Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prince of Persia: Revelations

  12:00aktualizováno  18. ledna 12:58
Perský princ se přesouvá na masivní displeje PSP. Hrátky s časem si nyní můžete užívat i na cestách, ale podařila se tato konverze Warrior Within?

Prince of Persia: Revelations Čas dokáže napáchat pěknou neplechu. Sám Perský Princ by o tom jistě mohl povídat hodiny. V případě série Prince of Persia napáchali největší neplechu sklerotičtí hráči. Označovat poslední díl s podtitulem Two Thrones jako třetí je opravdu pěkná pitomost. Ať to berete z jakéhokoliv úhlu, tak logicky musíte dojít k pořadovému číslu šest nebo sedm nebo kolik vlastně. První dva Princové byli čistě 2D a většinu platforem, na které vyšli (kromě PC) si většina dnešních hráčů ani nepamatuje. První trojdimenzionální pokus o převedení klasických dobrodružství perského válečníka obdařili tvůrci „originálním“ dovětkem 3D. Třetí díl však po zásluze propadl do zapomnění a s celou sérií to nevypadalo nijak zvlášť dobře. O dílech Sands of Time, Warrior Within a Two Thrones se ani nemá cenu rozepisovat, protože jste o nich jistě slyšeli již dost a zajisté znáte funkci odkazů. Sluší se jen poznamenat, že díky nim, se série POP po právu vrátila na herní výsluní. Společně s posledním jmenovaným pracovali v interních studiích Ubisoftu na dalších dvou Prince of Persia: Revelations „bokovkách“ série Prince of Persia. Shodou náhod jsou oba tyto titulu určeny pro handheldy. První z nich - Battles of Prince of Persia – je určen pro Nintendo DS a překvapivě půjde o tahovou strategii, jejíž největší předností bude jistě využití dotykového displeje.

Veškeré lokace z POPWW nejsou zkráceny ani jinak rozměrově upraveny.

Jak jste již jistě pochopili, tak druhým titulem je právě Prince of Persia: Revelations (dále jen POPR) pro PSP. POPR je konverzí Warrior Within, který nám poprvé představil Perského Prince jako daleko temnější postavu, než jak ho tvůrci prezentovali v předchozích dílech. Princovi jde v tomto příběhu opravdu o kejhák a fanoušci jistě moc dobře vědí, že ani jeden z konců moc optimistický není. Osobně jsem velmi rád, že tvůrci přeskočili SOT a v POPR nám vyprávějí příběh WW. Ten je opravdu temný a Prince of Persia: Revelations pomaličku odhaluje, jak hlavní hrdina směřuje do záhuby. Samotná story je v POPR totožná s POPWW a žádné nové scény ani dějové zvraty vás opravdu nečekají. Opět se setkáme s Kaileenou, její věrnou poddanou Shahdee, Dahakou – nesmrtelnou nemesis a samozřejmě samotným Princem.

Herní část se však dočkala oproti příběhu změny doslova rapidní, byť ne úplně v dobrém slova smyslu. Těch změn je v podstatě více, ale hezky popořádku. První, čeho si ve hře všimnete je, že chybí mapa. Tu jsem využíval v POPWW více než často a její absenci v POPR považuji za fatální. Na zadní části krabičky POPR se z popisků dozvíte, že hra obsahuje oproti POPWW několik nových lokací. Ano, na pár jsem jich opravdu narazil, ale moc jich tedy není. Za důležitější považuji, že veškeré lokace z POPWW nejsou zkráceny ani jinak rozměrově upraveny. Z vizuálního hlediska je to ale mnohem, mnohem horší. Textury jsou rozmazané, Prince of Persia: Revelations bez detailu, anti-aliasing je na drtivé většině povrchů vypnutý a viditelnost je oproti POPWW též razantně zkrácena. Renderovaná videa jsou navíc komprimována a jejich kvalita je opravdu bídná. Při hraní navíc běhají po obrazovce šedé šmouhy, které nemohu nazvat jinak, než ruchy.

POPR je dalším skvělým příkladem, že PSP citelně chybí druhý analog.

Nahrávací časy v POPR jsou znatelně delší než v POPWW a trvají často i několik desítek vteřin. Navíc se loadingy objevují i během hry a v naprosto nešťastně zvolených situacích. Často se vám stane, že se hra začne nahrávat při dlouhém skoku či běhu po zdi. Technických nedostatků je v POPR oproti POPWW přehršel. Nejstrašnější je, jak se hra každou chvíli trhá. Souboje, které jsou jinak velmi povedené, se tak stávají daleko tužšími a mnohdy skončí zbytečnou smrtí. Při těchto všech technických chybách vám Prince of Persia: Revelations přijdou neustálé výpadky hudby jako nic. Hudba jako taková je povedená, ale díky již zmiňovaným neustálým výpadkům si ji opravdu moc neužijete. To samé platí o zvucích a dabingu. PSP rozhodně není nevýkonná platforma, a tak veškerá hanba ze nepovedenou technickou stránku POPR padá na hlavy tvůrců.

