Hra je téměř hotová a vývojáři již odstraňují pouze chyby technického rázu. Projekt vzniká přes tři roky a na pultech obchodů se objeví 5. května.
Nabídnout má otevřené prostředí, po kterém se lze neustále pohybovat tam a zpět. Příběh se sice neustále vyvíjí, hráč má však značnou svobodu v procházení titulem. A konkrétní místa se přitom mezi některými návštěvami proměňují.
Prey se drží návrhářských principů, ze kterých vychází i ostatní hry od Arkane. Tedy důraz na propracovaný návrh světa a příběhového pozadí. Tvůrci tentokrát spekulují, jak by svět vypadal, kdyby americký prezident John F. Kennedy přežil atentát v roce 1963.
Hráč má kromě toho k dispozici řadu nápaditých dovedností, díky kterým lze situace řešit kreativně. Například možnost proměňovat se do předmětů a získat tím jejich vlastnosti. Může se třeba změnit na kovový objekt, který se může pohybovat ohněm. Nebo na hrníček, se kterým se protáhnete i malou skulinou.
Oproti Dishonored však Prey není primárně plíživou hrou. Tuto možnost skutečně nabízí, je to však pouze jedna z variant a vývojáři na ni kladou menší důraz.
Konkrétní herní styl lze i zde podporovat volbou dovedností. Pokud chcete tišší kroky, máte takovou možnost. Pokud naopak preferujete větší výdrž pro přímou konfrontaci nepřátel, i to hra umožňuje.
Vývojáři se přitom snaží příliš neomezovat kreativitu lidí. Mnohdy tak lze vymyslet bláznivé triky. Například proměnit se v kovovou židli, pod tou odpálit speciální dovednost a vymrštit se tím přes celou úroveň.
Titul má zahrnovat i hororové prvky. Hlavní návrhář Ricardo Bare však v rozhovoru pro server PC Games N připustil, že jejich využití není jednoduché. Komplikuje to právě svoboda hráčova pohybu, díky které je obtížnější načasovat situace tak, aby hráče děsily.
Prey vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One.