Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Project C

  12:41aktualizováno  25. ledna 12:47
Project C
Project C

Podle názvu by mohl každý usuzovat, že se jedná spíše o nějaké sci-fi, ale pravda je jiná. "Project C" je fantasy RPG a jeho název je čistě pracovní. Autorům, Larian Studios, se totiž ještě nepovedlo najít takový, s nímž by byli plně spokojeni. Přečtěte si tedy tuto novinku a třeba vás nějaký příhodný název napadne.

Každé RPG dostává úplně jiný rozměr, je-li vloženo do obrovského plně funkčního světa, který reaguje na vaše počínání a žije svým vlastním životem. Některým hrám se to celkem povedlo (Baldur´s Gate, Fallout), ale pořád je ještě co zdokonalovat. Jak se zlepšují herní technologie, stávají se i virtuální světy dokonalejší a reálnější. Hráč je pak po dobu hraní hry vnitřně rozdělen na dva světy: reálný a herní. Právě o to se autoři této hry snaží nejvíce, pohltit hráče a pustit ho až po úplném vyčerpáním nebo pokořením hry. A že slabší jedinci mohou při hraní této hry zkolabovat naznačuje velikost herní plochy, která má mít kolem 14000 herních obrazovek. Najdete na nich lesy, řeky, pouště, jezera, vesnice, města, hrady, močály, jeskyně, žaláře, katakomby, podzemní města atd. To vše by mělo být spojeno dohromady, takže žádné úrovně, ale jeden obrovský megasvět. Když budete procházet lesem, uslyšíte hukot sov, šelmy lovící potravu či ptactvo. Ve městech či vesnicích budou obyvatelé něco dělat, nebo si každý půjde po svém. Nemělo by se tedy stávat, že uvidíte obyvatele měst stát a čekat až k nim přijdete. S každým by se mělo dát konverzovat a pokud někoho přemluvíte, třeba se k vám přidá. Ale tady pozor, stejně jako ve Falloutu nebudete moci vaše společníky plně ovládat.

Project C

Nu a dostali jsme se k vaší postavě, věci to v každém RPG tak důležité. Povyšování postav je stejné jako u většiny podobných her, tedy klasické zkušenostní body, levely, vlastnosti jako síla, inteligence atd. Ale u obratností se tato hra odklonila od standartu a autoři do ní vložili novou věc, tzv. výzkum obratnosti. Totiž každý skill má jistou cenu zkušenostních bodů, za které si požadovanou obratnost jakoby "koupíte nebo vyzkoumáte". Někdy je "koupení" určitého skillu ještě podmíněno výškou dosaženého levelu či "vyzkoumáním" nějaké jiné obratnosti. Všechny tyto obratnosti budou rozděleny do čtyř kategorií, podle toho čeho se týkají: zbraně, brnění, magie, general. Obratností by mělo být ve hře plno jako například identifikování obludy, ovládání dvou zbraní najednou atd.

Ke každé správné fantasy patří i magie. Popravdě by to bez ní nebyla fantasy, ale spíše nějaká historická hra. Kouzla se ve hře učí tím stylem, že abyste se určité kouzlo naučili, musíte udělat dvě věci: najít knihu s tím určitým kouzlem a pak se ho pomocí podobného systému jako u obratností naučit. Kouzel by mělo být ve hře více jak dvacet (to teda moc není).

Grafické zpracování je patrné z okolních obrázků, které je pro RPG podle mne tím nejlepším. Autoři slibují skvělé vizuální efekty při vyvolání kouzel a měnící se vnější vzhled postavy podle toho, co má zrovna na sobě. Měli by pak být vidět i takové maličkosti jako třeba přidání chrániče nohou atd. To vše by mělo být optimalizováno pro Direct3D a 3Dfx.

"Project C" by měl vyjít někdy v létě roku 2000, ale když autoři ještě nemají vymyšlený ani název hry, viděl bych to spíše na sklonek tohoto roku.

Autor:




Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.