Posel bohů je nejrozsáhlejší a nejobtížnější česká adventura, jakou jsem kdy hrál. Počítám tedy, že některým z vás příjde tenhle návod docela vhod.
Část 1: Místo nálezu
Nejdříve seberte krumpáč a otevřte dveře od stanu
Z poličky napravo seberte prášky, otevřte pravý horní šuplík pracovního stolku a seberte noviny.
Opusťte stan a jděte doprava, kde z potoku seberte láhev piva.
Jděte nahoru, zde seberte rukavice, na zámek od branky použijte krumpáč a branku otevřte.
Jděte doprava, kde seberte zelený kanistr, kbelík a kleště.
Vraťte se zpět před plot a jděte dolů.
Do kbelíku naberte vodu z potoka a jděte doleva.
Rukavicí vytáhněte kolík od stanu, jděte doprava, nahoru a nahoru.
S oběma dělníkama si promluvte o všem možném, tomu napravo potom dejte noviny.
Kleštěmi otevřte láhev piva, vhoďte do ní prášky a výsledek dejte levému dělníkovi.
Vylejte kbelík s vodou na ohniště, kolíkem propíchněte sudy vedle stanu a vytékající palivo naberte do kanistru.
Otevřte dveře od stanu, uvnitř otevřte pravý šuplík od stolku a seberte z něj klíček.
Otevřte levý šuplík a seberte z něj sponku.
Z podpostele vytáhněte kufřík, otevřte jej klíčkem a seberte z něj fotoaparát.
Vyjděte ze stanu, jděte vlevo a vyfoťte vchod do štoly.
Nadvakrát kopněte krumpáčem do hromádky hlíny a seberte z ní malý plíšek.
Vraťte se na počáteční lokaci (s džípem) a vejděte do stanu.
Sponkou odemkněte levý horní šuplík stolku a seberte z něj klíčky od džípu.
Vraťte se před stan, nalejte benzín z kanistru do džípu a nastartujte jej klíčkem ze stanu.
Část 2: Praha
Otevřte dveře od budovy, na chodbě potom otevřte dveře napravo.
Promluvte si se svým šéfem o všem možném, pak ze skříně seberte Rubikovu kostku a z poličky pod oknem síťku.
Vraťte se na chodbu, u dveří nalevo odsuňte rohožku, seberte klíček, odemkněte a otevřte dveře.
Uvnitř si prohlédněte mezi okny horní masku a vytáhněte z ní papírek.
Ze skříňky pod okny seberte kartičku do knihovny.
Otevřte šuplík od stolu a seberte z něj svoji průkazku a pásku na koberce.
Vraťte se před budovu a odcestujte do muzea.
Zde vytáhněte pomocí síťky z pravé části kašny minci a jděte nahoru do muzea.
Promluvte si s hlídačem, vraťte se před muzeum a důchodci dejte Rubikovu kostku.
Rychle vyplašte holuby a pak si důkladně s důchodcem promluvte.
Vraťte se k Památkovému úřadu, jděte doleva a vejděte do potravinářství.
Nadvakrát si promluvte s prodavačem - získáte tak eidam a koňak.
Vraťte se do muzea a dejte hlídači koňak, pak jděte nahoru do knihovny.
Promluvte si s knihovnicí o všem možném a pak jí ukažte kartičku do knihovny.
V předním šteláři s knihami seberte z druhé poličky odspodu druhou knihu zleva.
Vraťte se k Památkovému úřadu, jděte doleva a vejděte do elektra.
Prodavači dejte knihu - získáte kopie, pak mu dejte fotoaparát a vyjděte na ulici.
Ihned se vraťte zpět a znovu si promluvte s prodavačem - získáte fotografie.
Jděte do budovy Památkového úřadu a tam do šéfovy kanceláře.
Spojte fotografii s kopiemy a výsledek dejte šéfovi - získáte povolení.
Jděte do své kanceláře, zapněte počítač a zadejte kód 621354.
Výjděte před budovu a navštivte Stavební úřad.
