Pool of Radiance: RoMD - 4. část návodu

  • 88
Další díl návodu na rozsáhlé RPGčko Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor je tu. V předchozí části jsme se konečně vymotali ven z hutného podzemí a navštívili první lokaci na povrchu města. Dnes budeme pokračovat v podobném duchu a s pomocí přiložených map se trochu rozhlédneme po venkovních lokacích Myth Drannoru.

Už v minulém díle návodu na RPG Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor jsme začali s prohlídkou vnějších oblastí ruin a v prozkoumávání lokací na čerstvém vzduchu budeme dnes pokračovat. První z přiložených map vám přiblíží rozložení jednotlivých lokací, další se pak podrobněji věnují daným oblastem. Pořadí, ve kterém popisuji jednotlivé lokace City Heights, neberte jako závazné. Já jsem je prošel lehce chaoticky v pořadí Sullymarsh, Windrider Glade, Glim-Garden, Nightingale Court a House of Gems, ale zde se snažím o trochu systematičtější popis. Pokud vám bude vyhovovat jiné pořadí, klidně postupujte podle svého uvážení, neměli byste narazit na vážnější problémy (a konec konců vždy můžete problematickou lokaci opustit a jít prozkoumat jinou).

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Nightingale Court

Po schodech a ochozu ze SPECULUM GROUNDS se dostanete do JV části nádvoří. V J části pobijte několik gargoylů a lizardfolků. V JZ rohu lokace jsou dveře, které jsou pro vás zatím zavřeny. Uprostřed nádvoří je malé náměstí se sloupem Ear of the City, který vám mimo jiné prozradí něco málo o pokladech. Odtud na Z je kulatá budova, okolo které se potloukají lizardfolkové (zbude po nich Obsidian Dagger +3) a nedaleko také probíhá bitka mezi lizardfolky a gargoyly. SZ od budovy je léčivá kaluž Blueglow Mass a ruiny věže, Z od budovy je Great Stone Head. Pokud do kamenné hlavy vložíte idolon Small Stone Head (už byste jich měli mít požehnaně), dostanete magický prsten (za každou hlavu jeden). S od Ear of the City je zbořená svatyně bohyně Mystry. Pokecejte se třemi dark nagami a pak je zabijte. Po boji rozbijte Naga Idol a z truhly seberte Leather Armor +3, Small Stone Head a Sling +3. Také byste měli zaslechnout nářek ducha elfí kněžky. Pokud se od Ear of the City vydáte na V, narazíte na ruiny s několika lizardfolky. Pod mostem směrem na S můžete projít k zavřeným dveřím, pokud se od ruin vydáte dál na V, dostanete se do tábora lizardfolků. Kromě ještěráků (včetně stone lizardfolků) vás napadne i čaroděj Malgi-Hi. Po jeho zabití najdete Wand of Hold Person a Kiaransalee´s Scroll, v táboře je truhla s Ring of Relinguishment. V táboře osvoboďte totem. S od tábora jsou dveře vedoucí do LIZARDFOLK TUNNEL a schody na ochoz, kde je mimo jiné magický kámen Spinning Spire. Ochoz vede od V na Z a pak se stáčí na J. Můžete se na něj dostat i pomocí schodů v J a v Z části nádvoří. Na ochozu vás čeká boj s lizardfolky a gargoylami, v SZ části jsou zavalené schody vedoucí na S a v Z části ochozu jsou dveře do KNIGHT´S CACHE. Knight´s Cache je hrobka, ve které musíte pobít několik arracats a pak můžete vybrat truhlu – najdete Small Shield +3, Mace +3 a Roderick´s Walkingstick. Až budete hotovi s touto lokací, doporučuji zajít za Beriandem a Faeril do Stillwateru, nejlépe zkratkou z Windrider Glade (viz dále). Když s Beriandem promluvíte o očištění svatyně a o duchovi kněžky, dostanete Medallion of Mystra a navíc se k vám může přidat Faeril (Fighter 5, Cleric 9). Po opuštění jejich příbytku se zaplete do hádky orogů a lizardfolků, která nakonec skončí bojem. Po bitvě najdete oštěp Deathspike a Longbow +3. Vraťte se do Nightingale Courtu a jděte do ruin svatyně. Zjeví se vám kněžka Eversong, rozhovorem s ní získáte Word of Necessity a také se dozvíte, že je potřeba najít její lebku a vrátit ji do sarkofágu ve svatyni.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Windrider Glade

