Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Problém pro menší firmy: prodejci preferují silné tituly a bazar

aktualizováno 
Méně známé hry mají delší prodejní cyklus, ale prodejce to nezajímá. Řešením je prodej přes internet přímo od výrobce. Seženete tak i starší tituly.

Prodejci diskriminují malé firmy

Velcí prodejci her v současnosti vyznávají novou strategii. Zaměřují se v prvé řadě na prodej silných titulů, případně bazarových her, a tím odstrkují menší tvůrce a vydavatele do ústraní. Dá se dokonce říci, že je ignorují.

Tvrdí to přinejmenším JD McNeil z britského nezávislého studia Siltherine, které vytváří především strategické hry. Asi nejznámějšími značkami z jeho portfolia jsou série History a The History Channel. Aktuálně tato firma ohlásila spojení se studiem Matrix Games.

Z produkce Siltherine: The History Channel Great Battles of RomePodle McNeila má jeho firma stále zájem spolupracovat s velkými prodejci her. Za současného stavu se mu ale jako lepší volba jeví digitální distribuce, kdy si hráči mohou požadovanou hru za poplatek stáhnout z internetu prostřednictvím nějaké služby nebo přímo od výrobce.

"Podmínky k uvedení méně ambiciózního produktu na trh jsou čím dál složitější," říká McNeil. Naše tituly se mohou prodávat roky a zpětný katalog her je v tomto ohledu pro obě společnosti (Siltherine i Matrix) extrémně důležitý. To ale není model, který by v současnosti v běžném prodeji dobře fungoval."

"Prodejci se podle našeho názoru zaměřují špatným směrem," dodává McNeil s tím, že filosofií herních obchodů je momentálně kombinovat nabídku těch nejznámějších a největších her s prodejem bazarových kousků.

"Kdyby prostor věnovaný bazarovým hrám věnovali menším vydavatelům, určitě by to osvěžilo a rozšířilo celý herní trh." Recyklování produktů z druhé ruky je podle něj pouze strategie, jak dostat malé vydavatele na okraj trhu a představuje to pouze další hřebík do rakví malých firem.

Z produkce Matrix Games: Birth of AmericaMcNeil je ale přesvědčen, že možnosti digitální distribuce nabídnou jeho firmě nové příležitosti pro úspěch na herním trhu. "Krása byznysu v digitální rovině spočívá v tom, že nemusíte s nikým válčit o místo v regálech prodejen a ani nemusíte nikoho přesvědčovat k větším odběrům. V současnosti se nám dostává pouze skrovného místa na pultech a pokud nemáte vyloženě štěstí, tak tomu budou odpovídat i nízké prodeje."

Další nespornou výhodou digitální distribuce je podle McNeila i to, že firma pracuje pouze se svými vlastními produkty a může si určovat prodejní strategii, když není nucena prodávat své hry prostřednictvím nějakého dalšího subjektu.

"Naše produkty tak můžete získat pouze od nás. Naši zákazníci si to budou čím dál více uvědomovat a budou vědět, kam si mají zajít pro ty typy her, jaké máme v našem portfoliu. Jistě, budeme mít hodně práce, abychom pokryli celý svět, ale na tuhle výzvu jsme připraveni," uzavírá McNeil optimistickým výhledem do budoucna.



Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

KOMENTÁŘ: Filmy podle her jsou stále v kurzu. Mají však cenu?

Film Tomb Raider

Filmové adaptace slavných videoher skončily v drtivé většině neúspěchem. Bohužel i těch pár výjimek patří do kategorie...



Najdete na iDNES.cz