Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pool of Radiance: RoMD - 7. část návodu

  12:00aktualizováno  4. ledna 10:27
Naše putování po ruinách Myth Drannoru se chýlí ke konci. Dnes dokončíme prohlídku katakomb, zařídíme pár věcí v lokacích na povrchu města a nakonec se vydáme do hradu Cormanthor. V nejtemnějších hlubinách pod ním čeká magický Pool of Radiance a zlé bytosti, které ho využívají. A tomu musíme udělat přítrž!

Vítejte u závěrečného dílu návodu na hru Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor. Nejprve dokončíme katakomby, které jsme nakousli v minulém díle.

Catacombs – The Prisons

Po sestupu po schodišti se ocitnete v místnosti. Jděte dveřmi na SZ, dál dveřmi na SV, ocitnete se v široké chodbě vedoucí na SV. Jděte chodbou (můžete se mrknout do cely na J, jsou v ní arracats a peníze). Chodbou se dostanete do oblasti, kde jsou ruiny (najdete tam drahokamy a peníze), místnost zamčená na Iron Spider Lock, na SV místnůstka se zombie lordem a tajným průchodem na SV. Za ním je místnost s drowy, skříní (lektvary) a dvěma truhlami (Bernard´s Boots, Gauntlets of Destruction). Dveřmi na SZ se dostanete do místnosti s policí a skříní (lektvar a svitky), dále na SZ vedou dveře do další místnosti. Z té vedou dveře na S do oblasti „A“, zatím tam nechoďte. Vraťte se kus zpět (k ruinám) a jděte na V, narazíte na dvě místnosti (jsou v nich drahokamy). Dál na V jsou ruiny (arracats, drahokamy), dvoumístnost se spektrami, dvoumístnost s wraithy a další dvoumístnost se spektrami. Dále je tu místnost s freth drow robbery, zbude po nich Iron Spider Key. Dále na V jsou mřížované dveře do další části. Tam jsou dvě dvoumístnosti s nemrtvými, místnost se sarkofágem a bednou lich´s phylactery (rozbijte ji) a místnost s margoylami. Dále je tu arcilich a dvoumístnost (nutno rozbít dveře) s nemrtvými a sarkofágem. Pokud se přiblížíte k sarkofágu, vyskočí na vás revenant a po chvilce vás napadne tuhá parta nemrtvých v čele se třemi lichy. Po boji vezměte ze sarkofágu výborný meč Draedsword Daemoniac. Kousek na S jsou čtyři malé místnosti, ve kterých je pár nemrtvých a tajný průchod na S. Zatím ho nechte být.

Vraťte se až ke dveřím zamčeným na Iron Spider Lock a odemkněte je. Pobijte drowy v místnosti a pokračujte na SZ. Dostanete se do větší prostory s drowy. Na Z je několik místností s drowy (najdete mapu, Drow Shortsword +4, Ring of Confusion a skříň s lektvary), z nejsevernější místnosti vedou dveře na S do velké prostory. Na SZ je trojmístnost s drowy a čtyřmi truhlami (Drow Longsword +4, Drow Shortsword +4, Drow Shortbow +5). Dál na V je dvoumístnost s drowy a arracats a také s dveřmi na S. Za nimi je chodba vedoucí na SV. Na SZ od chodby je trojmístnost s drowy, policemi (lektvary) a čtyřmi truhlami (mj. Drow Mace +4 a Drow Shortsword +4). Na SV konci chodby je tajný průchod do místnosti, kde je v truhle The Wraithmael of Drenofiend. Vraťte se zpět a pokračujte na V. Narazíte na dvoumístnost s drowy a arracats a na místnost s drowy, skříní s lektvarem a dveřmi na S vedoucími do oblasti „A“.

