Technologické demo vyvrací konspirační teorie o přistání na Měsíci

  • 37
Podle některých teorií bylo přistání člověka na Měsíci v roce 1969 zfalšované. Argumentem byl například způsob, jakým se odráželo světlo, a absence hvězd v záběrech.

Nové technologické demo od firmy Nvidia však v rámci Unreal Enginu 4 simuluje identické podmínky a konspiračními teoriemi zpochybňované jevy objasňuje.

Společnost vytvořila 3D simulaci, která probíhá v reálném čase a začíná sestupem Edwina Aldrina z lunárního modulu. Veškerá světla tvůrci scény zreplikovali a možnosti nastavení slouží k objasnění původních jevů, které vedly ke vzniku konspiračních teorií.

Absence hvězd na fotkách a ve videích je daná tím, že je světlo na měsíci intenzivní a fotoaparáty je s tehdejším nastavením expozice nezaznamenaly. Ve videu však tvůrci simulace upraví expozici na extrémní hodnoty a kromě bílé plochy lze spatřit naopak už jen hvězdy.

Dalším bodem diskusí se stal fakt, že je Aldrin dobře vidět i ve stínu modulu. Zdrojem světla se v té chvíli stal poblíž stojící Neil Armstrong, který scénu fotografoval. Silné světlo se jednoduše odráželo z jeho skafandru.

Podobná simulace je možná jen díky technologickému pokroku. Napodobit světelné podmínky v reálném čase bylo ještě donedávna příliš náročné na výkon. Nvidia to přičítá síle nové řady grafických karet GTX 970 a 980, které odhalila během vlastní akce Game 24.


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte