Posel Bohů - návod

  12:18aktualizováno  11. ledna 2001 12:13
Posel bohů je nejrozsáhlejší a nejobtížnější česká adventura, jakou jsem kdy hrál. Počítám tedy, že některým z vás příjde tenhle návod docela vhod.
Posel bohů je nejrozsáhlejší a nejobtížnější česká adventura, jakou jsem kdy hrál. Počítám tedy, že některým z vás příjde tenhle návod docela vhod.

Část 1: Místo nálezu

  • Nejdříve seberte krumpáč a otevřte dveře od stanu
  • Z poličky napravo seberte prášky, otevřte pravý horní šuplík pracovního stolku a seberte noviny.
  • Opusťte stan a jděte doprava, kde z potoku seberte láhev piva.
  • Jděte nahoru, zde seberte rukavice, na zámek od branky použijte krumpáč a branku otevřte.
  • Jděte doprava, kde seberte zelený kanistr, kbelík a kleště.
  • Vraťte se zpět před plot a jděte dolů.
  • Do kbelíku naberte vodu z potoka a jděte doleva.
  • Rukavicí vytáhněte kolík od stanu, jděte doprava, nahoru a nahoru.
  • S oběma dělníkama si promluvte o všem možném, tomu napravo potom dejte noviny.
  • Kleštěmi otevřte láhev piva, vhoďte do ní prášky a výsledek dejte levému dělníkovi.
  • Vylejte kbelík s vodou na ohniště, kolíkem propíchněte sudy vedle stanu a vytékající palivo naberte do kanistru.
  • Otevřte dveře od stanu, uvnitř otevřte pravý šuplík od stolku a seberte z něj klíček.
  • Otevřte levý šuplík a seberte z něj sponku.
  • Z podpostele vytáhněte kufřík, otevřte jej klíčkem a seberte z něj fotoaparát.
  • Vyjděte ze stanu, jděte vlevo a vyfoťte vchod do štoly.
  • Nadvakrát kopněte krumpáčem do hromádky hlíny a seberte z ní malý plíšek.
  • Vraťte se na počáteční lokaci (s džípem) a vejděte do stanu.
  • Sponkou odemkněte levý horní šuplík stolku a seberte z něj klíčky od džípu.
  • Vraťte se před stan, nalejte benzín z kanistru do džípu a nastartujte jej klíčkem ze stanu.

    Část 2: Praha

  • Otevřte dveře od budovy, na chodbě potom otevřte dveře napravo.
  • Promluvte si se svým šéfem o všem možném, pak ze skříně seberte Rubikovu kostku a z poličky pod oknem síťku.
  • Vraťte se na chodbu, u dveří nalevo odsuňte rohožku, seberte klíček, odemkněte a otevřte dveře.
  • Uvnitř si prohlédněte mezi okny horní masku a vytáhněte z ní papírek.
  • Ze skříňky pod okny seberte kartičku do knihovny.
  • Otevřte šuplík od stolu a seberte z něj svoji průkazku a pásku na koberce.
  • Vraťte se před budovu a odcestujte do muzea.
  • Zde vytáhněte pomocí síťky z pravé části kašny minci a jděte nahoru do muzea.
  • Promluvte si s hlídačem, vraťte se před muzeum a důchodci dejte Rubikovu kostku.
  • Rychle vyplašte holuby a pak si důkladně s důchodcem promluvte.
  • Vraťte se k Památkovému úřadu, jděte doleva a vejděte do potravinářství.
  • Nadvakrát si promluvte s prodavačem - získáte tak eidam a koňak.
  • Vraťte se do muzea a dejte hlídači koňak, pak jděte nahoru do knihovny.
  • Promluvte si s knihovnicí o všem možném a pak jí ukažte kartičku do knihovny.
  • V předním šteláři s knihami seberte z druhé poličky odspodu druhou knihu zleva.
  • Vraťte se k Památkovému úřadu, jděte doleva a vejděte do elektra.
  • Prodavači dejte knihu - získáte kopie, pak mu dejte fotoaparát a vyjděte na ulici.
  • Ihned se vraťte zpět a znovu si promluvte s prodavačem - získáte fotografie.
  • Jděte do budovy Památkového úřadu a tam do šéfovy kanceláře.
  • Spojte fotografii s kopiemy a výsledek dejte šéfovi - získáte povolení.
  • Jděte do své kanceláře, zapněte počítač a zadejte kód 621354.
  • Výjděte před budovu a navštivte Stavební úřad.
  • Otevřte dveře, promluvte si se sekretářkou, ze stolku seberte vizitku a vraťte se před budovu.
  • Promluvte si s žebrákem o všem možném a pak mu dejte minci.
  • Použijte vizitku na telefoní budku, vejděte do budovy a otevřte dveře.
  • S šéfem si promluvte o všem možném a pak mu dejte povolení - získáte nařízení o stavbě.
  • Výjděte před budovu a odcestujte zpět do lesů ke štole.

