Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

  13:24aktualizováno  13:24
Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.

Resident Evil 7: Biohazard | foto: Capcom

„Musel jsem si především vzpomenout, jak jsem tenkrát pracoval. Využít to k vývoji menší hry, která jde do hloubky,“ prohlásil producent Jun Takeuchi.

Původní návrh přitom počítal se zobrazením z pohledu třetí osoby. Vývojářům se však nedařilo jednotlivé koncepty spojit v zábavný celek. Restart projektu pak přinesl kameru z vlastního pohledu ale i větší příklon k hororu a snahu o vytvoření intimnější atmosféry inspirované filmem Lesní duch (The Evil Dead).

Cílem nového Resident Evilu byl návrat ke kořenům. Takeuchi chtěl zkombinovat nejlepší prvky dřívějších dílů okořeněné o moderní novinky. Takeuchi pracoval i na vývoji vůbec prvního dílu a pamatoval si, jak tehdy tvůrčí tým nad hrou uvažoval.

„Snažili jsme se hráčům umožnit, aby horor zažili intimním způsobem. Tak aby měli pocit, že se to děje přímo jim,“ tvrdí Takeuchi v propagačním videu.

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1

Resident Evil 7: Biohazard

Vývojáři proto zvolili zcela opačný postup. Zatímco hra s předchozími díly neustále bobtnala ve snaze o vývoj čím dál tím velkolepějších titulů, Resident Evil 7 se pokusil o jasněji ohraničený ale o to propracovanější zážitek.

A podle všech měřítek to bylo správné rozhodnutí. Průměrné hodnocení Resident Evilu 7 se pohybuje okolo 86 % a během necelých tří týdnů se prodalo přes tři miliony kopií. Vývoj se tak zaplatil hned v první měsíci po uvedení do obchodů.

Emanuel Svoboda hře v recenzi pro Bonusweb udělil skóre 88 %. „Tentokrát se to povedlo. Resident Evil opět změnil tvář a je tak děsivá, jak tomu u série už dlouho nebylo. Bravo,“ napsal Svoboda (čtěte text).

Autor:



Nejčtenější

Finální účtenka za Battlefront II: EA prohrálo na všech frontách

Logo Electronic Arts

Měl to být jeden z největších herních hitů letošního roku. Místo toho je Star Wars Battlefront 2 všem pro smích a firma...

Nejlepší hry roku 2017? Nominujte své favority

Injustice 2

Závěr roku již tradičně patří anketě Hra roku. A protože je to čtenářská anketa, o tom, které hry se v hlasování na...



Hra ještě není hotová, přesto už v ní autoři prodávají pozemky za tisíce

Star Citizen

Autoři již vybrali na vývoj Star Citizen v přepočtu přes tři miliardy korun. Hra sice není ani po šesti letech hotová,...

Obtížnost ve hrách: jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát?

Doom

Jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát? Napište nám, jak vnímáte obtížnost v dnešních hrách.

RECENZE: Skyrim už můžeme hrát i na cestách, port dopadl skvěle

The Elder Scrolls V: Skyrim - verze na Switch

Hledáte další hru na Switch, v níž můžete strávit desítky hodin? The Elder Scrolls V: Skyrim je vám nově k službám i v...



Další z rubriky

Legendární Portal se vrací. Jen v trochu jiné podobě, než byste čekali

Portal Bridge Constructor

Autoři hry Bridge Constructor si do nového dílu vypůjčí propriety z kultovní klasiky Portal od firmy Valve.

Zase bude co hrát! Podívejte se na nově oznámené hry z The Game Awards

Death Stranding

Takový počet nově oznámených her jsme tu neměli od E3. Podívejte se, co zajímavého se na nás v budoucnosti chystá.

VIDEO: Sledujte ruiny Moskvy v parádním traileru na Metro Exodus

Metro Exodus

Podívejte se na nejnovější trailer z postapokalyptické akce Metro Exodus, která se inspiruje románem Metro 2035...



Najdete na iDNES.cz