Právě hrajeme: Arx Fatalis

Právě hrajeme: Arx Fatalis

Pevnost vypadá mrtvě. Smutný příběh umírajícího vojáka vykreslí apokalyptický konec pevnosti. Skřet v nedaleké hospodě rád zfalšuje lejstra – vždyť jste ho vysvobodili z vězení!

Francouzská hra Arx Fatalis slibovala zábavu ve stylu prvních skrolovacích dungeonů a slib splnil na sto deset procent. Nejen zobrazení a podzemní prostředí, ale hlavně interface, jako by z oka vypadl hrám od

Troll. Stojí. Čumí. Nepustí. Mapa. Kde to sakra jsem? Trolly najdete i na archetypálních místech.

Za celou dobu jsme pouze jednou levelovali, našli jsme několik krátkých mečů a vyřešili dva skládací úkoly (páka do díry a zatáhnout za páku) a naučili se kouzlit myší jako v nebo v $1#harrypotter2021109>Potterových hrách. Jak jsme ale procházeli prostory, pomalu nám docházela nezměrnost podzemního světa a na naše ústa vysublimovala myšlenka, že pod zemí to vždy bylo nejlepší – kašleme na ptáky, na západy a východy slunce ve jménu GeForce, kašleme na zónování. Arx Fatalis je tu, podobá se Ultima Underworld, běží plynule na minimální konfiguraci (procesor na 450 Mhz) a je tak atmosférická, až se životu nebezpečným stává i

Pozn.: Podržením kurzoru na obrázku se zobrazí popisek.

Pavouk umírá rychle. S přerostlou tarantulí je to horší. Půvabné svítící krystaly nejdou vylomit. Konečně v Arxu.