    Část 3: Zpět u štoly

  • Seberte šňůru na prádlo a vejděte do stanu.
  • Z poličky napravo seberte baterku a z levého dolního šuplíku seberte sirky.
  • Vyjděte ze stanu a na lokaci s míchačkou seberte šperhák.
  • Jděte nahoru, promluvte si s dělníkem a řekněte mu, že chcete přeladit rádio.
  • Jděte doleva, z poličky na stromě seberte šroubovák a použijte jej na rádio - získáte baterii.
  • Vložte baterii do baterky a promluvte si s šéfem dělníků.
  • Dejte šéfovi povolení o zákazu stavby a vejděte do štoly.

    Část 4: Německý bunkr

  • Páčidlem odstraňte oba ocelové pláty ze dveří, dveře natřikrát prokopněte a jděte nahoru.
  • Z pravé stěny vytáhněte rukavicí trubku a ze stropu odlomte šperhákem kramli.
  • Z hlíny seberte lopatu, spojte ji s trubkou a obmotejte šňůrou.
  • Jděte doleva, na trám použijte natřikrát lopatu a pak trám odvalte.
  • Nahlédněte do vzniklé škvíry a mrtvému vojákovi seberte z kapsy klíč.
  • Vraťte se zpět do původní chodby a jděte nahoru až k opancéřovaným dveřím.
  • Mechanismus na dveřích odemkněte klíčem, vrata blíže prozkoumejte a čtyři symboly nastavte tak, aby vznikl obrazec hákového kříže.
  • Jděte nahoru, na křižovatce chodeb použijte kramli na skulinku v pravé stěně - seberte magnet.
  • Jděte doprava a klíčem odemkněte dveře.
  • Uvnitř propíchněte šroubovákem sud, povalte jej a z jeho dna seberte další magnet.
  • Otevřte generátor, z krabičky ve šteláři seberte svíčku a vložte ji do generátoru.
  • Ze šteláře ješte seberte prázdnou krabici, pak vysuňte z podšteláře další krabici, otevřte ji a seberte z ní dva kusy dynamitu.
  • Vraťte se na křižovatku a jděte doleva, kde v inventoráři spojte dynamit s páskou.
  • Dynamit připevněte na dveře, zapalte sirkami a dveře otevřte.
  • Uvnitř seberte plechovku s olejem a otevřte šuplík ve stolku.
  • Otevřte malou krabičku a seberte z ní magnet, dále pak ještě pravítko.
  • Vraťte se na křižovatku chodeb, kde v inventoráři spojte krabici s pravítkem a se sýrem.
  • Vzniklou past použijte na myší díru v levé zdi - získáte krysu.
  • Jděte do skladu, olej z plechovky nalejte do nálevky generátoru a stiskněte tlačítko.
  • Vraťte se na křižovatku a jděte rovně, kde šroubovákem otevřte rozvodnu a seberte z ní magnet.
  • Prohlédněte si panel u dveří s stiskněte druhé a třetí tlačítko v horní řade a první v dolní řadě.
  • Na pancéřové dveře použijte všechny části magnetu a podívejte se na ně.
  • V trojúhelníku složte mozajku (obrázek pro vás nemám - musíte si poradit sami)
  • V místnosti za dveřmi připevněte v inventoráři páskou dynamit na krysu, zapalte jej a krysu potom vpusťte do díry u podlahy.
  • Ze všech obrazů na stěnách sundejte plátna a obrazy si prohlédněte.
  • Vždy nezapomeňte blíže prozkoumat autorův podpis a zapamatujte si letopočty.
  • Podívejte se na trezor a zadejte kód podle letopočtů na obrazech: 66, 74, 08. První číslo nastavte levým myšítkem a druhé číslo pravým myšítkem....
  • Z otevřeného trezoru seberte zlatou sošku.

