Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Představujeme volanty InterActu

  12:00aktualizováno  18. října 9:30
Společnost InterAct Accessories si po devítiletém působení na poli multimediálních doplňků k osobním počítačům a televizním hrám drží jedno z přeních míst na světovém trhu s herními doplňky. U nás je zastupuje zlínská firma Multistyk a také díky ní vám přinášíme informace o několika různých volantech z výrobní linky InterActu.

V4 Racing Wheel Force Feedback
Volantů s Force Feedbackem je na našem trhu stále málo, a proto jsme vděčni za každý, který se na náš trh dostane. Za V4 Racing Wheel vděčíme firmě Multistik, dodavateli volantů značky InterAct. Volant je velice důkladně zabalen, každá část je balena do igelitových pytlíků a to celé je umístěno do dvou polystyrénových výlisků. Proto vám dá trošinku práce, než všechno rozbalíte a zkompletujete. Do křížových děr zaklapnete 4 přísavky a přimontujete dvě svěrky k uchycení ke stolové desce. Do dvou zásuvek na horní části volantu zapojíme pedály a zdroj napájení. Zapojíte do gameportu a můžeme instalovat drivery z přiloženého CD.

  • uprostřed volantu jsou tři tlačítka, dvě programovací a jedno na vypnutí feedbacku
  • na levé příčce je osmicestný D-pad a dvě programovatelná tlačítka
  • na pravé příčce jsou čtyři tlačítka fire a na okraji volantu opět dvě tlačítka
  • od spodu volantu jsou dvě páčky pro řazení, u kterých mě nemile překvapil jejich tuhý chod
  • zezadu je stavěcí šroub pro nastavení naklonění a z boku těla je tentýž pro nastavení úhlu volantu
  • pedály jsou kompletně z umělé hmoty a jsou velikostně i co se týká síly sešlápnutí rozdílné
  • základna je velká a stabilní jak na koberci tak na nějakém hladším povrchu

Při kalibraci volantu máte možnost nastavit sílu feedbacku a komletní naprogramování tlačítek. Volant jsem zkoušel na pěti hrách /Monaco RS2, Viper Racing, Test Drive 5, Need for Speed III, Le Mans 24 hours/ a můžu říci, že nejlépe s feedbackem komunikoval NFS III. Ve hře je totiž možno nastavit několik hodnot třepání volantu a ještě navíc jejich sílu. Na maximální hodnoty budete mít velké problémy s udržením volantu, který je velmi neposedný. Při rychlosti kolem 50 km/h se volant otáčí lehce a naopak při 300 km/h je síla otočení mnohem větší. Jakmile ztratí kola styk z vozovkou, ihned to ve volantu cítíte. Řekl bych, že kvalita feedbacku záleží hodně na tom, jak je hra naprogramována a na její komunikaci s volantem. Mnoho dnešních her - zvláště pak starší hry - nepodporují funkci Force FeedBack. Ovládací software volantu V4 dokáže toto kompenzovat. Umožňuje naprogramovat pod dané tlačítko určitý typ Force FeedBack efektu. Například, když hrajete Grand Prix od Microprose, můžete naprogramovat efekt rozbité silnice, když stisknete tlačítko C. Pokaždé, když software detekuje stisknutí tlačítka C, pošle instrukce "Rozbitá cesta" do V4. Tímto způsobem můžete simulovat Force FeedBack efekt ve starších hrách. Kdo má zájem zajezdit si s pocitem reality v rukou můžete si jej v klidu koupit. S tak nízkou cenou totiž nemá na našem trhu konkurenci.

V3 Stering Wheel
Volant typu V3 se od ostatních odlišuje docela podstatnou věcí a sice ucyhcením, nebo chcete-li zasednutí. Volant totiž není konstruován na klasický psací stůl, ale můžete si klidně sednout na židli, vložit si jej mezi stehna (čímž jej vlastně zasednete) a tímto způsobem jím řídit auto či jiný silný stroj na obrazovce vašeho monitoru. Po pravdě musím říci, že je tento způsob trochu podivný, ale pro toho kdo nemá na stole dost místa je originální a navíc, kupodivu, je toto držení docela pohodlné. Samozřejmě V3 Stering Wheel můžete uchytit také ke stolu, byť není konstruován přímo pro něj a pro tento případ jsou k dispozici čtyři kusy přísavek pro lepší stabilitu.