V oblasti A je poměrně hodně drowů, ale pokud máte třeba kouzlo Mass Sugestion, tak vás to nemusí moc trápit. Jsou tu také dvě malé místnosti s drowy (a policemi a skříněmi s lektvary a svitky), dvě malé místnosti s drowími priesty (v polici je lektvar, ve skříni Dagger of Magus a ve dvou truhlách Necklace of Spiritual Weapon a magická hůlka), dál na SV vede chodba. Z chodby vedou dveře na J, za nimi je dvoumístnost s drowy a arracats, policí s lektvarem a dveřmi dál na J, do chodby vedoucí na V. Na S straně chodby je místnost s drowy a dvěma truhlami (Pigsticker, Headsplitter), dál se chodba stáčí na SV. Dále jsou dvě malé místnosti (v jedné jsou police a skříně se svitky a lektvary, v druhé drowové, skříň se svitkem a dvě truhly se Staff of Harm a magickou hůlkou) a větší místnost, kde se v sudech a na stolech povalují drowí zbraně, v truhle jsou zbraně a lektvary a v polici šípy. Dál na V jsou drowové a dveře na SV. Za nimi je místnost s drowy a arracats, skříní (Heavy Spider Key) a dveřmi na S, za nimi najdete skříň s lektvary a polici se svitky. Nedaleko místnosti je tajný průchod na J, do již prozkoumané oblasti v JV rohu mapy. Dále tu jsou čtyři malé místnosti (u některých je potřeba rozbít dveře), ve kterých je kromě pár drowů několik polic se svitky, stůl se scimitarem Drakulwyng, police s lukem Seethre´s Tongue, truhla s halapartnou Ilrazor of Sholg´Gliath a stůl s Beacon of Grigori. S odtud je velká místnost – Drow Treasure Archive. Pobijte všechny drowy a prohlédněte několik (vesměs zapastěných) truhel. Najdete Potion of Insect Plague, Eye of the Witch, Ravenskin, Morolith, Daemonclaws of Gr´Zak, Ring of Azular a peníze. Při otevření nejsevernější truhly se zjeví duch Hachaam Selorn, promluvte s ním a slibte, že donesete jeho meč Faervian (který je v truhle) zpět do jeho hrobky (jedná se o sarkofág Tomb with Platinum Trim v HALLS OF LIGHT, až tam meč vrátíte, zjeví se opět Hachaam a prozradí vám Word of Power na otevření Moon Glyphu). Opusťte Treasure Archive a pokračujte na V. Narazíte na dvě místnosti naproti sobě, v jedné jsou drowové a truhla s penězi, ve druhé je truhla se Small Shield +4. Na JV je trojmístnost s drowy a truhlami s penězi, od ní na SV najdete tajný průchod do místnosti s drowy a truhlou (štít Spellfoil), na V vedou dveře směrem k místnosti s Dreydre a jejími nohsledy. Po boji seberte mapu a dýku Venom, ze dvou truhel vezměte Medallion of Lolth a Spidersilk Armor a prohlédněte dvě nedaleké malé místnosti (drowové a truhla s Ring of Cursing). Kus se vraťte a od dvou protilehlých místností se vydejte na S. Kromě dvou prázdných místností narazíte na místnost se dvěmi truhlami (peníze a Samigel´s Dead Slayer). Dál na Z jsou drowové a dveře na Z vedoucí do větší prostory. Jsou tu ruiny s margoylami, od nich na SV je několik místností vesměs s nemrtvými či mágy z kultu, v jedné jsou také margoyly. Kousek dál na S je místnost se stíny a místnost s nemrtvými a dveřmi vedoucími ven do STILLWATER.

