Prince of Qin – akční RPG z daleké Číny

  • 3
Pokud máte rádi akční RPG a Diablo vás již dávno omrzelo, mohla by vás zajímat připravovaná hra Prince of Qin. Ta vás postaví do role korunního prince starověké Číny, který musí v doprovodu několika spolubojovníků projít mnoha bitvami a nástrahami, aby objasnil smrt svého otce a získal trůn, který byl usurpován jeho bratrem.

Prince of Qin Roku 210 před naším letopočtem byl zabit čínský císař a celá říše upadla do chaosu, obyvatelé provincie Dazexiang vyvolali rebelii, další je následovali a o dění v Čínské říši se začali zajímat i nepřátelé zvenčí. Mladý korunní princ Fu Su se dostal do nezáviděníhodné situace a je jen na vás, zdali ho dovedete k pomstě a také ke trůnu, který neprávem usurpoval jeho bratr. Stojí před vámi tedy dost složitý úkol, ale naštěstí na to nebudete sami. Na vaší cestě se k vám mohou přidat čtyři další postavy, ať už NPC nebo hrdinové ovládaní dalšími hráči.

Asi by bylo slušné hned na úvod objasnit, do jakého žánru bude hra Prince of Qin vlastně spadat. Vězte tedy, že se bude jednat o akční izometrické RPG, ve kterém ovšem nebudete nepřátele řezat hlava nehlava (jako třeba v Diablu), ale do týmových bojů bude snad možno vložit i trochu taktiky a strategie. V bojích se ke slovu dostanou zbraně, kung-fu i magie, navíc bude možno pomocí kouzel přivolat na svoji stranu různé bytosti, například zvířata a podobně, takže v některých okamžicích budete ovládat i deset a více postav. Trochu kontroverzní je možnost zranit nějakého spolubojovníka, což se ve zběsilé realitmové bitvě může podle mého názoru stát dost často a trochu tak hrozí, že nejvíce starostí vám při boji zabere snaha netrefit kamaráda. Jako v každém správném RPG se i ve hře Prince of Qin setkáme s několika profesemi, konkrétně s paladinem, silákem, zabijákem, kouzelníkem a čarodějnicí.

Prince of Qin

Zajímavé je rozdělení schopností a vybavení do pěti sfér, které korespondují s pěti elementy – kovem, dřevem, zemí, vodou a ohněm. Filozofové ve starověké Číně se domnívali, že z těchto základních esencí se skládá celý svět a jsou mezi sebou v interakci, čehož autoři využili k vytvoření některých pravidel, která budou ve hře fungovat – například kouzla založená na esenci vody jsou na ohnivé bytosti rozhodně účinnější nežli dřevěné zbraně (kdo by to řekl, že ;-). K vybavení se pojí ještě další zajímavost, a to možnost vyrábět si ho svépomocí ze surovin, přičemž ty obyčejnější budete získávat těžbou v dolech (což je zatím blíže nespecifikovaný prvek, který zavání spíše strategií nežli RPGčkem), ty cennější občas někde naleznete nebo dostanete jako odměnu po splnění nějakého questu; samozřejmě bude platit, že čím vzácnější suroviny použijete, tím lepší předmět si z nich vyrobíte. Některé zbraně bude možno sdružovat do jakési sady, což bude mít tu výhodu, že vám zaberou méně místa v inventáři. Samozřejmostí by měl být fakt, že zbraně a brnění se budou projevovat na vzhledu postavičky, která je bude mít v ruce, resp. na těle.

Autoři se skutečně pokoušejí vměstnat do hry co nejvíce historických reálií, takže se například budeme moci potkat s více než 30 NPC, která budou představovat autentické osobnosti své doby. Poměrně věrný by měl být i místopis, který bude Prince of Qin obsahovat více než stovku samostatných lokací, přičemž budeme moci navštívit Velkou Čínskou zeď, Císařovu hrobku či palác Epang, ale nebudou chybět ani "obyčejná" města a vesnice, jakož i přírodní lokace a podzemní jeskyně. Herní svět bude rozdělen do tří regionů (Severní, Střední a Jižní Čína), jejichž kulturní i přírodní specifika by ve hře měla být zachována. Prostředí by mělo být poměrně živé – setkáme se zhruba se 100 NPC a rubat budeme moci do četných nepřátel, kterých by mělo být asi 200 druhů. Dobrodružství vám navíc bude zpestřovat střídání dne a noci, stejně jako rozmary počasí. Pokud se chcete mrknout na to, jak bude Prince of Qin vypadat, máte možnost v naší galerii screenshotů. Hra je vyvíjena týmem Object Software, o vydání se postará společnost Strategy First a pokud vše dobře dopadne, mohli bychom se zase po nějaké době dočkat alespoň jakés takés invence na trochu stagnujícím poli akčních RPG.


Témata: Diablo, software