Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

  13:24aktualizováno  13:24
Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.

Resident Evil 7: Biohazard | foto: Capcom

„Musel jsem si především vzpomenout, jak jsem tenkrát pracoval. Využít to k vývoji menší hry, která jde do hloubky,“ prohlásil producent Jun Takeuchi.

Původní návrh přitom počítal se zobrazením z pohledu třetí osoby. Vývojářům se však nedařilo jednotlivé koncepty spojit v zábavný celek. Restart projektu pak přinesl kameru z vlastního pohledu ale i větší příklon k hororu a snahu o vytvoření intimnější atmosféry inspirované filmem Lesní duch (The Evil Dead).

Cílem nového Resident Evilu byl návrat ke kořenům. Takeuchi chtěl zkombinovat nejlepší prvky dřívějších dílů okořeněné o moderní novinky. Takeuchi pracoval i na vývoji vůbec prvního dílu a pamatoval si, jak tehdy tvůrčí tým nad hrou uvažoval.

„Snažili jsme se hráčům umožnit, aby horor zažili intimním způsobem. Tak aby měli pocit, že se to děje přímo jim,“ tvrdí Takeuchi v propagačním videu.

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1

Resident Evil 7: Biohazard

Vývojáři proto zvolili zcela opačný postup. Zatímco hra s předchozími díly neustále bobtnala ve snaze o vývoj čím dál tím velkolepějších titulů, Resident Evil 7 se pokusil o jasněji ohraničený ale o to propracovanější zážitek.

A podle všech měřítek to bylo správné rozhodnutí. Průměrné hodnocení Resident Evilu 7 se pohybuje okolo 86 % a během necelých tří týdnů se prodalo přes tři miliony kopií. Vývoj se tak zaplatil hned v první měsíci po uvedení do obchodů.

Emanuel Svoboda hře v recenzi pro Bonusweb udělil skóre 88 %. „Tentokrát se to povedlo. Resident Evil opět změnil tvář a je tak děsivá, jak tomu u série už dlouho nebylo. Bravo,“ napsal Svoboda (čtěte text).

Autor:



Nejčtenější

Populární youtuber TotalBiscuit zemřel, bylo mu pouhých 33 let

TotalBiscuit

Po dlouhém boji s rakovinou včera zemřel John Peter Bain, známý počítačovým hráčům pod svými přezdívkami TotalBiscuit a...

RECENZE: Více her jako Detroit a lidé přestanou chodit do kina

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human je jako drahý hollywoodský blockbuster, jehož děj můžete sami ovlivňovat. Pokud dokážete občas...



V Německu poprvé po 20 letech povolili hru s hákovým křížem

Wolfenstein - cenzura

Satirická hra Bundesfighter II Turbo se stala prvním titulem od roku 1998, ve kterém bylo povoleno zobrazit hákový kříž.

Autoři českého Kingdom Come poodhalili plány do budoucnosti

Pokud čekáte na jednoznačnou radu ve stylu "je to pecka, běžte si to okamžitě...

Kingdom Come: Deliverance se v průběhu příštích 12 měsíců rozroste o čtyři příběhová rozšíření. Nejspíše si tak...

Sony: PlayStation 4 vstupuje do konečné fáze svého cyklu

Kompletní nabídka PlayStation

PlayStation 4 vyšel v listopadu 2013 a v současné generaci je to s prodeji 76,1 milionu celosvětově nejúspěšnější...

Další z rubriky

Vzhůru do Vietnamu. První přídavek k Far Cry 5 vyjde začátkem června

Far Cry 5: Hours of Darkness

První placené rozšíření střílečky Far Cry 5 se jmenuje Hours of Darkness, vyjde 5. června a podíváme se v něm do...

Legendární Unreal slaví 20. narozeniny a je dočasně zdarma

Unreal Gold

Když v roce 1998 Unreal vyšel, způsobil v počítačových hrách menší revoluci. Od té doby sice grafika několikanásobně...

Jaké PC bude potřeba k hraní The Crew 2? Podívejte na nároky

The Crew 2

Týden před startem uzavřené bety závodů The Crew 2 zveřejnili vývojáři minimální a doporučené hardwarové nároky včetně...



Najdete na iDNES.cz