Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levné aktivační klíče hrám škodí. Pro vydavatelství mohou být likvidační

  15:23aktualizováno  15:23
Nezávislí vývojáři rozkryli princip, na kterém fungují přeprodejci aktivačních kódů. O příčinách levných klíčů se zmiňuje Alex Nichiporchik, podle kterého na webech jako G2A lidé prodávají klíče zakoupené přes kradené platební karty.

Obrázek ke hře Divide By Sheep společnosti tinyBuild | foto:  tinyBuild

Společnost G2A podle Nichiporchika prodala tituly jeho studia v hodnotě 450 tisíc dolarů, tedy zhruba za 10,8 milionu korun. Problém však spočívá v tom, že většinu z nich lidé nakoupili přímo na webu autorů a banky jim peníze opět strhly.

Majitelé platebních karet totiž nahlásili odcizení a situace tak vedla k zablokování internetového obchodu i finanční újmě pro autorskou firmu tinyBuild Games.

„Weby jako G2A podporují ekonomii založenou na podvodech, ve které přeprodejci získávají tuny her nakoupených za kradené platební karty,“ napsal Nichiporchik na blogu tinyBuild. „Díky nízkým cenám tak stránky v současné době rostou rapidním tempem.“

Nichiporchik navíc tvrdí, že peníze, které banky žádají zpět, jsou pro některá vydavatelství likvidační. Společnost tinyBuild přitom díky vlastnímu e-shopu zažila momenty, kdy jejich hry lidé nakupovali po tisícovkách.

Následovaly žádosti o vrácení peněz a platební brána kvůli tomu obchod během několika dní odpojila. „A o chvíli později jste klíče mohli vidět na G2A,“ tvrdí Nichiporchik.

Studio shodou okolností ve stejnou dobu s G2A jednalo o možném partnerství, a od firmy tak získalo statistiky spojené s hrami. Web jich prodal 26 658 a celkový obrat činil 450 201 dolarů.

Zástupce obchodu pak k situaci napsal: „Pokud předpokládáte, že všechny kódy byly zakoupeny díky kradeným platebním kartám, rád to prozkoumám. Řeknu ale, že to od tinyBuild vyžaduje spolupráci s G2A. Kódy, které od hráčů budete získávat zpět jako kradené, budete muset zrušit. A budete mi muset dodat i jejich seznam. Vaši žádost potom přezkoumáme. S ohledem na veliký počet klíčů ale o krádeži pochybuji.“

Není to ostatně poprvé, kdy lidé hlásí problémy spojené s kódy získanými od přeprodejců. Bonusweb na to na začátku roku upozornil čtenář Burnman, kterému Ubisoft beze slova deaktivoval Season Pass pro Far Cry 4 (celý příběh).

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.