Otevřte dveře, promluvte si se sekretářkou, ze stolku seberte vizitku a vraťte se před budovu.
Promluvte si s žebrákem o všem možném a pak mu dejte minci.
Použijte vizitku na telefoní budku, vejděte do budovy a otevřte dveře.
S šéfem si promluvte o všem možném a pak mu dejte povolení - získáte nařízení o stavbě.
Výjděte před budovu a odcestujte zpět do lesů ke štole.
Část 3: Zpět u štoly
Seberte šňůru na prádlo a vejděte do stanu.
Z poličky napravo seberte baterku a z levého dolního šuplíku seberte sirky.
Vyjděte ze stanu a na lokaci s míchačkou seberte šperhák.
Jděte nahoru, promluvte si s dělníkem a řekněte mu, že chcete přeladit rádio.
Jděte doleva, z poličky na stromě seberte šroubovák a použijte jej na rádio - získáte baterii.
Vložte baterii do baterky a promluvte si s šéfem dělníků.
Dejte šéfovi povolení o zákazu stavby a vejděte do štoly.
Část 4: Německý bunkr
Páčidlem odstraňte oba ocelové pláty ze dveří, dveře natřikrát prokopněte a jděte nahoru.
Z pravé stěny vytáhněte rukavicí trubku a ze stropu odlomte šperhákem kramli.
Z hlíny seberte lopatu, spojte ji s trubkou a obmotejte šňůrou.
Jděte doleva, na trám použijte natřikrát lopatu a pak trám odvalte.
Nahlédněte do vzniklé škvíry a mrtvému vojákovi seberte z kapsy klíč.
Vraťte se zpět do původní chodby a jděte nahoru až k opancéřovaným dveřím.
Mechanismus na dveřích odemkněte klíčem, vrata blíže prozkoumejte a čtyři symboly nastavte tak, aby vznikl obrazec hákového kříže.
Jděte nahoru, na křižovatce chodeb použijte kramli na skulinku v pravé stěně - seberte magnet.
Jděte doprava a klíčem odemkněte dveře.
Uvnitř propíchněte šroubovákem sud, povalte jej a z jeho dna seberte další magnet.
Otevřte generátor, z krabičky ve šteláři seberte svíčku a vložte ji do generátoru.
Ze šteláře ješte seberte prázdnou krabici, pak vysuňte z podšteláře další krabici, otevřte ji a seberte z ní dva kusy dynamitu.
Vraťte se na křižovatku a jděte doleva, kde v inventoráři spojte dynamit s páskou.
Dynamit připevněte na dveře, zapalte sirkami a dveře otevřte.
Uvnitř seberte plechovku s olejem a otevřte šuplík ve stolku.
Otevřte malou krabičku a seberte z ní magnet, dále pak ještě pravítko.
Vraťte se na křižovatku chodeb, kde v inventoráři spojte krabici s pravítkem a se sýrem.
Vzniklou past použijte na myší díru v levé zdi - získáte krysu.
Jděte do skladu, olej z plechovky nalejte do nálevky generátoru a stiskněte tlačítko.
Vraťte se na křižovatku a jděte rovně, kde šroubovákem otevřte rozvodnu a seberte z ní magnet.
Prohlédněte si panel u dveří s stiskněte druhé a třetí tlačítko v horní řade a první v dolní řadě.
Na pancéřové dveře použijte všechny části magnetu a podívejte se na ně.
V trojúhelníku složte mozajku (obrázek pro vás nemám - musíte si poradit sami)
V místnosti za dveřmi připevněte v inventoráři páskou dynamit na krysu, zapalte jej a krysu potom vpusťte do díry u podlahy.
Ze všech obrazů na stěnách sundejte plátna a obrazy si prohlédněte.
Vždy nezapomeňte blíže prozkoumat autorův podpis a zapamatujte si letopočty.
Podívejte se na trezor a zadejte kód podle letopočtů na obrazech: 66, 74, 08. První číslo nastavte levým myšítkem a druhé číslo pravým myšítkem....
Z otevřeného trezoru seberte zlatou sošku.