Od ruin na S je několik prázdných místností a také kultisté s nemrtvými pomocníky. Dál na Z je místnost s dveřmi na J, za kterými je chodba na Z. Chodba vás dovede k místnosti, kde se řežou kultisté s margoylami, dál je místnost s margoylami, cela se spektrami a dál na S je dvoumístnost, kde jsou kultisté s nemrtvými a dveře na S. Za nimi je větší prostora, je tu místnost se třemi mohrgy, několik prázdných místností a místnost se čtyřmi sarkofágy a čtyřmi wraithy. Dál na Z je místnost se schody nahoru do NIGHTINGALE COURT a místnost, do níž se můžete podívat klíčovou dírkou (při přiblížení ke dveřím shlédnete filmeček) a pak v ní vybít všechny kultisty a jejich poskoky. Po boji pokračujte na Z a pak na J, ocitnete se ve velké prostoře (a čeká vás boj s kultisty). Můžete odsud jít na Z, V či J. Na Z odsud je oblast, kde se cvičí rekruti – kromě nich vás ve velké místnosti a přilehlé dvoumístnosti čeká i několik normálních kultistů a dragon-kinů, najdete také par svitků a lektvarů. Na V je malá místnost s kultisty a dveřmi dál na V, za kterými je skladiště a pár prázdných místností. Pokud půjdete na J, narazíte na čtyři místnosti (jsou tam truhly s lektvarem, šípy a štítem +4 a také kultisté, po nichž zbude Blackened Key), dále je tu místnost, kde jen na stole Drow Dagger +5 a v truhlách Full Plate +4 a lektvar. Poblíž jsou tři spojené místnosti, ve kterých je Cult Overseer (má Guulstav of M´Raelhorrid), několik kulitstů, Simple Iron Key, police se svitky, stůl s mapou, lektvary a note a truhly s penězi, Small Stone Head, Ravensong, magickou hůlkou, Thoguas´s tooth a Ring of Searing Light. Dál na J je místnost s mágem a truhlami (svitky), na JZ od místností s Overseerem je trojmístnost s kultisty a truhlami s penězi. Pokračujte dveřmi na J, ocitnete se ve velké prostoře s kultisty (zbude po nich note a Black Steel Key). Směrem na Z je tajný průchod do místnosti se stíny a studnou, která je zapastěná, ale najdete v ní Wraithmael Shield. Směrem na J jsou dveře (Black Steel Door). Otevřete je a pobijte kultisty. V místnosti je Miroden Silverblade, promluvte s ním. Teleportujete se do komnaty, kde pokračujte v rozhovoru. Vyberte tři truhly (mj. najdete Full Plate +5) a projděte portálem, budete teleportováni do Nightingale Court.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Zpět na povrchu

Jak záhy zjistíte, po celém městě se potulují bandičky kultistů. V Nightingale Court zajděte za Anorrweyn a řekněte jí, co víte od Mirodena. Anorrweyn přistoupí na roli komunikátora, řekne o Gemu a sešle na vás kouzlo pro otevření Antaru´s Gate. Vydejte se také za Odelinde do Windrider Glade, řekne vám několik nových příběhů. Jděte do Stillwateru a vstupte do Beriandova příbytku. Beriand tam není, ale číhají tam kultisté. Pobijte je a vstupte do portálu. Přenese vás do katakomb (SECOND CELLAR), kde vás čeká boj s kultisty. Pobijte je (zbude Flat Brass Key), pokecejte s osvobozeným Beriandem a rozhlédněte se po okolí. Nedaleko je sud, který přidá permanentně hitpointy, na JV vedou dveře. Za nimi je místnost s kultisty (zbude magická hůlka) a dveře na Z do velké místnosti, kde je několik kultistů (zbude po nich Large Metal Key, Greatsword +4 a Chainmail +3). Na JZ je s mříž s Large Metal Lock a za ní již známá lokace Cult Stronghold. Na SZ jsou tři místnosti, ve které je Cult Overseer (zbude po něm Druul´s Kiss, Sceptre of Leogans a note), stůl s Great Axe +2, skříně a police (svitky a lektvary) a několik truhel (Fragile Iron Key, Mace +4, Small Shield +2, Longbow +3, Sling +4, Boots of Grace, Small Stone Head a lektvary). Teď si ještě na chvíli zaskočte do místnosti zamčené na Fragile Iron Lock (je na okraji lokace Cult Stronghold), uvnitř najdete nějaké obyčejné zbraně, v polici je Shield +2 a v truhle Warhammer +3. Pak se vraťte k portálu, kterým jste sem přišli, a vraťte se do Beriandova obydlí. Opět s Beriandem promluvte a pak se vydejte do House of Gems. Promluvte s Harldainem Ironbarem, dostanete klíč (Hinged Device - Tumblebar). Jděte na nádvoří k soše (Broken Statue) a použijte Hinged Device. Otevře se vchod do podzemí. Sestupte po schodech do Hoard Chamber a z truhly vezměte Large Green Gem (Emerald of the Weave). Opusťte podzemí, pobijte kultisty, kteří na vás čekají, a vydejte se do Speculum Grounds (cestou ještě pobijete další kultisty včetně čaroděje, po kterém zbude Longbow +5 a Doomkin Scarab). Ve Speculum Grounds jděte k bráně Antaru´s Gate, otevře se. Jděte po pěšině nahoru, pobijte dragon-kiny a vyjděte na střechu budovy. Na oltář (Altar of Mythal) položte Large Green Gem. Po chvilce budete teleportováni k Mirodenovi. Promluvte s ním, řekne vám Word of Redemption a otevře portál. Vstupte do něj, ocitnete se v CASTLE PASSAGE.

