Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Project 1 - letecká esa proudové éry

  12:00aktualizováno  17. dubna 2:02
Současné letecké bitvy jsou více záležitostí techniky, než dokonalé pilotáže. V padesátých a šedesátých letech však museli letci vládnout poměrně primitivně vyzbrojeným, ale zato pekelně rychlým proudovým strojům. Umění vzdušných soubojů ""tváří v tvář"" dosáhlo vrcholu - ukažme, že to alespoň v simulátoru dokážeme také. Vzhůru do oblak.

Project 1

Létáte radši s pístovým nebo proudovým motorem? Strefujete se do svých vzdušných soupeřů pomocí tepelně naváděných raket nebo salvou kulometů z těsné blízkosti? Tyto dvě otázky celkem přesně ohraničují zaměření současných vojenských leteckých simulátorů a potažmo i virtuálních bojových pilotů. Buď létáte na supermoderních elektronikou napěchovaných strojích a své nepřátele při soubojích často ani nezahlédnete, nebo sedíte v elegantních "vrtulácích", v nichž si v těsných soubojích vidíte s protivníky téměř z očí do očí, přičemž tyto stroje nejčastěji datem výroby spadají do let 1938 až 1945, tedy do období druhé světové války. Do doby před tento konflikt si můžeme zaletět jen výjimečně a do časů těsně po něm také. Přitom vzdušné bitvy padesátých a šedesátých let nabízejí snad nejdramatičtější letecké souboje jaké se kdy na obloze odehrály. Výkony letadel se blížily rychlosti zvuku, ale jejich výzbroj byla téměř stejná jako u o mnoho pomalejších strojů - kulomety, kanóny a první rakety.

A i když se války v Koreji a ve Vietnamu, tedy významné konflikty časů, o nichž mluvíme, těší značnému zájmu fanoušků historie, virtuální piloti moc příležitostí vyzkoušet si je nemají. Vývojáři z firmy Third Wire však hodlají udělat radost všem, kteří touží usednout do kokpitů strojů ze začátků proudové éry. Jejich "tajná mise" nese krycí název Project 1 a přesuneme se v ní o čtyřicet let do minulosti, na leteckou základnu kde své motory zahřívá F-100 Super Sabre - váš první stroj. Píše Project 1se rok 1960. V kokpitu stíhače nenaleznete žádný radar ani nic podobného. Jak ale budete postupovat hrou, otevřou se vám netušené možnosti. Vývoj nových zbraní jde neustále vpřed. Do vašeho hangáru postupně zavítají další tři letouny - F-104 Starfighter, A-4 Skyhawk a ke konci kampaně i F-4 Phantom II a spolu s ním také nejmodernější technika té doby. Bohužel v základní verzi hry nepůjde usednout do kokpitu žádného sovětského, tedy nepřátelského stroje. Na obloze se však samozřejmě budeme utkávat s největšími bojovníky s rudými hvězdami na křídlech - Migy 17, 19 a 21, Suchoji 7, Tupolevy 22, Iljušiny 28 a Antonovy 12. Za americkou stranu navíc modré nebe pokreslí kondenzační páry za křídly nehratelných strojů C-30 Herkules a B-57. Pokochat jejich tvary, se můžete na screenshotech v naší galerii.

Nyní se ale ještě vraťme na zem - podvozek se dotkl přistávací dráhy a my se podíváme na příběh hry. Všechny, kteří se těšili na ztvárnění vietnamského konfliktu musíme zklamat. Autoři chtějí do hry zapracovat dynamickou kampaň maximálně ovlivňovanou hráčovými činy, a proto zasadili její příběh do alternativní minulosti. Zatím však není jisté okolo čeho se bude boj USA proti SSSR točit. V každém případě vám tento konflikt umožní vstoupit do řad US Air Force, a nebo se, což je hodně zajímavější, stát nájemným pilotem. Právě ona možnost být vzdušným žoldákem má přinést nové, u tohoto typu her neviděné, možnosti. Za úspěšně splněné úkoly a zničené cíle budete dostávat peníze, za ně si pak lze opravovat letoun, Project 1nakupovat palivo, lepší vybavení, zbraně a v neposlední řadě i celá letadla. Zní to docela zajímavě, jen si nedovedu představit, jak si normální pilot vydělá na vlastní supermoderní stíhačku. Asi budete velice dobře placeni.

Koupit si však budete moci jen čtyři zmíněná "létatelná" letadla. Pokud vám to připadá málo, musíte se spolehnout na zručnost leteckých fanoušků, nebo na své šikovné prstíky. Jakmile hra vyjde, což by se mělo stát někdy během tohoto roku, objeví se k ní zřejmě spousta amatérských doplňků a kampaní. Project 1 je od počátku vyvíjen s otevřenou architekturou a jeho autoři počítají s podporou amatérských týmů. Všechny textury mají být v obecně používaném formátu *.BMP a 3D modely budou vytvořeny v běžně dostupném 3D Studiu Max. To umožní vyrábět doplňky ke hře bez nutnosti vlastnit speciální editor. I ten však na instalačním cédéčku najdeme, díky němu půjde korigovat letový model jednotlivých strojů, upravovat terén a vytvářet nové kampaně. Doufejme však, že i hra sama o sobě bude kvalitním počinem. Základní ingredience k tomu má - neokoukaná letadla i poměrně originální herní náplň. Snad se nesvázanost s historickými fakty projeví jako plus.

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.