Část 5: Amsterdam
Vejděte do hotelu, promluvte si s recepční a pak jí dvakrát nabídněte peníze (peněženku).
Jděte doprava, obdrženými klíčky odemkněte první dveře zprava a otevřete je.
Použijte vizitku na telefon, vyjděte až před hotel a odtud k domu pana Wildeho.
Před domem zazvoňte na zvonek u dveří.
Ráno otevřte ve svém pokoji dveře na balkón a seberte z něj ručník.
Jděte do recepce, promluvte si s recepční a vydejte se do domu pana Wildeho.
Promluvte si s detektivem o všem možném a pak vejděte do domu.
V domě si prohlédněte kalendář na stěně a potom knížku s křížovkama na stolku.
Křížovku vyplňte - výsledkem je slovo GUATEMALA.
Prohlédněte si telefon na stolku vpravo a všimněte si písmen pod jednotlivými tlačítky s čísly - ze slova GUATEMALA získáte číselný kód 371725141.
Ze stěny nad telefonem odsuňte obraz a při bližším pohledu na trezor zadejte kód.
Z trezoru seberte letenky, vyjďete zpět před dům a vraťte se k hotelu Rivol.
Promluvte si s prodavačem hotdogů a jeden si od něj kupte.
Vejděte do hotelu a upusťte hotdog na koberec.
Vyjděte do patra, promluvte si s uklizečkou, sejděte do přízemí a hned zpět do patra.
Z vozíku uklizečky seberte klíček, odemkněte jím zadní dveře napravo a otevřte je.
Ve skladu seberte koště a ředidlo, otevřte lékarničku na levé stěně a seberte z ní prášky.
V inventoráři použijte ručník na koště, polejte jej ředidlem a nakonec zapalte sirkami.
Hořící koště použijte na alarm v levém horním rohu obrazovky.
Sejděte do recepce, z vývěsky seberte klíče a vraťte se zpět do patra.
Klíče použijte na první dveře zprava a otevřte je.
Uvnitř prohledejte odpadkový koš a nalezený roztrhaný dopis složte (nic těžkého).
Z podpostele vytáhněte kufřík, odemkněte jej (kód: 614) a seberte z něj zlatou sošku.
Vyjděte až před hotel a naberte směr letiště.
Část 6: Mexiko a Mayové
Jste ve vsi Tecolut. Otevřte dveře od vetešnictví Amazonia
Zde si kupte lampu (navíc získáte žábu) a dva kusy lana.
Prohlédněte si ceduli na pravém trámu a opusťte obchod.
Jděte doprava a na tržišti si promluvte s trhovkyní nalevo - získáte sošku bůžka.
Seberte misku s červenými bobulemi u prostředního stánku.
Odejděte z vesnice a vydejte se do muzea.
V muzeu si na zadní nástěnce prohlédněte obě kresby a schema mayského početního systému.
Promluvte si s hlídačem o všem možném, pak se vraťte do Tecolutu.
Jděte nahoru, seberte kbelík a promluvte si s vesničanem o všem možném.
Opusťte vesnici a jděte do obydlí Bílého Medvěda.
Indiánovi před vchodem ukažte zlatou sošku a vejděte do chatrče.
Promluvte si s Bílým Medvědem o všem možném - získáte dva úlomky.
Vydejte se na letiště, kde si promluvte s pilotem a PŘEMLUVTE!!! ho aby s váma letěl.
Nejdříve leťte ke Chrámu Nápisů, před pyramidou se dejte doleva a na tukana použijte žabku.
Ulomte větev na které tukan seděl a do kbelíku naberte vodu z tůňky.
Vraťte se před pyramidu a jděte doprava, kde si promluvte s levým archeologem.
Ukažte archeologovi svoji vizitku a znova si s ním promluvte - získáte další úlomky.
Vraťte se před pyramidu a jděte nahoru, kde si promluvte s dalším archeologem.
Vraťte se před pyramidu a hned zase zpět, ze sochy napravo seberte kopí, sádru a dláto.
