Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prince of Persia 3D

  10:49aktualizováno  30. ledna 2000 10:51
Prince of Persia 3D
Prince of Persia 3D

Uběhlo už hodne času, co jsem naposled hrál na své staré, na svou dobu nadupané, 386 se 4MB RAM. Každá hra byla v této době po stránce hratelnosti dokonalá. I v současnosti se někdy vracím zpět k některým hitům. A z nich, z éry třiosmšestek (nebo dvaosmšestek?), je Prince of Persia. Navrhl ho Jordan Mechner, ale tento muž se dostal i k programování. První díl Prince of Persia: The Original Adventure z roku 1980 ukázal lidem nejen poutavý a zajímavý příběh, ale i fascinující dobrodružství a propracované animace. Teď vám stručně řeknu, o čem šlo v prvním dílu Prince of Persia. Váš milostný vztah se sultánovou dcerou je narušen zlým Grand Vizier Jaffarem, který vás uvrhne do vězení, zatímco princezně řekne, že buďto si ho vezme za muže nebo zemře. No a vy se musíte, ze začátku dokonce beze zbraně, dostat z vězení a zachránit princeznu.

Druhý díl Prince of Persia: The Shadow and the Flame byl dokončen o deset let později v roce 1990 a opět pokračoval s vysokým standardem ve šlépějích prvního dílu. Počet levelů se zvedl z 12 na 15. V tomto pokračování darebák Jaffar sebere vaši identitu a princeznu a vyhodí vás na ulici jako úplného žebráka. Prince of Persia 3D Oba díly jsou známi charakteristickým běháním, skákáním, šplháním, bojováním s mečem, vyhýbáním se různým pastím a řešením logických hádanek. Zkrátka, byla to v minulosti velice důležitá hra . A protože Prince of Persia byl vynikající titul, proč nemít další pokračování? Ale tato otázka už je vyřešena. Prince of Persia bude mít další pokračování,kterého se ujme firma Broderburn a jak už to v této době bývá standardem, bude plně v 3D. Proto název bude Prince of Persia 3D (dále jen POP3D). Název sice nijak originální není, ale zato je výstižný. Příběh bude pokračovat tak, jak skončil poslední díl. Když král Assan, sultánův mladší bratr, najde princeznu, šťastně provdanou za vás, pokusí se vás násilně od sebe odtrhnout, protože chce svého syna Rugnora s princeznou oženit. Připraví na vás past, která bude, bohužel, účinná. Budete uvězněni v hrozné jeskyni, která slouží jako vězení a nikdo se z ní doposud nedostal živý. Mezitím Rugnor unese princeznu do svého hradu daleko v horách. Vaším úkolem bude, dostat se z vězení a mít štěstí v riskantním hledání princezny.

Od posledního dílu uplynula dlouhá doba a fanoušci Prince of Persia se ptají, proč museli na pokračování čekat tak dlouho. Andrew Pedersen odpověděl "Dlouho nebyla technologie na správném místě, abychom mohli uskutečnit náš sen, mít Prince of Persia plně v 3D grafice. Až teď je technologie tam, kde jsme ji potřebovali mít k výrobě dalšího skvělého pokračování. Prince of Persia 3D Se vzrůstající rychlostí počítačů, můžeme udělat skutečný svět s rozsáhlými úrovněmi a s rozhledem jako v žádné jiné hře a přitom aby zůstala dostatečná rychlost. Přece kdo by chtěl hrát rozsekanou hru?" Engine hry není ani nebude vytvářen firmou Broderburn. POP3D bude využívat dvou licencovaných technologií, protože vytváření nového enginu by trvalo ještě mnohem déle a nakonec by to ani nemuselo moc dobře vypadat. Broderburn se rozhodl vybrat si engine Net Immerse (bude ho využívat i připravovaný Simon the Sorcerer 3D) od firmy American Design, což je pouze hardwarový (softwarový renderer neobsahuje) realtimový 3D renderovací systém podporující D3D, Glide i OpenGL. Speciální efekty s ním vypadají skvěle. Dále využívají technologii "motivate" na 3D animace.

První díl POP měl velké úspěchy hlavně díky jeho dokonalým animacím, které ve své době neměli konkurenci, a nejinak to bude s POP3D, který je navíc polygonový, takže na obdiv toho bude ještě více. Detailní nezůstanou jenom postavy, ale také prostředí. Ostatně, až se budete někdy rozhlížet po okolí, uvidíte sami. K tomu další světelné efekty, stíny a další drobnosti, které z POP3D udělají hit! POP3D bude po vizuální stránce asi dokonalý. Však si přečtěte co nasliboval Pederson. "Nechci se nějak chlubit, ale naše realtimové animace jsou dneska asi to nejlepší, co můžete ve hrách spatřit a to je vše ručně animováno, žádný motion-capturing."

