Již delší dobu se objevují názory, že systém pohybového ovládání Kinect od Microsoftu nefunguje, pokud si při hraní sednete. Trochu více světla do toho vnesl Andrew Oliver z Blitz Games: pokud s tím hra počítá, může hráč před Kinectem sedět, ale jakmile si lehne, nastávají problémy.
Na první pohled to zní dost paradoxně. Proč bychom si u hraní měli lehat? Nelze se ubránit vzpomínce na známou repliku ze Stopařova průvodce kdy na výzvu "Stát!" reaguje maniodepresivní robot Marvin: "Ach jo, vidíš snad, že by si tu někdo sedal?" Grády to pak dostává v okamžiku, kdy vyjde najevo, že v Blitz Games pro Kinect vyvíjejí fitness hru The Biggest Loser: Ultimate Workout. U fitness hry se má přece makat a ne ležet!
Smích ale přechází v okamžiku, kdy si uvědomíme, že skutečně komplexní cvičení zahrnuje i cviky na zemi, jako například klasické kliky nebo sklapovačky. V tu chvíli ala nastává problém, protože Kinect pracuje v prvé řadě se siluetou lidské postavy, která je pochopitelně nejlépe čitelná ve stoji.
Oliver ale ujišťuje, že se jim podařilo většinu těchto problémů vyřešit. A to "jednoduše" tak, že si napsali svůj vlastní software pro detekci objektů. "Na systém se vůbec nemusíte spoléhat, můžete si napsat vlastní software," uzavírá Oliver.
Zdroj: CVG