Primal – první dojmy

  • 21
Navštivte společně s námi podivuhodné světy obývané dosud neviděnými kreaturami a bytostmi, bizarními démony, světy s vlastními pravidly a zákonitostmi. Navštivte spolu s námi světy nekonečné fantazie, jejichž neuvěřitelně propracované vizuální obrysy rámuje konzole PS2. Chcete vysvětlit význam slova next-generation hra?
Primal

Je až s podivem, jak o některé zajímavé tituly hráči nejeví valný zájem. Vezměte si takové Primal, hra, která opět ukáže něco více z možností naší oblíbené konzole. Hra, která dokázala spojit mystiku a mytologii s moderním světem, v němž dnes přežíváme. To, o čem bude příběh, a co nám tvůrci naslibovali, jste si již mohli přečíst v naší relativně Primal hraje, se vám teď pokusím nastínit, vycházeje alespoň z toho mála, co jsem měl k dispozici pro ochutnání.

V první řadě musím upozornit, že verze, již jsem měl v rukou, sice nebyla úplná, ale byla zde přítomna vděčná volba - daný build totiž umožňoval vstup do pěti samostatných částí, v nichž tvůrci nabídli dostatečný prostor pro vyzkoušení rozličných herních možností (takže nemohu potvrdit plynulost dohrávání hry do paměti, jak sami tvůrci uvádějí). Mohl jsem tak díky uvedenému navštívit podvodní část zdejšího dobrodružství, hru z pozice Jen a za jejího sekundanta jménem Scree, "ošahat" si soubojovou fázi, schopnosti "fešáka" Scree a zhlédnout další úžasné video!

Primal

A čím jiným začít než grafickou podobou. Nebudeme si nic nalhávat když připomenu, že videa z Primal vypadala naprosto úchvatně a každý se sebe sama ptal, jestli to není náhodou podvrh. Ne, opravdu vše, co je k vidění v ukázkách, je v enginu samotné hry! Primal je totiž v první řadě skvělý vizuální zážitek a takový přechod animace do herní části a naopak je zcela plynulý a neruší již tak mimořádný dojem ze zdejšího spektakulárního představení. Velká pozornost byla věnována samotným postavám. Nemyslím teď pouze hlavní aktéry, ale i ostatní obyvatele a případné nepřátele rekrutující se z řad residentů tohoto prapodivného světa. Vykreslení a především rozanimování postav je naprosto neuvěřitelné a neuvěřitelně realistické, včetně samotné mimiky obličeje. To je prostě kapitola sama pro sebe a vypadá to, že Lara má odslouženo. Nejde jen o to, jak hlavní hrdinka vypadá, ale i o to, jak se pohybuje a navíc se Jen krásně natřásá tričko:o) K tomu si připočtěte zdejší úchvatné prostředí, jež je plné detailů a sluje velice působivou architekturou.

Je to docela paradox, když si vývojáři stěžují na malou grafickou paměť PS2 a pak uzříte takovýto skvost - pročež se ptáte, kde je vlastně pravda? Lokace jsou obrovské a vše je naprosto dokonale zpracované a vymodelované. Koruny stromů se kymácejí ve větru, voda Primal vytváří neskutečné odrazy objektů atd. Při pohledu daleko za horizont nezpozorujete jediné doskočení či dokreslení. K tomu je nutno připomenout žádanou svobodu vašeho pohybování po lokaci a zbývá jen říci, že tato hra dýchá atmosférou jako žádná jiná předtím.

A jak se to vlastně hraje a ovládá? Více než dobře. Ovládání je inteligentně zjednodušené, takže nečekejte někdy až nehorázný prstoklad á la Tomb Raider. Vše se ovládá jedním tlačítkem, zhruba tak jako u ICO. Máte-li dojem, že by se někam dalo vylézt, tak tam vylézt pochopitelně můžete. Dále tu je otevírání dveří, tahání za páky a další aktivity, přičemž vše uvedené se provádí tím samým tlačítkem. Kamera - jak už je poslední dobou zvykem, má manuální dolaďování, včetně rozhlížení vůkol. A nechybí ani button pro komunikaci a další pak na výměnu, resp. prohození role mezi oběma ústředními charaktery - Jen & Scree.

A co že tito dokáží? Jen je mladá, krásná a inteligentní a má schopnost přeměny adekvátní pro danou situaci a k danému místu. Takže pokud vstoupíte do vodní říše, narostou vám žábry a blány mezi prsty, abyste vydrželi déle pod vodou a lépe plavali. Pokud je Jen sama sebou, tak v boji využívá klasické prvky z bojových umění a delší nůž, který nosí stále u sebe, Primal při proměně však dokáže prodat i něco z dalších dovedností. Soubojová fáze se soustředí na skutečný boj jeden proti jednomu, přičemž byla věnována patřičná pozornost někdy opomíjené skutečnosti, abyste soupeře neporazili (neporáželi) jedním opakujícím se úderem. Jediné, co mi zde nevyhovovalo, bylo použití "shiftových" tlačítek pro vytváření komb, ale to se snad změní. Scree, jako druhá hratelná postava, je velice důležitý pro svoje unikátní schopnosti a právě zakomponování jeho - naprosto odlišné - postavy do hry dalo vzniknout novým a nutno poznamenat, že zajímavým prvkům. Jde o to, že Scree představuje oživlou sochu. Pakliže se Jen ocitne v nesnázích, může jinak nepříliš fyzicky zdatný Scree přetransformovat svou duši do zcela jiné sochy, kterou pak lze ovládat a Jen přijít na pomoc. Jen a Scree jsou přitom stejně nerozluční jako Ico a Yorda a tím tato hra získává vynikající náboj a mistrovskou hratelnost. Z toho mála, co jsem viděl a zkusil však mohu ve finále potvrdit, že se jedná o naprosto profesionálně odvedenou práci a pokud ji autoři dotáhnou do konce, tak je před námi počin představující malou revoluci!

Závěrem snad potěšující zpráva, kterou jsem obdržel - pokud se zadaří, budeme moci tento titul spatřit na trhu již o letošních Vánocích. Hurááááááááááááááááááá!
Posledním infem budiž naše pozvánka do olbřímí screenshotové galerie.


Témata: nůž, Socha, Tomb Raider