Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Připadáte si nevýznamně, popisuje vývojář práci na velkých hrách

  14:00aktualizováno  14:00
Dlouhé roky trávíte pilováním dovedností a snažíte se dostat do elitních firem. Nakonec však můžete zjistit, že všechno je jinak. Velkorozpočtové hry jsou dnes masivní projekty, na kterých pracují stovky vývojářů, a váš individuální přínos tak může působit zanedbatelně.

Assassin’s Creed: Syndicate | foto: Jakub Žežule

Zkušenosti s vývojem na blogu popsal programátor Maxime Beaudoin, který pracoval na hře Assassin’s Creed: Syndicate. Dříve takový projekt býval jeho snem, po zkušenostech s prací v menších týmech však velkorozpočtové projekty začal považovat za ubíjející.

„Když jsme přešli do produkční fáze, tým rostl a rostl. A to je podle mě zdrojem všech problémů u velkorozpočtových her: rozmáchlé týmy a příliš lidí. Na Syndicate pracovalo zhruba deset studií. Byl to čtyřiadvacetihodinový vývoj. Když jdou lidé z jedné společnosti spát, v jiné je ráno.“

Velké množství tvůrců vede ke specializaci, a vývoj pak začíná připomínat práci na montážní lince. „Asi si dokážete představit, jak motivaci lidí ovlivní, když jim dojde, že jsou velmi nahraditelnou součástkou v obrovském produkčním stroji,“ říká Beaudoin.

K tomu se údajně váže i tunelové vidění. Lidé začínají věřit, že jejich výsek specifické disciplíny je pro hru tím klíčovým prvkem. To pro změnu komplikuje veškerá rozhodnutí a často to prý vede k situacím, kdy vyhrává ten nejhlasitější člověk. A někdy tak tým činí nesmyslné kroky.

Zároveň u projektu se stovkami lidí není možné dostatečně komunikovat s každým. Vede to k momentům, kdy se situace zapomíná konzultovat s důležitými lidmi. A to vytváří frustraci v týmu.

V rámci efektivity rozhodování navíc o záležitostech zpravidla rozhoduje jen několik jedinců, i když by schůzky z titulu jejich pozice měli podílet i další lidé.

Čím větší hru vyvíjíte, tím menší je váš dopad na výsledný produkt. „Buďto jste pěšák, co pracuje na maličkém výseku hry, a říkáte: „Vidíte tu lampu? Tu jsem tam dal já!“ Nebo jste vysoce postavený ředitel, který píše e-maily a chodí na schůzky. Pak je to spíše: „Vidíte tu cestu plnou lamp? Ty jsem schválil.“ A obě pozice jsou na prd z odlišných důvodů,“ tvrdí Beaudoin.

Sám se proto rozhodl seniorskou pozici opustit a založit vlastní nezávislé studio, kde bude vytvářet hry jen v několika lidech. Se všemi se proto může znát a zůstává mu pocit, že na tvorbu hry má vliv a náplň jeho práce je pestřejší.

Autor:




Nejčtenější

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Další z rubriky

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.