Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Primal - anděl s démonem v těle

  12:00aktualizováno  26. července 3:53
Mladá dívka Jen a oživlý chrlič Scree – tak to je dvojice, která má v akční adventuře Primal za úkol zachránit jedno fantastické království. Na rozdíl od jiných obdobných titulů však Primal bude temně laděným příběhem, ve kterém se asi moc nenasmějete. Spíš budete valit oči – v dobrém slova smyslu.

Primal

Vývojáře ze společnosti Studio Cambridge pravděpodobně znáte – stojí za takovými tituly, jako je třeba MediEvil. V současné době připravují ve spolupráci s evropskou pobočkou Sony akční adventuru Primal, která by měla na pulty obchodů dorazit již na podzim tohoto roku. A zatím vše nasvědčuje tomu, že by nás tento titul, cílený na konzoli PS2, mohl velice mile překvapit.

Děj bude zasazen do říše Primal, která dala název celé hře. Na mapě byste tuto krajinu hledali marně – je umístěna na pomezí mezi světem živých a krajem duchů. Až donedávna zdejší život-neživot běžel jako na drátkách. Zástupci Řádu a Chaosu proti sobě vedli svůj odvěký boj, ve kterém nemohlo být ani vítěze, ani poraženého, a všichni byli svým způsobem spokojeni. Abaddonovi, knížeti Chaosu, ale jednoho dne došla trpělivost, přestal brát ohledy na daná pravidla a uvolnil ze zajetí démony temnot. Tím porušil nezbytnou rovnováhu, ohrozil samotnou existenci celého Primalu a vůbec natropil pěknou neplechu. Někdo to bude muset dát do pořádku a tím někým budete pochopitelně vy. Do koho se tentokrát vtělíte? Do mladé lidské dívky Jen a jejího oddaného pomocníka – mírně pomuchlaného oživlého chrliče Screeho.

Primal

Mezi oběma postavami se budete moci v průběhu hry libovolně přepínat a spojenými silami překonávat rozličné překážky. Jak Jen, tak Scree mají různé speciální schopnosti, které vám pomohou v zapeklitých situacích – Scree například umí šplhat po zdech a Jen je zase napůl démonka. Nepočítejte ale s tím, že vás čeká nějaká roztomilá humorná hříčka jako nebo Ratchet and Clank. Primal je laděný spíš hororově, což lze tvůrcům připočíst jen a jen k dobru. V herním konceptu je toho ale víc, co si zaslouží pozornost. „Při psaní příběhu a celého herního systému jsme se snažili vystříhat všeho klišé a zavedených konvencí, na něž v žánru third-person adventur můžete narazit,“ prohlásil Chris Sorrell, výkonný ředitel projektu. „Nechtěli jsme vytvořit další z řady her, kde se to hemží ‚vznášejícími se‘ power-upy, kde ve výhledu překáží ukazatel zdraví a jeden protivník je v podstatě stejný jako druhý.“ Inu, to zní hezky. Ještě aby to tak bylo i ve skutečnosti.

I když vás v Primalu čeká množství originálních puzzlů, těžiště hry spočívá především v boji. Designér hry Alex Sulman dokonce říká, že bitvy by měly zabrat více než polovinu herního času. To ale znamená, že akční část musí být řádně propracovaná, protože jinak by se brzo dostavila únavná repetetivnost a veškerá zábava by byla ta tam. V tomto ohledu nás chtějí tvůrci překvapit soubojovým systémem, který je jakýmsi křížencem mezi klasickými bojovkami ve stylu Tekkena a automatovými scrollujícími 2D arkádami. Sličná Jen (Scree je pacifista, bojů se neúčastní) bude mít k dispozici několik různých úderů, které může libovolně skládat do ničivých komb. V každém ze čtyř prostředí, do nichž zavítá, bude mít navíc k dispozici jednu speciální zbraň.

Primal

Podíváme-li se na Primal z technického hlediska, je na první pohled jasné, že pracovníci SCEE Studio Cambridge chtějí z hardwaru PS2 vymáčknout co nejvíce. Celý svět, ve kterém se příběh odehrává, je bezešvý, takže by vás neměla čekat jediná nahrávací prodleva (kromě té úvodní, pochopitelně). Díky implementaci podpory LOD (proměnlivá detailnost objektu v závislosti na vzdálenosti od kamery) a dalších technologií může vypadat prostředí velice realisticky a nemusíme se tedy bát oné sterilnosti, která byla typická pro tolik her na PSOne a jiných starších platformách. Připočtěte si k tomu motion-capturing, synchronizaci rtů s mluveným slovem, propracovanou umělou inteligenci a další lahůdky – a máte zde titul, na který se opravdu můžete těšit. Ještě ale záleží na tom, zda se všechny tyto přísliby zakládají na pravdě, nebo zda se jedná o plané reklamní bláboly… Inu, již za pár měsíců se budeme moci přesvědčit na vlastní oči.

P.S. A máte-li chuť, nabízíme tímto malou galerii screenshotů.

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.