Fotografie, kterou tým z Hello Games zveřejnil po předávání ceny.

Fotografie, kterou tým z Hello Games zveřejnil po předávání ceny. | foto: Hello Games

Udílení ceny za inovaci skončilo trapasem. Chyběli vítězové

  • 2
Ačkoliv tvůrce hry No Man’s Sky bylo možné objevit na seznamu vývojářů nominovaných na cenu Game Developers Choice Awards za inovaci, nikdo ji během vyhlašování nepřevzal. Tým totiž výhru nepovažoval za pravděpodobnou, takže šel radši na večeři.

„Ehm, jedli jsme a mluvili o tom, jak žádnou cenu určitě nevyhrajeme,“ napsala na Twitteru šéfka programátorů Innes McKendricková, když se tým o ceně dozvěděl.

Během vyhlašování tak vznikl trapný moment. Cenu měl předávat Tim Schafer, který opakovaně tvůrce hry vyzval k jejímu převzetí. Když bylo zřejmé, že si pro ni nikdo nepřijde, v zastoupení ji převzal právě Schafer.

Tým No Man’s Sky se přitom akce zúčastnil a vrátil se do hlediště po udělení ceny, kterou vyhráli. Situaci zpětně označil za trapas.

Tvůrci prý předpokládali, že by se o výhře dozvěděli předem. A s ohledem na kritiku po vydání hry nevěřili, že by sošku skutečně mohli získat. No Man’s Sky totiž bylo pod palbou hráčů za nesplněné sliby a stereotypní náplň. I hodnocení od většiny novinářů se zpravidla pohybovalo mezi průměrem a podprůměrem.

„Není to zábava, jež by vás pohltila na několik hodin v kuse, na druhou stranu nikdy nepřestane překvapovat. Bohužel nejen pozitivně,“ napsal Jan Srp v recenzi na Bonuswebu a udělil hře hodnocení 65 % (čtěte text).

Vývojáři však na titulu pracují i nadále a některé z chybějících prvků přidali prostřednictvím aktualizací.