Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro Beach Soccer - slunce, fotbal, písek

  12:00aktualizováno  8:10
„Zelená je tráva, fotbal to je hra..."" praví jedna téměř lidová píseň, proti čemuž není co namítat. Ovšem, že onen všem dobře známý a neposedný kulatý nesmysl se dá honit i na jiném povrchu, než je měkký trávník, nebo tvrdá a špinavá škvára vám ukáže Pro Beach Soccer, připravované počítačové zpracování plážového fotbalu.

Pro Beach Soccer

Devět z deseti beduínů vám potvrdí, že písek je pěkná mrcha. Všude vleze, šimrá, škrábe a najednou máte vlka až na záda, ani o tom nevíte. Devět z deseti volejbalistů vám potvrdí, že písek je sice pěkná mrcha, ale že se s ním dá zažít spousta legrace. Můžete do něj padat, skákat a to vše bez nějaké hrozby vážnějšího zranění. Deset z deseti plážových fotbalistů vám sdělí totéž, protože v pískovišti mohou bez problémů padat, dělat skluzy, nůžky a další skopičinky.

A o tom je přesně plážový fotbal. Tato odnož klasické kopané, oblíbená zejména v Jižní Americe, se dočkala oficiálních pravidel v roce 1993, kdy je představila IBSA (International Beach Soccer Association). O rok později byla založena profesionální soutěž, skládající se z mezinárodních turnajů různých národních lig. V počátcích dokonce pomáhali zvednout popularitu tohoto dynamického sportu svou účastí i již trochu vyčpělé, leč diváky stále vábící hvězdy Eric Cantona, Romario či Zico. A jak vůbec takový plážový fotbal vypadá? Hřiště, které je podobně jako v plážové odbíjené ohraničeno barevnými páskami, je dlouhé 37 a široké 28 metrů. Hraje se na pět hráčů, přičemž střídat se může téměř libovolně, hráči nemají žádnou výstroj (povoleny jsou jen měkké chrániče kotníků) a hraje se většinou bosky. Zajímavostí jsou modré karty, které jsou jakýmsi mezistupněm mezi žlutými a červenými. Celková hrací doba je Pro Beach Soccer rozdělena na tři třetiny po dvanácti minutách, přičemž časomíra se při každém přerušení zastavuje. Je vidět, že pravidla se trochu podobají těm hokejovým, což lze naštěstí říci i o hratelnosti. Hra je rychlá a dynamická v vzhledem k obtížnému měkkému terénu se míč velmi často pohybuje vzduchem, což dovoluje hráčům různé akrobatické kousky a oku lahodící finesy, za které by se nemusel stydět nejeden shaolinský mnich. Tomu také odpovídají statistiky hovořící o jedenácti gólech za zápas a střele na branku každých třicet vteřin.

Pro Beach Soccer vám nabídne několik klasických možností. Budete si moci s jedním z 32 národních týmů zahrát celou sezónu, arkádový survival nebo si oťuknout soupeře v exhibičním utkání, ovládání si pak vyzkoušíte ve čtyřech tréninkových módech. K dispozici bude samozřejmě také editor, ve kterém si jednoduše vytvoříte svůj vlastní turnaj či ligu. Zápasy se budou, bohužel, odehrávat jen ve čtyřech lokacích (v Riu, Marseille, Benátkách a Bangkoku), což je opravdu málo, přestože autoři tvrdí, že každá z nich bude mít svou originální a jedinečnou atmosféru, podbarvenou rozdílnou zvukovou kulisou a odlišným projevem místních komentátorů :-).

Po technické stránce by neměl Pro Beach Soccer nikterak zaostávat. Autoři prý poctivě motioncapturovali s borci ze španělského týmu, Pro Beach Soccerčehož je výsledkem asi tisícovka animací, takže hráči (složení až ze 7000 polygonů) by se na hřišti rozhodně neměli pohybovat jako banda zobmie. Určitě pak potěší spousta detailů zaručujících, že sportovci nevypadají jako plastové figuríny – černoši jsou černí, běloši bílí, někteří nosí šátky, jiní čelenky, či sluneční brýle. Hlavními trumfy, na které autoři sázejí, by ale mělo být jednoduché a intuitivní ovládání a především pak rychlá a přímočará hratelnost, tolik specifická pro všechny dobré arkády.

Vývojáři z firmy Pam Develompent (fungující pod distributorskými křídly francouzského koncernu Wanadoo) by nám měli tento sportovní titul se zřetelnými konzolovými prvky (hra vyjde multiplatformově – kromě PC i ve verzích pro XBOX, PS2 a GBA) představit už v listopadu letošního roku. Můžeme jen doufat, že jim podaří věrně převést dynamiku tohoto mladého sportu na naše monitory (a televize), a že hratelnost převáží předpokládané nedostatky v podobě malého počtu hřišť a hracích módů.

Autor:


Témata: Slunce, Xbox


Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Blizzcon 2017 - bonusové in-game předměty
Koupíte si virtuální lístek na Blizzcon? Získáte tyto in-game předměty

Blizzcon je svátek všech fandů her od Blizzardu, který letos poběží od 3. do 4. listopadu. Podívejte se, jaké předměty do her získají majitelé virtuální...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
TECHNOLOG s AJ/NJ

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 25 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.