shledanou u příští části návodu.

Autor:


Témata: bitka, studny

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...



OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Další z rubriky

Remake kultovního System Shocku se odkládá na neurčito

System Shock 2

Autoři chystaného remaku jedné z nejlepších her všech dob se stali oběťmi vlastních ambicí. Musí proto vývoj přerušit a...

RECENZE: Bayonetta 1 & 2 jsou špičkové akce se svůdnou hlavní hrdinkou

Bayonetta

Tuhle kočku moc dobře znáte. Kroutí zadkem, natřásá ňadry a střílí i nohama. To nemůže být nikdo jiný než Bayonetta....

Poznáváte Laru? Ještě před filmem vyjde panenka Barbie - Tomb Raider

Tomb Raider Barbie Doll

Ještě před tím, než se v kinech objeví film Tomb Raider (premiéra 15. března), vydá Mattel panenku Barbie - Tomb...

Najdete na iDNES.cz