  • analogový volant s 300°otáčení
  • 12 tlačítek z toho 1 osmicestný Pad
  • vertikální úhel nastavení 35° ve třech skocích
  • nastavení výšky volantu o 10 cm v pěti skocích
  • individuální nastavení tlačítek auto-fire
  • oddělené pružiny pedálů
  • kompatibilní s W9x

Uprostřed volantu jsou tři tlačítka pro nastavení ostatních funkcí. Na levém rameni je osmicestný digitální PAD a na jeho okraji je dvojtlačítko. Na pravém rameni je také dvojtlačítko, jen místo PADu jsou do kříže umístěna čtyři programovatelná tlačítka. Není jistě novinkou, že každá hra vyžaduje jinou citlivost volantu. K tomuto přistoupil výrobce vstřícně tím, že naprogramoval tři různě přednastavené citlivosti /30°, 90°, 150°/. Zákazník si může sám zvolit příslušnou hodnotu citlivosti a tu si potom nastavit. Průměr volantu je 25 cm a průměr obruče je oproti jiným volantům trochu silnější, což ocení hlavně ti, kteří mají větší ruce. Pedály jsou vyrobeny z umělé hmoty a oba dva jsou naprosto shodné co do velikosti i síly odporu. Volant jsem opět zkoušel ve výše zmiňovaných pěti hrách a ani v jednom případě jsem s ním neměl žádné problémy, V3 Stering Wheel se choval jako všechny ostatní volanty této třídy.

UltraRacer
Když jsem se dozvěděl o tom, že do těchto testů dostanu také minivolant, vůbec jsem jej nechtěl brát do ruky. Říkám si totiž - buďto pořádný volant nebo nic. Nakonec jsem se ale přeci jenom odhodlal jej zrecenzovat, neboť jsem si vzpomněl, že podobné zařízení mají také RC modeláři, takže by mi to nedalo jej nezapojit.

  • minivolant pro PC
  • analogový
  • 6 x tlač ítko fire
  • kontrola LED
  • ergonomický tvar

Volant má příjemný tvar a je vhodný jak pro praváky, tak i pro leváky. Nahoře je kolečko volantu o průměru 55mm potažené jemnou neklouzavou mechovkou /doufám, že se dá koupit náhradní, když se ta původní omaká/. Volantem je možné otáčet o 45°na každou stranu, pod volantem jsou čtyři tlačítka fire a pod nimi ještě další dvě. Na pravé straně je přitom přepínač módu, vlevo zase kalibrace volantu. Ovladač rychlosti je svojí funkcí podobný nahýbání joysticku dopředu nebo dozadu. Stisknutím této páky zrychlujete nebo zpomalujete. Silným stiskem můžete velmi rychle zabrzdit nebo naopak výrazně zrychlit. Nic víc nepotřebujete. S instalací jsem neměl žádné problémy. Byť minivolanty, jak jsem již uvedl, nepatří mezi mé nejoblíbenější, testoval jsem UltraRacera také na pěti hrách, konkrétně na Viper Racingu, Need for Speed, Test Drive 5, Monaco RS2 a Grand Touring. U všech těchto her minivolant plně vyhovoval mým požadavkům na něj a hra Grand Touring se mi kupodivu s tímto malým volantem jezdila dokonce lépe, než s volantem klasickým. Upřímně řečeno, tento minivolant se mi hodně líbil a příjemě mě překvapil. Jednoznačně je to výzva pro ty, kteří jezdí závodní hry na klavesnici a nemají peníze na pořádný volant, navíc UltraRacer díky své velikosti také šetří prostor na stole. Dokonce mě chytnul tak, že jsem s ním zkoušel hrát i NHL a můžu říct, že to jde úplně bez problémů. Kdybych se měl rozhodovat mezi joystikem, klávesnicí a minivolantem určitě bych bral UltraRacera.

Volanty do testů laskavě zapůjčila firma MultiStyk, oficiální dovozce herních doplňků firmy InterAct.

Autor:




Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.