Tak nám zabili Ferdinanda...
Totiž, co to povídám...
Tak nám zase odložili vydání očekávané akční adventury s copatou archeoložkou Larou Croft. Podle zprávy na předělaném webu Core Design se zatím posledního dílu téhle série dočkáme až ve čtvrtém čtvrtletí, sic se přímo nabízí, že to bude v přímé návaznosti na filmové dobrodružství Angeliny Jolie v The Cradle of Life, ale z komerčního hlediska by asi bylo zajímavější předvánoční vydání. Řeč je samozřejmě o obou verzích, tedy jak PC, tak PS2.
Asi nemusím nikomu dvakrát připomínat předchozí kapitoly téhle série. Třebaže Lara Croft ve své době znamenala velký fenomén, díky kterému se hry dostaly do podvědomí spousty lidí, nemůžeme přehlédnout její až příliš zřejmý kvalitativní úpadek. Sice se hezky poslouchají čísla o miliónech prodaných kopií, ale podíváme-li se blíže třebas na americký trh a údaje agentury NPD Funworld, tak zjistíme následující. - 1.9 miliónu odprodaných ks, Tomb Raider III - 1.3 miliónu ks, - 900.000 ks, Chronicles - 300.000 ks. Tahle čísla jasně dokumentují komerční propad, pročež chystaný Angel of Darkness by měl Laru znovu vrátit na výsluní. Jenomže slušelo by se připomenout, že tvůrci se s Larou Croft chtějí v hřejivých paprscích zájmu veřejnosti producírovat trochu déle, anžto Angel of Darkness je teprve první epizoda chystané trilogie! Tohle premiérové nextgen vystoupení tedy nabídne nedokončený příběhový scénář, na jehož definitivní rozuzlení - po vzoru
Mnohé již bylo vyřčeno v naší dávné Takže, čeká nás epická story, již Adrian Smith (Development Director) přirovnává k X-Files, protože …s každou kapitolou se dostáváte blíže k odhalení. Hra samotná nemá být nijak zvlášť dlouhá, přičemž vedle obvyklého zdolávání platforem, aktivování přepínačů a pák se nadějete i v minulosti velmi slabě načrtnutého stealth modelu, který by konečně mohl hráče zaujmout. Ostatně pro tyto aktivity tu je vyhrazeno tlačítko "L2", umožňující kradmé plížení vpřed. Hodí se i "kolečko", které u zdi umožní vyhlížení zpoza rohu. Postupování podél stěn či nelítostná kravata nasazená nepozornému strážci jsou poté takovou třešničkou na tomhle opatrně pečeném dortu. Vše uvedené pak bude naprosto klíčové pro jisté herní úseky, v nichž se budete muset nepozorovaně proplížit z bodu A do bodu B. Pakliže přijdou potíže v momentě, kdy nemáte nachystané zbraně, tvůrci konečně sáhli k implementaci boje tváří v tvář - za pomoci rukou a nohou, z čehož lze vytáhnout též jedno drsné kombo značky "Nemám tě ráda"! Interakce s ostatními zúčastněnými na scéně však nabízí i možnost komunikace, díky níž se dozvíte něco důležitých informací nebo získáte nějaký předmět. Dokonce padlo info o volitelné odpovědi v dialozích, což je potenciální aspekt, mající možný vliv na alternativní běh příběhu. Vedle toho nelze přehlédnout snahu vývojářů o jakýsi RPG prvek - zkraje totiž Lara třeba nevyskočí tak vysoko, pročež v průběhu hraní ziskem power-upů budete její jednotlivé atributy, potažmo schopnosti vylepšovat. Tato vylepšení budou ve dvou různých formách - posílení horní a dolní partie. V prvním případě si pak budete moci např. lépe poradit s hladkými skalními stěnami nebo se déle udržíte zavěšeni na okraji nějakého převisu; u posílení nohou registrujeme dramatické zlepšení skoků (do větší dálky a výšky) či schopnost vykopnutí dveří.
Na závěr snad ještě noticka ke zvukové stránce, kde nesmíme rozhodně opomenout aktivitu Londýnského symfonického orchestru, přičemž na vytvoření kvalitního soundtracku se znovu spolupodílí Nathan McCree. Jak Nath o téhle bezesporu zajímavé práci prozradil, vytvoření hudebního doprovodu ke hře je v dnešní době záležitost i několika měsíců.
Co nicméně tvůrce vede k dalšímu odložení vydání Tomb Raider: The Angel of Darkness je v tuto chvíli ve hvězdách. Kdysi slibovaná kompatibilita mezi filmem a hrou nabízející zajímavý bonus? Stále trvající problémy s nově koncipovaným ovládáním, na něž si prozatím všichni stěžovali? Celkové vyladění, aby hráči nebyli podobně jako v
P.S. Poslední aktualizace causy odložení téhle hry je zde.