Po vstupu do této lokace pohovořte s hadem Odelinde a slibte pomoc. Kousek na S jsou schody vedoucí z ochozu na V, do lokace GLIM GARDEN. Pokud se vydáte po J ochozu na Z, narazíte na chodník vedoucí na S ke svatyni. Pobijte orky (zbude z nich scimitar +2) a rozbijte Orkish Idol. Objeví se Odelinde, poděkuje vám a můžete se do ní dozvědět zajímavé informace. Kdykoli později sem přijdete, tak vás vyléčí. SV od svatyně je altánek s orky, v truhle najdete Firemmet Ceremonial Key a Small Stone Head. Z od svatyně je centrální ochoz vedoucí od J k S, na němž narazíte na gargoyly. Z od centrálního ochozu najdete Jeweled Dagger +2 (hlídají ho gargoyly). Dále narazíte na boj mezi gargoyly a zombiemi, také jsou tu dveře Firemeet Door vedoucí do HALLS OF LIGHT. Nedaleko je vyvýšený altánek, ve kterém jsou gargoyly, dvě prázdné truhly a magický kámen Spinning Spire. V této části také narazíte na gargoyly, po jejichž zabití najdete štít Ricimer´s Barrier. Pokud půjdete na S ochoz, naleznete modrý kámen na podstavci. Pokud přečtete na něm napsaný nápis, spustíte padací most vedoucí do STILLWATER. J odtud je na ochozu padací most vedoucí na Z, zatím po něm nelze přejít. Pokud u sebe máte Stone Mouth z Ancient Tomb (viz dále), můžete promluvit s gargoylami poletujícími nedaleko. Řekněte, že jste Great One, dostanete bednu a po chvilce přiletí Tusk Lord a vyzve vás k boji. Po jeho zabití najdete Twisted Iron Key, kterým otevřete bednu a osvobodíte jednu planetku patřící do Orrery.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Glim-Garden

Schodiště v Z části vede do WINDRIDER GLADE. Hned u schodů je kulaté náměstí s fontánou a také banda ghastů a ghůlů. Poblíž náměstí je altán, jehož podlaha se proboří a vy spadnete do ANCIENT TOMB. Dál na S od náměstí je Blueglow Mass a nějací nemrtví. V od kulatého náměstí je deset skeleton lordů a knightů hlídajících magický kámen Spinning Spire. V S části lokace je opevněné schodiště a cesta na S do kopce, směrem k HOUSE OF GEMS. Je tu pár gargoylů, vpravo dole pod schody jsou ghasti a dveře vedoucí do HALLS OF STONE. V J části lokace je cesta na J, směrem do SULLYMARSH. Poblíž se řežou gargoyly s ghasty, dál na V jsou ruiny chrámu, u kterých se potlouká pár ghůlů. Poblíž ruin je Thirsty Ground, můžete zde pokecat s hlasem a nechat se vyléčit z prokletí a podobných neduhů, ovšem oplátkou za vysání krve, takže to příliš nepoužívejte. SV odtud narazíte na bitku mezi orky a nemrtvými. V SV části lokace jsou dřevěné dveře vedoucí do THE COLD KNIGHT´ S BARROW. Jedná se o místnost, ve které stojí nehybný válečník a před ním je v kameni zaseknutý meč. Pokud se nějaká vaše postava dotkne meče, osvobodí zmrazeného válečníka, ale zaujme jeho místo. Zmrazeným hrdinou je paladin Eadred. Po jeho osvobození ho můžete najmout do party a také s ním můžete pokecat. Kdykoli později zde lze podobným způsobem měnit postavy.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Dwarven Ruins - Ancient Tomb

Od místa dopadu se vydejte na V. Narazíte na místnost se spektrou a jejími nohsledy, v truhle najdete důležitý amulet Stone Mouth, který vám umožní mluvit gargoylí řečí (použití viz Windrider Glade). Chodbou dál na V se dostanete na křižovatku. Na JV vede slepá chodba, vydejte se na SV. První dveře, na které narazíte, vedou do místnosti s dark nagou. Zabte ji a z truhel seberte Alaric´s Charm, Boots of Tortoise a Gauntlets of Ogre Size. Z této místnosti vede tajný průchod na SV, do místnosti, kde v Asturienově truhle najdete Arcane Mail a Blade of Destruction. Vraťte se na křižovatku a vydejte se na SZ. Dostanete se k místnosti se čtyřmi skeleton lordy, v truhle najdete Small Stone Head. Narazíte také na dvě místností, z nichž jedna je zahalená v temnotě a v druhé je svítící truhla („místnost světlo/tma“). Zavřete truhlu, zabijte master spektru a ze stolu seberte svitek obsahující magické slovo Singing Word. Chodba vede dál na SV až ke dveřím zavřeným na Glyph of Song, který hravě otevřete. Za nimi je průchod do HALLS OF STONE, konkrétně do části zavřené na Glyph of Song. V Halls of Stone proběhněte lokaci, která vám do této doby zůstala zavřena, konkrétně se jedná o dvě místnosti. V první (do které jste sestoupili) jsou dvě spektry a truhla s Full Plate +2, v druhé je schodiště vedoucí do GLIM-GARDEN.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Sullymarsh

