Diskuze

NÁZOR: Obludné rozpočty videoher překonávají filmy. Je to cesta do záhuby

Prudce rostoucí rozpočty se staly dnes už samozřejmou součástí herního průmyslu. Na vysokorozpočtových titulech dnes zcela běžně pracují stočlenné týmy v luxusních kancelářích. Ale ne vždy jsou vysoké náklady sázkou na jistotu. Spíše naopak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Beru článek jako zajimavou informaci, ale jinak je mi uplně, ale uplně putna, jestli někdo z těch lidí, co vydává hru s nesmyslnými náklady, zkrachuje nebo ne. Je to jejich byznys, jejich riziko, jejich peníze. Samozřejmě spoustu lidí zláká reklama, ale ta už ve hrách funguje od začátku (viz pěkný přebal hry, který neměl s grafikou ve hře vůbec, ale vůbec nic společného :) ), takže kdo se trošku zajímá, tak jako u filmu si nejdřív o té hře něco přečtu a pak se vydám na nákup...ono se to časem vytříbí samo až pár lidí prodělá. Astronomické rozpočty her uvedou do záhuby maximálně ty investory, nikoli celé odvětví....

0 0
možnosti

Blizzard vydává technicky zastaralé hry už dvacet let a nikdy neprodělal :-).

0 0
možnosti

Ja si myslim, ze kdo chce, bude delat AAA ultra mega drahe hry a inovatori vyuziji sluzby typu Kickstater nebo Steam Grennlight, kde sami hraci rozhoduji o tom, co nakonec vznikne a co ne. A zas tak cerne jako mnozi bych to nevidel. Nejlepsim prikladem je serie COD, ktera je porad stejne spatna a porad to lidi kupojou.

Navic ne vscihni touzime po MP zapoleni s pubertakama a jejich vylevama, takze treba pro mne je Lara, Hitman, Bioshock a dalsi hry bez zbytecneho MP cistym pozehnanim a ze by v nem byla budoucnost? Nebude. Dead Space 2 MP mel a trojka uz ne. Proc asi...

0 0
možnosti

To je věc studií a investorů...nikoho jinýho....ti nesou veškerá rizika.

0 0
možnosti

P42e68t65r 69U40r15a32m

8. 5. 2013 16:35

a je to sotva tak hratelne, jako Jet Pac nebo Commando

2 0
možnosti

No jo, když dneska každá hra musí uživit armádu kravaťáků se jmény končícími na -stein nebo -berg, obnovu jejich vozovýho parku, luxusní prostitutky, přísun kokainu a letní sídla po celém světě, tak rozpočty vypadají jako u filmů.

9 2
možnosti

Nechápu za co ty mínusy, přesně takhle totiž funguje dnešní svět.

4 1
možnosti

Když jsem napsal že hry se zjednodušují nemyslel jsem tím že se zjednodušuje obtížnost - Zjednodušují se herní principy. Mizí propracovanost. U RPG se to projevuje tak že mizí variabilita tvorby postavy a možnosti (např osekání vývojového stromu) Obtížnost herní je téma samo o sobě protože ta jde zvýšit 2. způsoby a) zlepší se AI počítače (tzn počítat bude používat vyšší škálu taktických prvků a pružně reagovat na chování hráče )  - to je ta správná obtížnost, která by se zvedat nebo zachovat měla b) počítač bude prostě podvádět (což je obtížnost která by měla mizet)

0 0
možnosti

J65a67n 80K68o52z24á65k

8. 5. 2013 12:50

Holt dneska táhnou herní scénu dva typy her - multiplayerové FPS, kde je příběh často jen pro okrasu (Battlefield 3, série Modern Warfare apod.), MMO hry, na kterých se rýžuje pomocí mikrotransakcí (World of Tanks, War Thunder, WoW apod.) a těch několik RPG her (např. Skyrim)

Dnes vládne trend, že hráč chce něco rychlého a jednoduchého. Nemá čas řešit nějaké složité puzzle (adventury a různé logické hry), nemá náladu se učit složité ovládání u simulátorů (kde ho navíc bude frustrovat, že mu to stále nejde - viz série ArmA, Sturmovik, Flight Simulator apod,.) a chce bojovat, střílet, vyhazovat věci do vzduchu a pobíjet zlouny (tj. nestřílecí hry mají smůlu).

Paralela se dá najít ve světě knížek - bůhví kolik kvalitních titulů živoří a sotva se zaplatí, zatímco trhy válcuje brak typu 50 Shades of Grey...

0 0
možnosti

J91a86n 86K70o22z11á29k

8. 5. 2013 12:50

*tři typy her

0 0
možnosti

Herní průmysl jako celek, ale zjevně vydělává, jinak by to nikdo nedělal. Takže je potřeba diverzifikovat, tj. vyvíjet současně např. 10 her z různých oblastí, a v průměru musíte být na zisku. Něco zkrátka vydělá moc, většina podprůměrně, a něco málo bude propadákem.

0 0
možnosti

A v tuhle chvíli, ať se nám to líbí nebo ne jsou molochy jako Avtivision, nebo EA docela potřeba, jsou schopni zaplatit vývoj her, které mohou a nemusí mít úspěch. Studia jako CD project red nejsou moc častý jev, bohužel.

0 0
možnosti

Za současnou proměnou herního trhu (jednu část života jsem pro jedno vydavatelství pracoval) může kombinace změny cílového zákazníka s zavedením ekonomických managerských principů z jiných odvětví. Když "průmysl" PC her začínal, tak PC technika byla doménou hlavně vysoce vzdělaných odborníků. Jejich požadavky byly vysoké hlavně co se týče logiky a délky příběhu, hry byli obecně náročnější, dospělejší a komplikovanější. Postupem času se ovšem PC začalo šířit do všech skupin obyvatelstva a průměrný věk a (nemyslím to nijak zle) inteligence hráčů začala klesat. Navíc toto mladší a méně vzdělané publikum je více náchylnější k různým marketingovým trikům (prostě se nechá lépe zblbnout). Abych ukázal že nejsem nějaký zapšklý děda co tvrdí že za jeho mladších let byla "tráva zelenější" tak toto tvrzení jde dokonce i otestovat. Stačí se podívat na TOP selling na GOG.com - vedou takové hry jako Baldurs gate nebo Falllout. (Metacritic u her s velkým HYPE není radno věřit, protože vydavatelé si prokazatelně platí lidi kteří tam píší pozitivní recenze-to je jeden z těch marketingových triků co jsem o nich mluvil) TO že za tyto hry jsou lidé i po 15 letech zaplatit 10 dolarů prokazuje že tyto hry jsou prostě výjimečné a že zjevně za ně není náhrada.

4 2
možnosti

Nekvalitní argument: prodejnost her na GOG.com je nutně zkreslena nostalgickou mlhou. Stejně tak je zaslepené si myslet, že nevznikají RPG podobných kvalit i dnes. Není jich mnoho, ale BG byla ve své době taky jednou z mála. Počet kvalitních her se de fakto nemění, pouze je těžší si jich všimnout ve zmnohonásobené produkci.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 3

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...