Castle Passage

Od místa, kde se objevíte (start) jděte chodbou na JZ. Na Z odbočují dveře, za nimiž je místnost s nemrtvými, barelem na zvýšení síly a schodištěm nahoru do NIGHTINGALE COURT. Chodba pokračuje dál na J a dveřmi na JV. Za nimi je skeleton knight, křičí něco o Stone o Fate, chodba vede dál na J až ke dveřím zavřeným na Glyph of Moon. Otevřete je pomocí Rivening Word a zlikvidujte démona (Rivener), který je uvnitř, odměnou vám bude meč Baneblade Morvian. Pokračujte chodbou na JZ, pobijte nemrtvé a pokračujte chodbou stáčející se na SZ. Následují dveře, chodba na S a další dveře. Za nimi je dvoumístnost s kultistou, najdete tu Longsword +4, v polici Chainmail +4, v sudu šípy a v truhle Shortbow +4. Pokračujte dveřmi na S, pobijte kultisty a prohlédněte trojmístnost na SV. Pobijte v ní dragon-kiny, seberte Iron Cell Key a otevřete celu. Je v ní Athan, promluvte s ním, můžete ho nabrat do party (Fighter 16), pokud tak neučiníte, bude později čekat u rozbořeného chrámu v Nightingale Court. Prohlédněte trojmístnost na SZ, zabijte dragon-kiny, případně zabte agresivního ormyrra a orka v celách. Pak pokračujte dveřmi na SZ, chodbou jděte na JZ. Na Z jsou dvě cely (je v nich drow a zombie lord, oba zabijte) a dvě místnosti s kultisty, drahokamy a truhlou, ve které je Roster of Prisoners (přečtěte si ho). Dál v chodbě jsou kultisté, pak chodba vede na JZ a zatáčí na JV. Můžete navštívit místnost s kultisty a třemi truhlami (lektvar, šípy, Dagger +3) nebo dvě místnosti, ve kterých jsou pro změnu kultisté a truhla s Ring of Hushing. Dál vede chodba na J, pak na Z. Tam jsou dvě místnosti s kultisty a mapou (na stole), cela s agresivním drowem a cela s lizardfolkem, se kterým si můžete pokecat a nechat ho být. Dál na Z je trojmístnost, ve které zabijte dragon-kiny, seberte Heavy Prison Key a otevřete celu s drowkou Nathlilik – řekne vám informace o Soul Vessel. V trojmístnosti je také cela s orogem, kterého zabijte. Dál na J vedou dveře do dvoumístnosti s kultisty, truhlou (peníze, Greatsword +4) a dveřmi na J. Za nimi je chodba na J, dveře a za nimi ležící zombie. Rozbijte kámen, který ji vězní, a seberte Aasirak´s Brain (přidává inteligenci tomu, kdo ho má v inventáři). Pokračujte dál chodbou na JV, J JZ, pobijte arracats a pokračujte na Z. V chodbě je tajný průchod ven do Stillwater, je dost špatně vidět, takže sledujte mapu. Chodba pokračuje dál až do velké prostory s arracats a nemrtvými. Odtud jděte chodbou na SV, narazíte na místnost s mohgry, truhlou (Hammer Veneficus, Shield of Power Sylmorrir, Small Stone Head) a bednou s lichovou esencí – tu rozbijte. Kousek dál na S je arcilich a cesta dál na S, kde se potloukají arracats. Cesta vede až k propasti, kde seberte Stone of Fates. Vraťte se do velké prostory a vydejte se na SZ až k mostu. U mostu je duch elfky, za mostem je Well of Fate. Vložte do studny Stone of Fates a pak se pusťte do boje s kultisty, budou vám pomáhat strážní golemové. Po vyčištění velké místnosti pokračujte chodbou na SZ a pak na S, pobijte arracats a jděte dál na S až ke schodům, které vedou ven k hradu.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Castle Cormanthor – exteriér

