Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Precision Skateboarding - jízda na prkně

  12:00aktualizováno  10. července 10:47
Všichni, kdož nejen v odpoledních hodinách po škole vyznávají jízdu po rampách, by měli zbystřit. Exhibice na skateboardu totiž nepatří mezi často vyvíjené tituly, proto každý nový kousek potěší (alespoň svoji existencí). A jak dopadl nový počin od profláknuté firmy Pantera Entertainment?

Precision Skateboarding Když se mi před pár dny dostal do rukou titul 3D Scooter Racing, myslel jsem si, že tenhle rok mě v oblastí počítačových her už nic horšího nepotká. A potkalo. A dokonce tentýž měsíc. Pantera Entertainment, jak si říká firmička, jež stojí za výše zmíněným titulem, totiž předhazuje lvům další ze svých „úžasných“ kousků. Minule jsem se „povozil“ na koloběžce, tentokrát se „závodí“ se skateboardem. Ačkoli se nejedná o plnohodnotné hry (rozuměj, v případě dovozu by stály zhruba o pět set peněz méně), jedna věc mě šokovala. Ona se totiž pouze vyměnila koloběžka za skateboard, v editoru se poskládaly jiné trasy, doplnilo minimum grafiky a šup to – máme tu novou, ale téměř totožnou hru. Tomu říkám pořádná drzost a předem lituji všechny, kteří případně naletí na tenhle malý podfuk. Některé obrazovky – jako například obrázek s nahráváním hry, jsou naprosto stejné. Myslím, že pět důvodů, proč se hře vyhnout velikým obloukem, by mělo stačit, abych vás odradil.

Důvod č.1 – Ovládání
Na rozdíl od 3D Scooter Racing zde občas vynechává to nejpodstatnější k úspěšnému dokončení dráhy - tedy ovládání. Opět si vystačíme se směrovými šipkami, zrychlením a klávesou na skákání. Bohužel, osoba na skateboardu se zřejmě občas snaží myslet i za hráče, což se prostě nevyplácí. Tu zahučíte do překážky, tady se rozplácnete o stožár, jelikož osoba odmítla skočit… nic překvapivého. Skákání na rampě, podle mého názoru jádro hry, dopadlo Precision Skateboarding obdobně. Kombinací kláves se předvádějí parádičky, jenže mnohdy není příliš jasné, v jakém úhlu se má dopadnout. Zapomeňte na fyzikální zákony, chcete-li doskočit bez pádu, musíte se přizpůsobit hře. A to je moc špatné. V některých případech se někdy přepne kamera při skoku, což v případě Precision Skateboarding hratelnosti nepřidává. Další problém nastává při rozjezdu po pádu. Kamera se totiž idiotsky přepne ve směru skateboardu, jenže ten obvykle nebývá natočený ve směru jízdy. Vy tudíž zhruba tři sekundy jedete naslepo, teprve pak se obraz uráčí vycentrovat. Jenže, než se tak stane, vy už se s prknem opět válíte na zemi.

Důvod č. 2 – Fyzikální model
V poslední době se až příliš často používá slovní spojení „fyzikální model“, nicméně jej musím zmínit. Je příšerný nebo žádný, každopádně katastrofální. Různé kolize s objekty dopadají zcela nesmyslně, panák se většinou odráží proti všem zákonům tohoto světa. Příklad, jedu po rovince na skateboardu, přiblížím se příliš k překážce (ale nezavadím) a rázem provedu pád jako při srážce s kamiónem. Postava dále padá, kam se jí zachce, nezávisle na nárazu. Existuje pár připravených kolizí, které se zřejmě náhodně používají. Nakonec mě dostalo, když frajírek spadnul na rampě, převalil se na záda a odrazil se - stále vysoko na rampě - od rukou, čímž se vyšvihnul zpět na nohy. Jak, proboha? Místo aby ho zemská Precision Skateboarding přitažlivost poslala kam patří, on si v klidu skoro létá vzduchem. V pozadí těchto obludností se pak ztrácí takové „maličkosti“ jako probleskování textur, rozpadnutí scény a podobné libůstky. Mimochodem, Precision Skateboarding spustíte maximálně v rozlišení 640x480. Ale to jen tak na okraj…

Důvod č.3 – Tratě
3D Scooter Racing předvedl jisté zvláštnosti, jakožto kolmé tratě a nahodilý design. Precision Skateboarding pokračuje ve stejném, byť trochu umírněnějším duchu. Ale abyste si nemysleli, nezáživně nakomponované dráhy bez špetky originality nadále zůstávají nepovedeným dítětem autorů. Co se týká počtu – nepřekročí desítku, módy existují (na první pohled) čtyři. Po odzkoušení existuje jeden se čtyřmi trapnými modifikacemi, ale posuďte sami. V prvním režimu závodíte s oponenty na čas, přičemž na dráze se vyskytují rampy. Za každý skok se přičítá časový bonus. V druhém provozujete to samé s tím rozdílem, že na rampě skočíte pouze jednou a pokračujete zase dál. Ve třetím opět jezdíte po silnici, ovšem s tím, že se snažíte na rampách naskákat co nejvíce bodů. A konečně poslední režim, ve kterém se kašle na rampy a pouze závodí na čas.

Precision Skateboarding Důvod č.4 – Grafika
3D Scooter Racing nás oblažil několika zvláštnostmi, například kolmou tratí, což se nevidí často. Osobně jsem se s ničím takovým ještě nesetkal. Z obrázků si možná říkáte, že grafika nevypadá nějak nutně zle. A máte pravdu. Ovšem nepřejte si vidět ten samý obrázek za pohybu během hry, prostě hrůza. Voda na obrázku ze hry vypadá vcelku obstojně, ve hře samotné už zapláčete. Autoři se snažili i drobet vylepšit okolí, přesto shnilému jablku uvnitř nemůže pomoci ani sebehezčí slupka. Pojďme se chvilku věnovat panákovi, jenž vypadá docela obstojně. Bohužel by potřeboval bodnout žihadlem do zadku, aby se konečně probral. No vážně, mám pocit, že se mi před očima přehrává zpomalený film.

Důvod č. 5 – Hratelnost
Těžko se to ovládá. Divně se to chová. Nešikovné tratě to nabízí. Nehezky to vypadá. NEDÁ SE TO HRÁT!

Ono opravdu nezáleží, jestli s postavou jezdíte na koloběžce nebo prkně. Hra se chová stejně, engine reaguje stejně, akorát místo skokánků na dráze si občas poskočíte i na rampě (jež je ale zase součástí dráhy). Hra lépe vypadá, hůře se ovládá, ve výsledku hodnotím stejně jako posledně. Další, prosím… nebo raději ne.

Precision Skateboarding
Výrobce: Pantera Entertainment
Vydavatel: Pantera Entertainment
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: www.3dgamearena.com/ps
Minimální konfigurace: procesor 233 MHz, 64 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 300 MHz, 64 MB RAM, 3D karta
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Neobvykle nekvalitní propadák, ve kterém závodíte na skateboardu. Nabízí se otázka, proč vůbec vznikají takovéto hry?
Hodnocení 7%

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...



Najdete na iDNES.cz