Jednou z cest, jak se do této lokace dostat, je průchod mezi hradbami z lokace SPECULUM GROUNDS. Ocitnete se tak v Z části Sullymarshe. Je tu pár nemrtvých a také gargoyl. Na S jsou dveře vedoucí do DEEP HALLS, V od průchodu mezi hradbami je most přes potok a šeptající strom. Na poloostrůvku je magický kámen Spinning Spire a nemrtví. Dál na V jsou gargoyly a neutrální ormyrrové. V S části jsou nepřátelští ormyrrové (musíte je zabít), po nichž zbude Handaxe +3. Poblíž jsou schody vedoucí do GLIM-GARDEN. V SV části lokace je léčivá louže Blueglow Mass, v JV části jsou ormyrrové a jejich vůdce Pujik. Promluvte s ním, chce, abyste zničili Sharpstick klan. Pokud půjdete do Deep Halls za ormyrry přebývajícími v Sharpstick Room, můžete s nimi pokecat a dozvědět se, že Pujik je zrádce. Vraťte se za Pujikem, dojde k boji. Po vítězství seberte Longspear +3 a Small Shield +3, po chvilce se objeví ormyrrové Samaj a Flem a poděkují vám za zabití zrádného Pujika. Za místem, kde byl Pujik a jeho nohsledové, jsou krátké schody na plošinku, na které je Wooden Pole. Rozbijte ji a osvoboďte další planetku z Orrery.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

House of Gems – exteriér

Na J lokace je cesta vedoucí z kopce dolů do GLIM-GARDEN. Po celé lokaci se potlouká dost nemrtvých, nedaleko cesty dolů je vchod do hlavní budovy, do SAFEKEEP HALLS. JZ od budovy je zahrada, do které se dostanete až zevnitř. Z od budovy je banda ghastů hodující na mrtvole ormyrra a ještě dál na Z jsou ruiny kovárny a ghasti, po kterých zbude Stalwart Shield. Ze S strany se můžete dostat na nádvoří domu drahokamů. V ruinách severní věže naleznete truhlu obsahující Talisman Staff (WIS a CHA +2), ve věži lze tábořit. Na nádvoří je Broken Statue, na kterou bude později možno použít Hinged Device.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

House of Gems – Safekeep Halls

Po vstupu se ocitnete v místnosti, kterou hlídá socha. Po boji seberte z truhly Axe of the Phoenix a Gnarled Cooper Key. Jediné dveře (kromě východu ven) vedou na V. Za nimi je místnost plná pastí metajících blesky. Proběhněte místnost s jednou postavou až do další místnosti na V. Tam otevřete truhlu a seberte Passkey, který vložte do klíčové dírky ve V dveřích „bleskové“ místnosti. Pasti jsou deaktivovány a Passkey zůstane ve vašem inventáři (konkrétně u první postavy). Z místnosti, ve které jste Passkey našli, vedou schody nahoru do HEARTSHAME HALLS a také dveře na V. Skrz tyto dveře se dostanete do TOWER. Ve věži už jste sice byli, ale přesto na vás čeká jedna novinka. Vyběhněte až na střechu a pobijte gargoyly, zbudou po nich velice užitečné Gloves of Light Burden (stačí je mít v inventáři, mají zápornou hmotnost).

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

House of Gems – Hearthhame Halls, střecha a zahrada

V horním patře je duch Harldaina Ironbara, ale zatím s ním nelze mluvit. Vyjděte Z dveřmi na střechu. Venku postupujte stále směrem na Z, přes margoyly se dostanete až do zahrady. Zde na vás zaútočí arracats (včetně tuhé varianty black arracat). Až je pobijete, rozmlaťte kokony a vyndejte meč z mrtvé ženy připoutané ke stěně. Obnovíte čerpadla a hlavně získáte meč Flame Blade, který mohou používat i kněží. Vraťte se do Hearthhame Halls a promluvte s Ironbarem. Během rozhovoru uvolní váš Blue Stone (neboli další planetku z Orrery) a také vám zkompletuje Wizard´s Torc. Prozradí vám, že s kompletním Wizard´s Torc můžete použít Circle of Ualair (kruh v amfiteátru v lokaci Speculum Grounds) k teleportaci do katakomb. Požádá vás také o znovuzprovoznění magických kamenů (Spinning Spire), což uděláte opravením modelu planet. Můžete s ním i obchodovat, na rozdíl od předchozích obchodníků má konečně dost kvalitní zboží, například Full Plate +4.

Vydejte se do Glim-Garden a jděte na kulaté náměstí s fontánou. Fontána už je funkční a vás osloví najáda. Požádá vás o nalezení tří hracích zvonků. Ty už ale máte, takže je do fontány postupně vložte. Odměnou vám budou tři předměty – Dagger of Ritual, Necklace of Odoacer a Ring of Calming. Zajděte ještě za Beriandem a promluvte s ním o novinkách. Také se ho optejte na příběhy o katakombách. Pak se vydejte do Speculum Grounds a vstupte do amfiteátru. Objeví se portál, který vás přenese do katakomb.

Putování po otevřených částech města končí, a stejně tak i čtvrtá část návodu. Příště se budeme věnovat katakombám, které vám opět dají ochutnat trochu pocitu klaustrofobie. Do té doby se těším na shledanou.