Po výstupu z podzemí (start) vás čeká boj s dragon-kiny. Kousek dál na S jsou arracats, ale jinak nic zajímavého. Od východu z podzemí se vydejte na V. Hned vedle je Captain´s Gate a chodník nahoru. Zatím tam nechoďte a pokračujte na V podél zdi. Na ochozu pobijte kultisty a kousek dál na dalším ochozu pobijte arracats. Najdete tam také lektvar a můžete tam odpočívat. Vraťte se zpět a vydejte se chodníkem za Captain´s Gate nahoru. Pobijte kultisty a vstupte na malé nádvoří s kašnou. Pobijte další kultisty a dragon-kiny (Battle Axe +4, Chainmail +5 a šípy). Vedou odtud schody na Z a na V. Po schodech na V se dostanete na chodník s gargoylami a padacím mostem, po jeho spuštění můžete projít do WINDRIDER GLADE. Vraťte se na nádvoří a vydejte se Z schody, pobijte kultisty a vystupte po úzkých schodech nahoru. Zde se setkáte s dalšími kultisty (zbude po nich magická hůlka a svitek), na horní plošině je brána do hradu. Neohroženě vstupte.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Castle Cormanthor – Dragonkin Aerie

Od vstupní části jděte po ochozu kolem sálu až dolů (cestou zabijte dva dragon-kiny) a v hale pobijte hordu dragon-kinů (zbude po nich Dagger +5). V JZ rohu jsou schody nahoru na věž, kde zabijte kultisty (Greatsword +4) a můžete tam restovat. Ve V rohu je východ vedoucí do dalšího patra.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Castle Cormanthor – Silverspear Armory

Zde se setkáte s Nathlilik a společnými silami se pustíte do nemrtvých drowů. Po bitvě Nathlilik rozbije urnu s dušemi (Soul Vessel) a pak se zabije. Zbude po ní Chainmail +4, Longbow +4, Shortsword +4, Shield +2 a lektvary. Nedaleko urny je Ring of False Hope, v místnosti jsou také dvě truhly (Wand of Magus, Death´s Head Ring, note, lektvary, svitky). Pod urnou jsou schody dolů.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Castle Cormanthor – Hall of Armathors

Kromě několika menších skupinek kultistů vás čeká větší horda ve V části patra. Po boji zbude Dagger +5, Ring of Hold Person, Ring of Slowing, Ring of Disbelief, drahokamy, lektvary a magická hůlka. Také se otevře portál do jeskyně s bazénem. Zde si hru uložte a také byste se měli vyspat (resp. ne vy, ale vaše postavy), neboť až do konce hry si již neodpočinete. Pak vstupte do portálu.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

The Pool Cavern

Začínáte v JZ rohu jeskyně a zakrátko vás napadne partička kultistů a dragon-kinů. Po boji zbude Ring of Protection +4 a lektvar. Pokračujte na S, ocitnete se u bazénu. Můžete přemýšlet o jeho využití (po chvilce vás napadnou kultisté) nebo raději pokračovat dále. Dál na S minete Kyu Mordrayn a dostanete se k modrému Gemu. Po vyslovení Word of Redemption bude kámen rozbit a vy se střetnete s Kyou v trojitém provedení. Až ji porazíte, vyskočí na vás dracolich Pelendralar (AC 38, HD 64k12 + 255). Po jeho zničení vás čeká závěrečný filmeček.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

I poté ale ještě můžete hrát, získáte Gauntlets of Moander a po dracolichovi zbude několik věciček. J od bazénku je malý poklad a portál ven. Ještě se můžete proběhnout po městě a pokecat s Odelinde, Anorrweyn, Beriandem, ormyrry, Volunem a Caalenfairem, Harldainem, najádou (dá vám Jewel of Sammaster), případně se Sisters of Silver Fire, s Nottlem a s NPC, které jste nenabrali do party. Tak jako tak, Elminsterův úkol jste splnili a nezbývá než čekat, jestli se dočkáme nějakých dalších dobrodružství (raději si schovejte závěrečnou pozici a Rosters). Mystra nechť provází vaše kroky.

Autor:


Témata: Vězni, Socha, studny


Nejčtenější

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Další z rubriky

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.