    Část 5: Amsterdam

  • Vejděte do hotelu, promluvte si s recepční a pak jí dvakrát nabídněte peníze (peněženku).
  • Jděte doprava, obdrženými klíčky odemkněte první dveře zprava a otevřete je.
  • Použijte vizitku na telefon, vyjděte až před hotel a odtud k domu pana Wildeho.
  • Před domem zazvoňte na zvonek u dveří.
  • Ráno otevřte ve svém pokoji dveře na balkón a seberte z něj ručník.
  • Jděte do recepce, promluvte si s recepční a vydejte se do domu pana Wildeho.
  • Promluvte si s detektivem o všem možném a pak vejděte do domu.
  • V domě si prohlédněte kalendář na stěně a potom knížku s křížovkama na stolku.
  • Křížovku vyplňte - výsledkem je slovo GUATEMALA.
  • Prohlédněte si telefon na stolku vpravo a všimněte si písmen pod jednotlivými tlačítky s čísly - ze slova GUATEMALA získáte číselný kód 371725141.
  • Ze stěny nad telefonem odsuňte obraz a při bližším pohledu na trezor zadejte kód.
  • Z trezoru seberte letenky, vyjďete zpět před dům a vraťte se k hotelu Rivol.
  • Promluvte si s prodavačem hotdogů a jeden si od něj kupte.
  • Vejděte do hotelu a upusťte hotdog na koberec.
  • Vyjděte do patra, promluvte si s uklizečkou, sejděte do přízemí a hned zpět do patra.
  • Z vozíku uklizečky seberte klíček, odemkněte jím zadní dveře napravo a otevřte je.
  • Ve skladu seberte koště a ředidlo, otevřte lékarničku na levé stěně a seberte z ní prášky.
  • V inventoráři použijte ručník na koště, polejte jej ředidlem a nakonec zapalte sirkami.
  • Hořící koště použijte na alarm v levém horním rohu obrazovky.
  • Sejděte do recepce, z vývěsky seberte klíče a vraťte se zpět do patra.
  • Klíče použijte na první dveře zprava a otevřte je.
  • Uvnitř prohledejte odpadkový koš a nalezený roztrhaný dopis složte (nic těžkého).
  • Z podpostele vytáhněte kufřík, odemkněte jej (kód: 614) a seberte z něj zlatou sošku.
  • Vyjděte až před hotel a naberte směr letiště.

    Část 6: Mexiko a Mayové

  • Jste ve vsi Tecolut. Otevřte dveře od vetešnictví Amazonia
  • Zde si kupte lampu (navíc získáte žábu) a dva kusy lana.
  • Prohlédněte si ceduli na pravém trámu a opusťte obchod.
  • Jděte doprava a na tržišti si promluvte s trhovkyní nalevo - získáte sošku bůžka.
  • Seberte misku s červenými bobulemi u prostředního stánku.
  • Odejděte z vesnice a vydejte se do muzea.
  • V muzeu si na zadní nástěnce prohlédněte obě kresby a schema mayského početního systému.
  • Promluvte si s hlídačem o všem možném, pak se vraťte do Tecolutu.
  • Jděte nahoru, seberte kbelík a promluvte si s vesničanem o všem možném.
  • Opusťte vesnici a jděte do obydlí Bílého Medvěda.
  • Indiánovi před vchodem ukažte zlatou sošku a vejděte do chatrče.
  • Promluvte si s Bílým Medvědem o všem možném - získáte dva úlomky.
  • Vydejte se na letiště, kde si promluvte s pilotem a PŘEMLUVTE!!! ho aby s váma letěl.
  • Nejdříve leťte ke Chrámu Nápisů, před pyramidou se dejte doleva a na tukana použijte žabku.
  • Ulomte větev na které tukan seděl a do kbelíku naberte vodu z tůňky.
  • Vraťte se před pyramidu a jděte doprava, kde si promluvte s levým archeologem.
  • Ukažte archeologovi svoji vizitku a znova si s ním promluvte - získáte další úlomky.
  • Vraťte se před pyramidu a jděte nahoru, kde si promluvte s dalším archeologem.
  • Vraťte se před pyramidu a hned zase zpět, ze sochy napravo seberte kopí, sádru a dláto.
  • Vraťte se před pyramidu a dlátem odrýpněte kamenný kotouč na soše vpravo.
  • Odleťte k pyramidě Quatelkana, jděte k pyramidě a ze země seberte kámen.
  • Promluvte si s turistou o všem možném a výjděte nahoru na pyramidu.
  • Promluvte si s indiánem o všem možném, pak sejděte dolů.
  • Z batohu u schodů seberte úlomky a nožík, potom odleťte zpět na letiště.
  • Ze země seberte hadr a vydejte se k Bílému Medvědovi.
  • Nožem uřízněte kus masa zavěšeného napravo ode dveří a odcestujte do Tecolutu.
  • V inventoráři spojte maso s prášky na spaní a výsledek hoďte psovi.
  • Odcestujte na jinou lokaci, vraťte se zpět a seberte psovi řetěz.
  • Jděte na letiště, promluvte si s pilotem a leťte k pyramidě Quatelkana.
  • Vyjděte až do nitra pyramidy, kde hadříkem uhaste plamen na louči vlevo.
  • Se získanou loučí sejděte pod pyramidu, kde vložte louč do levé sochy, pohněte s pákou a louč vydělejte. Totéž zopakujte i s pravou sochou.
  • Vraťte se do nitra pyramidy a zavěste kamenný kotouč na vidlici visící ze stropu.
  • Na díru v podlaze použijte lano, dále z podlahy seberte dva kameny.
  • Všechny tři kameny položte na kamenný kvádr na pravé stěně.
  • Rozsviťte zápalkami lampu a použijte ji na odkrytý tajný vchod.
  • V podzemí prozkoumejte uzavřený vchod a hádanku vyřešte tak, aby v každé ze čtyř řad byly kuličky pouze jedné barvy (tohle vám zabere minimálně několik hodin, mimochodem, smeták na vyrvané vlasy prodávám za pajcku!).
  • Vejděte dovnitř a prohlédněte si trojce mayských čísel na levé i pravé straně místnosti.
  • Přepočítejte čísta do naší početní soustavy (levé: 198, 346, 263, pravé: 252, 302, 195).
  • Čísla na obou stranách sečtěte (levé: 807, pravé: 749) a převeďte do mayského systému.
  • Převedená čísla nastavte na pravém a levém kamenném kolu (na sochách uprostřed).
  • Odkrytou zlatou sošku seberte, vraťte se ven před pyramidu a odleťte ke Chrámu Nápisů.
  • Vyjděte až do nitra pyramidy, kde v inventoráři rozmačkejte bobule dlátem.
  • Vzniklý olej vylejte na páku na pravé zdi a otočte ozubeným kolem.
  • Na hadí hlavy na podlaze připojte řetěz a znova zatočte ozubeným kolem.
  • V inventoráři spojte kopí s provazem a výsledek použijte na díru v podlaze.
  • Na díru použijte lampu, v podzemí použijte sádru na prasklinu v levé stěně.
  • V inventoráři ořežte větev nožem a tu pak použijte na páku na levé stěně.
  • Do kamenné hlavy nalijte vodu z kbelíku a pohněte s pákou. Tuto činnost zopakujte ještě dvakrát (kbelík naplníte vždy v tůni před pyramidou) (z vnitřku pyramidy vylezete pomocí lana).
  • Vejděte do dveří, před oltářem seberte poslední úlomek a pak všechny úlomky položte na oltář.
  • Oltář prozkoumejte a složte mozajku (jednoduché), pak seberte třetí zlatou sošku.
  • Vyjděte z pyramidy, odleťte na letiště, vydejte se za Bílým Medvědem a promluvte si s ním.

