Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

  13:24aktualizováno  13:24
Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.

Resident Evil 7: Biohazard | foto: Capcom

„Musel jsem si především vzpomenout, jak jsem tenkrát pracoval. Využít to k vývoji menší hry, která jde do hloubky,“ prohlásil producent Jun Takeuchi.

Původní návrh přitom počítal se zobrazením z pohledu třetí osoby. Vývojářům se však nedařilo jednotlivé koncepty spojit v zábavný celek. Restart projektu pak přinesl kameru z vlastního pohledu ale i větší příklon k hororu a snahu o vytvoření intimnější atmosféry inspirované filmem Lesní duch (The Evil Dead).

Cílem nového Resident Evilu byl návrat ke kořenům. Takeuchi chtěl zkombinovat nejlepší prvky dřívějších dílů okořeněné o moderní novinky. Takeuchi pracoval i na vývoji vůbec prvního dílu a pamatoval si, jak tehdy tvůrčí tým nad hrou uvažoval.

„Snažili jsme se hráčům umožnit, aby horor zažili intimním způsobem. Tak aby měli pocit, že se to děje přímo jim,“ tvrdí Takeuchi v propagačním videu.

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1

Resident Evil 7: Biohazard

Vývojáři proto zvolili zcela opačný postup. Zatímco hra s předchozími díly neustále bobtnala ve snaze o vývoj čím dál tím velkolepějších titulů, Resident Evil 7 se pokusil o jasněji ohraničený ale o to propracovanější zážitek.

A podle všech měřítek to bylo správné rozhodnutí. Průměrné hodnocení Resident Evilu 7 se pohybuje okolo 86 % a během necelých tří týdnů se prodalo přes tři miliony kopií. Vývoj se tak zaplatil hned v první měsíci po uvedení do obchodů.

Emanuel Svoboda hře v recenzi pro Bonusweb udělil skóre 88 %. „Tentokrát se to povedlo. Resident Evil opět změnil tvář a je tak děsivá, jak tomu u série už dlouho nebylo. Bravo,“ napsal Svoboda (čtěte text).

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

VIDEO: Battlefield 5 má konečně trailer, jaký si zasloužil

Battlefield 5

Konec experimentů. Battlefiled 5 konečně dostal pořádný trailer, který v plné síle ukazuje hru tak, jakou jí fanoušci...

Arménie vyzývá hráče, aby vyzkoušeli strategii Crusader Kings 2

Vlajka Arménie

Oficiální twitterový účet Arménské republiky vyzývá hráče, aby si zahráli populární historickou strategii za arménský...

Bethesda přehodnotila svoji politiku poskytování her recenzentům

Evil Within 2

Zaměstnance Bethesdy už nebaví věčné lamentování novinářů nad tím, že nemají dostatek času na recenzování. Hry budou...



Najdete na iDNES.cz