Prince of Persia: Prodigy

Prince of Persia: Prodigy

Prince of Persia: Prodigy - cel shaded šok

  • 29
Nad tím, jak bude vypadat chystané pokračování legendy Prince of Persia, se spekulovalo dlouho. Tuto podobu však nečekal nikdo.

Prince of Persia: ProdigyVybavuji si to dokonale. Černobílý monitor a na něm bíle oblečená pobíhající postavička s mečem, vyhýbající se nástrahám, bojující se strážemi a šplhající tam nahoru, kde zloduch Džafar věznil princeznu. Těžko hledat po osmnácti letech hru, která by zůstala v povědomí hráčů, jako právě Prince of Persia od Jordana Mechnera. A také těžko zapomenout na to, jak u této hry člověk tolikrát vztekle praštila do tlačítka enter, když jeho hrdinu poněkolikáté přesekly vejpůl ocelové čelisti, nebo se zřítil na vysunující se bodce. Ale dost nostalgie, čas je nezastavitelný. Nebo ne?

Čas. Přesně tento prvek byl nosným motivem další inkarnace perského prince (o trapném pokusu Prince of Persia 3D nemluvím). Prince of Persia: ProdigyPrince of Persia: Sands of Time byl pro staré herní matadory, kteří v nějaké obrození hry s tématem perského prince již nevěřili, obrovským překvapením. Hra se totiž podařila tak, že upoutala pozornost celého herního světa a vcelku úspěšná byla celá trilogie. Nicméně motiv písku času, který umožňoval atraktivní podobě perského prince dělat neuvěřitelné psí kusy, byl asi nejlepším nápadem. Však také inspiroval další tvůrce her. Prince of Persia: Sands of Time byl nádherně realisticky zpracovaný, každý napjatě čekal, co Ubisoft po Assassin´s Creed přinese, zda se tentokráte podíváme na území dnešního Íránu před mnoha tisíci let tak, jak ho zdokumentovali archeologové. Kdepak archeologové...

Prince of Persia: ProdigyUbisoft se postaral o úplně jiné pozdvižení. Hyperrealistický Assassin byl zcela odsunut stranou a Prince of Persia: Prodigy směřuje do skutečných pohádkových vod. Ne, že by jeho děj byl sladkým příběhem pro malé dívenky, ale vizuální stránka jako kdyby vypadla z nějakého kresleného filmu. Nebo z nějaké Okami? Nebo odkud že pochází inspirace? Nakonec, proč se tím nějak více zabývat v době, kdy každý vývojář si "půjčuje" u každého a originál aby člověk hledal leda u Pongu. Přesto poněkud zarazí, že opět půjde o duel božských sil, tedy zla a dobra, přičemž činy prince budou ovlivňovat podobu herního světa. Když něco vypadá jako Okami, má to mechanismy jako Okami, může to zkrátka být nejen Okami, ale i Prince of Persia: Prodigy. Svět, kde také vládne cel shadingová grafika.

Co se nedá ovšem Ubisoftu upřít, je snaha pátrat po atraktivních prostředích. Dal si neuvěřitelnou práci s prostředím třetí křížové výpravy v Assassinovi, tentokráte sáhl až do perského zoroastrismu.Prince of Persia: Prodigy Právě odtud si vypůjčil dvojčata Óhrmazda a Ahrímana, prvního jako symbol dobra, druhého zničení. O zoroastrismu se často soudí, že byl inspirací pro judaismus a tedy i křesťanství, takže vlastně jde o pravzor boje Boha a Satana. Přesně do tohoto souboje právě nový princ bude zasahovat. Vývojáři slibují neskutečně propracované souboje, stealth prvky, kouzelnou rukavici, fantastické bossy. To vše v prostředí, ze kterého dýchá unikátnost, bizarnost, zkrátka JINAKOST. Okami se nám velice líbila, Ubisoft má naše sympatie, takže už netrpělivě čekáme na další, podrobnější informace. Věříme, že nás vývojáři nezklamou.