    Část 7: Finále

  • V pyramidě si prohlédněte střed oltáře.
  • Puzzle složíte tak, že na jednotlivé nákresy pod kvádříkama posunete ty kvádříky, na kterých je shodný nákres.
  • Vložte do středu oltáře kamenný klíč a na vyjeté sloupky pak všechny tři sošky.
  • Na otázky gangsterů odpovídejte slovy SORNT, LHÁT, NEVÍM a REZIGNACE.

    Máme za sebou další českou adventuru a nutno říci, že patřila k těm vůbec nejlepším. U dalších návodů se s vámi těší na shledanou.

  • Autor:
     

    Nejčtenější

    Deset nejvíce frustrujících pasáží z počítačových her

    Prey

    Počítačové hry jsou výbornou formou relaxace, ovšem stejně jako třeba u sportu se u nich někdy člověk pořádně navzteká....

    Začalo to jako vtip, teď kanál o hlazení psů mění počítačové hry

    Far Cry Primal

    Když byl minulý měsíc založen twitterový účet Can You Pet the Dog?, vypadalo to jako povedený vtip. Jeho autoři si dali...

    Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

    Assassin’s Creed: Unity

    Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

    Vymodelovat virtuální Notre-Dame pro Assassin’s Creed trvalo dva roky

    Assassin's Creed: Unity

    Stejně jako ve skutečnosti i v počítačové hře Assassin’s Creed Unity byla katedrála Notre-Dam hlavní dominantou Paříže....

    KVÍZ: Vyznáte se v nejslavnějších zbraních z počítačových her?

    Quake Champions

    Herní historie je dlouhá a krvavá, přitom jen málokterá hra dokázala nabídnout skutečně originální a zapamatování hodné...

    Další z rubriky

    Diablovka Pagan Online vstoupila do režimu předběžného přístupu

    Pagan Online

    Čekání na Diablo 4 si můžete ode dneška krátit u srbského akčního RPG Pagan. Sice není ještě oficiálně hotové, ale už...

    Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

    Assassin’s Creed: Unity

    Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

    Legendární Game Boy slaví třicet let. Měli jste ho?

    Game Boy

    Přesně před třiceti lety vyšel v Japonsku herní handheld Game Boy od Nintenda. První várka byla okamžitě vyprodaná,...

    Najdete na iDNES.cz