Herní průmysl potřebuje nový impuls. Tuto myšlenku slýcháme z různých stran každou chvíli. S vlastním pohledem na věc se vytasil i prezident vydavatelského domu Electronic Arts, John Riccitiello.
V rozhovoru pro magazín Industry Gamers Ricitiello řekl, že herní průmysl potřebuje ke svému dalšímu růstu nový hardware. Velkou naději v tomto směru vkládá do nových systémů pohybového ovládání: PlayStation Move od Sony a konkurenčního Natalu od Microsoftu.
Podle něj mají tyto produkty velký potenciál masivně rozšířit nejen zákaznickou základnu, ale i celý herní trh. Zejména pak očekává strmý růst v těch oblastech herního průmyslu, které se dosud nacházely spíše stranou zájmu a nebyly nijak výrazně monitorovány.
A to navzdory tomu, že celý herní průmysl velmi utěšeně roste již několik let. "V roce 2003 hrálo na celém světě 200 milionů lidí. V roce 2009 to bylo už přes 1,2 miliardy. V roce 2003 se obrat herního průmyslu pohyboval pod 20 miliardami amerických dolarů, ale vloni to bylo už přes 40 miliard."
Vloni sice oproti roku 2008 lehce poklesl objem prodejů her v Severní Americe, ale ani to nedělá Riccitiellovi vrásky na čele. Jednak totiž očekává, že i do budoucna bude mít křivka růstu poněkud kolísavý průběh, a jednak si uvědomuje, že velkou část představují prodeje her z druhé ruky.
Pohyb bazarových her ale prakticky nelze nijak monitorovat. "Je třeba si uvědomit, že NPD (agentura, která v Americe sleduje mimo jiné i prodeje her a konzolí), nesleduje prodeje her z druhé ruky. Je tedy pravděpodobné, že hráči vloni nakupovali více bazarových her než rok předtím," vysvětluje Riccitiello a snaží se tím naznačit, že kupní síla zákazníků je na tom stále dobře.
Standardní prodejní čísla jsou tak podle něj značně zavádějící. "Když se na to chcete dívat tak, že započítáte jen největší americké prodejce a pouze prodeje nových her, tak prosím. Ve skutečnosti ale získáte značně podivná data, protože v nich bude chybět všechno, co v současnosti vykazuje rostoucí trend."
Za rostoucí oblast, navíc se značným potenciálem, považuje Riccitiello i platformu PC, o níž se často tvrdí, že má svá nejlepší léta již dávno za sebou. "Když se podíváte na prodejní čísla, tak PC trh už asi deset let klesá. Ale pokud se nepletu tak hry pro PC dělá i Playfish a Zynga." To jsou firmy, které své hry úspěšně etablovaly na sociální síti Facebook a hrají je tam statisíce uživatelů.
Pravda, facebookové tituly nejsou zrovna tím, co bychom si představovali jako "opravdové hry", ale síla PC platformy je v tomto směru nezpochybnitelná. Aby to tedy vyvážil, uvedl Riccitiello jako další příklad úspěšného PC titulu online fenomén World of Warcraft. A samozřejmě neopomněl zmínit i něco z produkce EA: "Pokud si vzpomínám, tak Pogo je herní online službou pro PC a pro PC je i Tiger Woods Online."
Ve výsledku tak odhaduje, že pouze kolem těchto zmíněných značek dohromady se točí přinejmenším dvojnásobek peněz oproti tomu, co naznačují oficiální data agentury NPD.