Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PQT - rozhovor s finalisty v ""duelu Q3""

  12:00aktualizováno  22. října 11:47
Turnaj ProQuake Tournament dopadl tak, jak dopadl, přičemž největším překvapením byla porážka Rufuse téměř neznámým maďarským hráčem. Pokud vás zajímá, jak tento osudový zápas viděli oni, tak odpovědi najdete v tomto rozhovoru.

Ve včerejším večerním článku jsme vám slíbili interview s účastníky finálového duelu v akční střílečce Quake 3, který se konal na akci ProQuake Tournament Fall2k, takže tady jej máte. Rozhovor to nebyl zcela snadný, protože Rufus pochází z Nizozemí a Death z Maďarska, a sladit jednotlivé přízvuky bylo chvílemi obtížné. Druhý jmenovaný navíc mluví stejně dobře anglicky jako já maďarsky (tj. asi dvacet slov), což vzájemné komunikaci už vůbec neprospělo. Poklidné atmosféře, která je pro dobrý rozhovor nezbytná, moc nepřidávala ani skutečnost, že oba hráči chtěli Kněževes co nejdříve opustit, každý z rozdílných důvodů. Zatímco Death měl před sebou dlouhou cestu do rodného Maďarska, zklamaný Rufus chtěl co nejdříve nechat za zády místo své nečekané porážky. Přesto se mi podařilo oba "přinutit" k odpovědím alespoň na pár otázek, takže zde je máte.

Jako prvního jsem si přivedl před mikrofon diktafonu vítěze adrenalinem naplněného duelu.

BW: První otázka bude asi nečekaná. Máš radost, že jsi turnaj vyhrál?
Death: No samozřejmě (smích).

BW: A tušil jsi, že to takhle dopadne?
Death: Ne, to mě vůbec nenapadlo. Prostě jsme si sem s kamarády přijeli zahrát, a dopadlo to takhle.

BW: Díky čemu jsi Rufuse porazil?
Death: Sám nevím. Jistou roli v tom určitě hrálo roli štěstí, ale jinak bych řekl, že jsem hrál prostě lépe než on. Evidentně mě podcenil, což se projevilo hned v prvním utkání. Zatímco on si myslel, že mě slupne jako malinu, já jsem věděl, co od něj můžu čekat a nenechával jsem nic na náhodě.

BW: Zúčastnil jsi se také nějakého dalšího turnaje, nebo jsi tady byl jenom kvůli onomu tak úspěšnému duelu v Quakovi 3?
Death: Ne, ještě jsme hráli turnaj v TeamPlayi, taky Q3. V něm se nám také docela dařilo, ale nevyhráli jsme. Tady byla konkurence příliš velká, sešly se tady schopné týmy. Přesto se nám podařilo být druzí, hned za Poláky. S těmi jsme ve finále jednou vyhráli, ale oni nás porazili dvakrát, takže zlato připadlo nakonec jim.

BW: A jak se ti celý turnaj líbil? Pokud budou ProGamers pořádat nějakou podobnou akci, zúčastníš se?
Death: Akce byla výborná, nemám si na co stěžovat. Zahrál jsem si, jak jsem chtěl, a navíc jsem vyhrál, což má na můj názor samozřejmě také určitý vliv (smích). A jestli bych přijel? To nedokáži říct, hodně to záleží na tom, jestli bych měl čas. Ale určitě bych se rád zase zúčastnil.

BW: Děkuji za rozhovor.

Druhý dotazovaný, Rufus, již v tak optimistické náladě nebyl. Dá se to pochopit, vždyť přijel na PQT jako nejrenomovanější hráč, od kterého se očekávalo vítězství "na celé čáře". To, že skončil až jako druhý, se jej hluboce dotklo a na rozhovoru to bylo znát.

BW: Jsi zklamaný ze své porážky ve finále?
Rufus: Ano, jsem, a velice.

BW: Očekával jsi, že vyhraješ?
Rufus: Byl jsem si tím jistý, ale nakonec to dopadlo tak, jak jsme všichni viděli.

BW: Ale to snad ještě neznamená úplně všechno. Hraješ přece ještě turnaj v Q2, a v něm jsi podle mých informací lepší než ve třetím díle této hry. A Q2 se stále ještě hraje, takže nic není ztraceno.
Rufus: To není tak úplně pravda. Dřív mi šla dvojka lépe, ale nyní se zaměřuji spíš právě na trojku. Myslím, že v ní jsem teď také mnohem lepší. A turnaj ve dvojce už nedohraji, nemá to smysl. To, co se stalo, mi úplně vzalo chuť hrát dál, raději pojedu domů. Ať vyhraje někdo jiný.

BW: Můžeš říct, co bylo příčinou toho, že jsi prohrál ve finále?
Rufus: Death hraje strašně na obranu a chová se jako zbabělec. Já jsem nebyl ochotný přistoupit na tento způsob vedení souboje. Než vyhrát takhle, to raději vůbec.

BW: A jak na tebe působil turnaj jako takový?
Rufus: Turnaj sám o sobě byl velice dobrý. Byli tu dobří lidé, báječně se s nimi hrálo, byla to zábava.

BW: Poslední otázka. Pokud bude stejná parta, která má na svědomí PQT, pořádat další takovýto turnaj, přijdeš?
Rufus: Nejspíš ano, nevidím důvod, proč bych nepřijel.

BW: Děkuji za rozhovor.

Autor:




Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

Hobo: Tough Life
Na ulici je možné téměř vše, říkají autoři české bezdomovecké hry

O připravované české hře, v níž hrajeme za bezdomovce, jsme si povídali s designérem a grafikem Romanem Valentou ze studia Perun Creative. „Ve hře půjde...  celý článek

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.