Prince of Persia 3D

Ale i kdyby měla hra sebelepší grafiku a neměla dobrou hratelnost, tak si ji prostě nikdo nekoupí. Jenomže POP3D není založen jen na grafice, ale je dokonalý po všech stránkách. Postava se skvěle hýbe a propracované jsou i pohyby. Dále Pederson slibuje "Můžeme klidně ještě dlouho jen tak mluvit o animacích, ale třeba šermování je skvěle vytvořeno, parádně to vypadá. Krom toho princ běhá, skáče, šplhá, ručkuje atd. Máme i propracované levely, vše má takovou perskou atmosféru, je to spojeno zajímavým příběhem, prostě vše z minula zůstalo, jen se to vylepšilo, a ještě se spousta skvělých věcí přidala."

Protože je vše kompletně ve 3D, k dispozici tu bude několik pohledů kamery, které se však nebudou zběsile měnit, většinou bude využíván fixní pohled, vždy je ale zaručena přehlednost. Na souboje se vám pohled přiblíží, abyste lépe viděli na výpady, kryty a další údery. Stejně jako tomu bylo i v minulém díle, i nyní budou stačit protivníkovi tři zásahy, aby vás poslal pod kytičky. Princ už ale nezůstal jen u meče (Taky mezi námi komu by to stačilo, že?). Tentokrát u sebe má klasický meč, hůl a meč s dvojitým ostřím. Tedy zajímá mě, jakto nakonec bude s těmi zbraněmi, protože na screenshotech jsem viděl i luk! Prý tam bude s několika druhy šípů, ale v základní výbavě se nepočítá. No uvidíme.

Prince of Persia 3D

Já tady pořád mluvím jen o soubojích a to byste si taky mohli myslet, že je to jenom nějaká "akčňárna", ale to Princ vůbec není. Autoři POP3D totiž slibují spíš adventuru, která nebude mít až tak moc akčních prvků. Já osobně se na ty souboje těším nejvíc. Jak budu šermovat svým mečem nebo se ohánět hůlkou šikulkou. I tady na vás budou čekat různé pasti, jak tomu bylo v prvním a druhém díle, ať již jde o dobře známé či dosud neznámé. Bude tu třeba padací podlaha, secvakávající se čepele, skryté šípomety apod. Nebo taky hledání určitého klíče od určitých dveří či šlapání na dlaždici, aby se vám na chvilku otevřeli dveře a vy budete muset utíkat. Pokud to nebude stačit, tak bude potřeba na dlaždici dát nějaký kámen atp.

Celou hrou vás bude provázet speciálně najatý scénárista, aby to nebylo nudné či zmatené. Dialogů je tu jen minimum, příběh se ani nijak nevětví. Ve hře potkáte pár postav, které vám s něčím pomohou atd. Pro sblížení s příběhem vám pomůže na třináct animovaných sekvencí, které fungují jako spojky mezi úrovněmi. Úrovní je v POP3D patnáct v sedmi různých prostředí. Každá z nich je velice rozsáhlá, takže nepočítejte s žádnou krátkou hrou.

Prince of Persia 3D

Na POP3D jsem tedy velice zvědavý. První a druhý díl byl naprostou jedničkou hlavně po stránce animační. A jelikož teď je to celé zasazeno do 3D prostředí, mohla by to být bomba! Jenomže firma Broderburn nemá s 3D hrami žádné zkušenosti, na druhou stranu zase mají licencovaný vynikající engine. No necháme se překvapit a už se těším na konec roku 1999, kdy by měl POP3D vyjít.

POP3D dále slibuje:

  • 15 exotických úrovní s dokonalým designem a perskou tématikou
  • Přes 20 druhů lidských i nelidských nepřátel
  • Propracované bojování s mečem s několika styly boje
  • Různé magické předměty, které vás budou zachraňovat
  • Snad i létající koberec :-)

  • Autor:




    Nejčtenější

    Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
    Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

    Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

    Civilization III
    Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

    Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

    The Orange Box
    Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

    Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

    Mafia: The City of Lost Heaven
    Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

    Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

    Call of Duty: WWII
    Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

    V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

    Další z rubriky

    Star Wars Battlefront II
    Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

    Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

    Call of Duty: WWII
    Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

    Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

    Hobo: Tough Life
    Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

    Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

    Avokádové quacamole
    Avokádové quacamole

    Rychlovka, kterou zvládne a miluje každý.

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.