Kamera je neposedná jako splašený kůň. V POPR ji sice můžete zase manuálně resetovat a pomocí tlačítka L lehce posouvat, ale oproti POPWW kde jste si ji mohli libovolně upravovat pravým analogem, je to jen slabý odvar technického komfortu. POPR je dalším skvělým příkladem, že PSP citelně chybí druhý analog. Jinak tlačítka reagují stejně přesně jako na PS2 Dualshocku a ovládání je v podstatě totožné s „velkými“ verzemi POPWW.

Přenosný princ

POPR není první Princovské dobrodružství na handheldy. První díl se dočkal bezchybné konverze pro Game Boy Color a Game Gear a POPSOT byl vydán ve speciální 2D verzi pro GBA, která byla až překvapivě povedená. O chystané tahové strategii z prostředí POP jsem se již zmiňoval, a tak nám zbývají pouze Princové pro mobilní telefony. Těch jsme se jako Java her dočkali celkem třinácti. Před POPSOT a POPWW se totiž zjevil Prince of Persia: Harem Adventures, kterého si můžete zahrát opravdu pouze na mobilních telefonech.

Prince of Persia: Revelations Veškeré moje výtky směřují k technické kvalitě portu na PSP. Jinak je totiž POPR naprosto úchvatná záležitost plná skvělé atmosféry, chytře designovaných hlavolamů a zábavnými souboji. Nechybí ani populární manipulace s časem, která vám v průběhu hry jistě přijde vhod. Samozřejmě nesmím opomenout souboje s bossy, kterých si ve hře užijete ažaž. Jistě se nemusím rozepisovat, že má každý specifickou taktiku a že vás na nějaký ten čas zaměstná. Bojový systém zůstal stejný, lehčí RPG prvky jakbysmet. Bonusy v podobě artworků, konceptů atd. jsou též zpět.

POPWW jsem na Xboxu dohrál jedním dechem. Bylo to úžasné dobrodružství, které mě bavilo od začátku do konce. POPR je

Klady a zápory

Plus POPWW na PSP
Plus Nové lokace
Plus Úrovně nejsou osekané

Mínus Příšerná technická stránka včetně grafiky, zvuků, loadingů a všeho ostatního

ovšem v podstatě POPWW v daleko horší, přenosné verzi. Nebýt POPWW tak bych se u hry bavil zcela jistě více. Jestli jste „velkého“ Prince nehráli a toužíte po akční adventuře pro PSP, tak vám můžu bez větších výčitek hru doporučit. Máte-li však možnost zahrát si hru pro Xbox, GameCube, PS2 či PC a nejste zarytí „handheldovci“ sáhněte jistě po POPWW. POPR totiž opravdu nenabízí nic speciálního, co by „velký“ Princ neměl. Xboxová verze podporovala downloady a i když si PSP s internetem rozumí více než dobře, ničeho takového se v POPR nedočkáte. GTA: Liberty City Stories jasně ukázalo, že i singleplayerově orientovaná hra může obsahovat zábavný multiplayer. POPR by byl ideální hrou, vhodnou pro kooperační mód pro dva hráče. Bohužel se ničeho takového nedočkáte. Nebýt POPR předělávkou POPWW, ale samostatným titulem, pohybovalo by se jeho hodnocení pravděpodobně hluboko pod průměrem. Vzhledem k tomu, že ale konverzí je a to konverzí jedné z nejlepších her loňského roku, je jeho hodnocení daleko vyšší. Zdravý základ POPWW je totiž je totiž alespoň to jediné, co tento titul drží nad vodou.

Prince of Persia: Revelations
Výrobce/Distributor Pipeworks / Ubisoft
Platforma PlayStation Portable
Ukládání pozic: 208 kB
Multiplayer: ne
Verdikt: Boží POPWW v provedení na PSP s příšernou technickou stránkou. Stačí vám to?
Hodnocení: 60% (info)



Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

RECENZE: Čím více zabíjíte, tím jste silnější. Vampyr není pro každého

Vampyr

Zvláštní kombinace detektivní adventury a akčního RPG se povedla jen napůl. Pokud byste ke skvělému příběhu chtěli i...

Z velkých království trosky. Recenze Total War Saga: Thrones of Britannia

Total War Saga: Thrones of Britannia

Total War se tentokrát podívá na Britské souostroví roku 878 našeho letopočtu na konflikt mezi Vikingy a ostrovany....

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Najdete na iDNES.cz