V titulu SimCity jde především o budování města.

V titulu SimCity jde především o budování města.

Zklamala jsem lidi z týmu, říká generální manažerka vývoje SimCity

  • 17
Posledních deset dní představovalo pro vývojářskou společnost Maxis údajně vůbec největší výzvu všech dob. Odhalila to generální manažerka studia Lucy Bradshawová. Komplikovaný start údajně zhatil původní vývojářské plány pro období po vydání hry.

Autoři totiž zájem o hru neodhadli, a servery se tak potýkaly s přetížením. Mnohým se v úvodních dnech k serverům vůbec nedařilo připojit, případně byla hra značně nestabilní (čtete více).

Titul totiž vyžaduje neustálé připojení k internetu a podle původních informací sbírá data od ostatních hráčů. Cílem má být jednotná ekonomika. Nejnovější informace však naznačují, že význam dat z internetu není tak zásadní (více o poznatcích), a klidně by se tak mohlo hrát bez připojení k celosvětové síti.

"Nemohu odhalit konkrétní čísla, ale prozradím, že jsme ve dnech před vydáním pocítili zásadní nárůst zájmu. A to nás nachytalo na švestkách. Byla naše chyba, že jsme naše fanoušky podcenili. Náš přístup měl být lepší," řekla Bradshawová v rozhovoru pro server CVG.

Hra v Americe vyšla 5. března a manažerka je prý od té doby ve studiu téměř 24 hodin denně. Ve společnosti Maxis přitom není žádným nováčkem. Připojila se k ní v roce 1997 a s řadou vývojářů po celá ta léta spolupracuje.

"Mám pocit, že jsem je zklamala. Byla to moje zodpovědnost. Ale říkám jim, co všichni víme: SimCity je báječná hra a všichni bychom měli být hrdí na její vývoj a snahu do ní vloženou. Činím veškeré možné kroky, abychom hru stabilizovali, a zbytek světa si mohl užít tvrdou práci všech vývojářů," tvrdí Bradshawová.

Jako odškodné společnost plánuje zdarma nabídnout jednu PC hru od vydavatelství Electronic Arts. Ta bude ke stažení prostřednictvím digitální distribuce Origin. Více informací k tomu Brashawová slibuje zveřejnit 18. března.

Ze situace vyvozuje následující závěry: "Nikdy nepodceňujte sílu vašich fanoušků. Celý příběh vám nepoví ani veškerá prodejní data, tabulky a grafy. Zkoušejte hru ve skutečném světě, co nejvíce to jde. Hráči totiž hru otestují způsoby, o kterých jste ani neměli ponětí, že jsou možné."