Vraťte se před pyramidu a dlátem odrýpněte kamenný kotouč na soše vpravo.
Odleťte k pyramidě Quatelkana, jděte k pyramidě a ze země seberte kámen.
Promluvte si s turistou o všem možném a výjděte nahoru na pyramidu.
Promluvte si s indiánem o všem možném, pak sejděte dolů.
Z batohu u schodů seberte úlomky a nožík, potom odleťte zpět na letiště.
Ze země seberte hadr a vydejte se k Bílému Medvědovi.
Nožem uřízněte kus masa zavěšeného napravo ode dveří a odcestujte do Tecolutu.
V inventoráři spojte maso s prášky na spaní a výsledek hoďte psovi.
Odcestujte na jinou lokaci, vraťte se zpět a seberte psovi řetěz.
Jděte na letiště, promluvte si s pilotem a leťte k pyramidě Quatelkana.
Vyjděte až do nitra pyramidy, kde hadříkem uhaste plamen na louči vlevo.
Se získanou loučí sejděte pod pyramidu, kde vložte louč do levé sochy, pohněte s pákou a louč vydělejte. Totéž zopakujte i s pravou sochou.
Vraťte se do nitra pyramidy a zavěste kamenný kotouč na vidlici visící ze stropu.
Na díru v podlaze použijte lano, dále z podlahy seberte dva kameny.
Všechny tři kameny položte na kamenný kvádr na pravé stěně.
Rozsviťte zápalkami lampu a použijte ji na odkrytý tajný vchod.
V podzemí prozkoumejte uzavřený vchod a hádanku vyřešte tak, aby v každé ze čtyř řad byly kuličky pouze jedné barvy (tohle vám zabere minimálně několik hodin, mimochodem, smeták na vyrvané vlasy prodávám za pajcku!).
Vejděte dovnitř a prohlédněte si trojce mayských čísel na levé i pravé straně místnosti.
Přepočítejte čísta do naší početní soustavy (levé: 198, 346, 263, pravé: 252, 302, 195).
Čísla na obou stranách sečtěte (levé: 807, pravé: 749) a převeďte do mayského systému.
Převedená čísla nastavte na pravém a levém kamenném kolu (na sochách uprostřed).
Odkrytou zlatou sošku seberte, vraťte se ven před pyramidu a odleťte ke Chrámu Nápisů.
Vyjděte až do nitra pyramidy, kde v inventoráři rozmačkejte bobule dlátem.
Vzniklý olej vylejte na páku na pravé zdi a otočte ozubeným kolem.
Na hadí hlavy na podlaze připojte řetěz a znova zatočte ozubeným kolem.
V inventoráři spojte kopí s provazem a výsledek použijte na díru v podlaze.
Na díru použijte lampu, v podzemí použijte sádru na prasklinu v levé stěně.
V inventoráři ořežte větev nožem a tu pak použijte na páku na levé stěně.
Do kamenné hlavy nalijte vodu z kbelíku a pohněte s pákou. Tuto činnost zopakujte ještě dvakrát (kbelík naplníte vždy v tůni před pyramidou) (z vnitřku pyramidy vylezete pomocí lana).
Vejděte do dveří, před oltářem seberte poslední úlomek a pak všechny úlomky položte na oltář.
Oltář prozkoumejte a složte mozajku (jednoduché), pak seberte třetí zlatou sošku.
Vyjděte z pyramidy, odleťte na letiště, vydejte se za Bílým Medvědem a promluvte si s ním.
Část 7: Finále
V pyramidě si prohlédněte střed oltáře.
Puzzle složíte tak, že na jednotlivé nákresy pod kvádříkama posunete ty kvádříky, na kterých je shodný nákres.
Vložte do středu oltáře kamenný klíč a na vyjeté sloupky pak všechny tři sošky.
Na otázky gangsterů odpovídejte slovy SORNT, LHÁT, NEVÍM a REZIGNACE.
Máme za sebou další českou adventuru a nutno říci, že patřila k těm vůbec nejlepším. U dalších návodů se s vámi těší na shledanou.