Obrázek z on-line akce Destiny, která vyjde v říjnu.

Obrázek z on-line akce Destiny, která vyjde v říjnu. | foto: Bungie

Nejprodávanější hrou roku může být střílečka Destiny

  • 0
Zatímco nové značce Destiny se v předprodejích daří dobře, zájem o Battlefield klesá. Vyplývá to z dat analytika Douga Creutze, který pracuje ve společnosti Cowen Research.

Creutz u on-line akce Destiny odhaduje prodeje okolo 10 až 15 milionů kusů, a to jen v kamenných obchodech. Titul v Evropě vyjde 28. října a podle analytika si vede lépe než jakákoliv jiná hra za poslední čtyři roky.

Firma Cowen přitom herní průmysl sleduje posledních šest let a vychází z dat společnosti NPD Group, která je vnímána jako standard v rámci herního průmyslu. Cowen tato data kombinuje se statistikami nejprodávanějších her na serveru Amazon.

Hru Destiny vydává společnost Activison, pod kterou spadá také titul Call of Duty: Advanced Warfare. Ten je podle Creutzových statistik v předobjednávkách na čtvrtém místě, a vydavatelství tak může očekávat úspěšný rok. Silné období může zažít i vydavatelství Ubisoft, jehož hra  Assassin's Creed: Unity je na třetím místě a střílečka Far Cry 4 obsadila pátou příčku.

Méně úspěšný rok naopak může čekat firma Electronic Arts. Hra na hrdiny Dragon Age: Inquisition si prý vede dobře, ale ohromující to není. Creutz totiž očekává celkové prodeje okolo tří až čtyř milionů kusů a hra je v jeho tabulce na sedmé pozici.

Střílečka Battlefield: Hardline pak za předchozími dvěma díly citelně zaostává a její předobjednávky zatím odpovídají spíše hře Medal of Honor: Warfighter, která skončila jako propadák.

Z katalogu Electronic Arts se vede dobře již jen hře Plants vs. Zombies: Garden Warfare, která má dodatečně vyjít pro konzole PlayStation 3 a 4.