Project C

Project C
Project C

Podle názvu by mohl každý usuzovat, že se jedná spíše o nějaké sci-fi, ale pravda je jiná. "Project C" je fantasy RPG a jeho název je čistě pracovní. Autorům, Larian Studios, se totiž ještě nepovedlo najít takový, s nímž by byli plně spokojeni. Přečtěte si tedy tuto novinku a třeba vás nějaký příhodný název napadne.

Každé RPG dostává úplně jiný rozměr, je-li vloženo do obrovského plně funkčního světa, který reaguje na vaše počínání a žije svým vlastním životem. Některým hrám se to celkem povedlo (Baldur´s Gate, Fallout), ale pořád je ještě co zdokonalovat. Jak se zlepšují herní technologie, stávají se i virtuální světy dokonalejší a reálnější. Hráč je pak po dobu hraní hry vnitřně rozdělen na dva světy: reálný a herní. Právě o to se autoři této hry snaží nejvíce, pohltit hráče a pustit ho až po úplném vyčerpáním nebo pokořením hry. A že slabší jedinci mohou při hraní této hry zkolabovat naznačuje velikost herní plochy, která má mít kolem 14000 herních obrazovek. Najdete na nich lesy, řeky, pouště, jezera, vesnice, města, hrady, močály, jeskyně, žaláře, katakomby, podzemní města atd. To vše by mělo být spojeno dohromady, takže žádné úrovně, ale jeden obrovský megasvět. Když budete procházet lesem, uslyšíte hukot sov, šelmy lovící potravu či ptactvo. Ve městech či vesnicích budou obyvatelé něco dělat, nebo si každý půjde po svém. Nemělo by se tedy stávat, že uvidíte obyvatele měst stát a čekat až k nim přijdete. S každým by se mělo dát konverzovat a pokud někoho přemluvíte, třeba se k vám přidá. Ale tady pozor, stejně jako ve Falloutu nebudete moci vaše společníky plně ovládat.

Project C

Nu a dostali jsme se k vaší postavě, věci to v každém RPG tak důležité. Povyšování postav je stejné jako u většiny podobných her, tedy klasické zkušenostní body, levely, vlastnosti jako síla, inteligence atd. Ale u obratností se tato hra odklonila od standartu a autoři do ní vložili novou věc, tzv. výzkum obratnosti. Totiž každý skill má jistou cenu zkušenostních bodů, za které si požadovanou obratnost jakoby "koupíte nebo vyzkoumáte". Někdy je "koupení" určitého skillu ještě podmíněno výškou dosaženého levelu či "vyzkoumáním" nějaké jiné obratnosti. Všechny tyto obratnosti budou rozděleny do čtyř kategorií, podle toho čeho se týkají: zbraně, brnění, magie, general. Obratností by mělo být ve hře plno jako například identifikování obludy, ovládání dvou zbraní najednou atd.

Ke každé správné fantasy patří i magie. Popravdě by to bez ní nebyla fantasy, ale spíše nějaká historická hra. Kouzla se ve hře učí tím stylem, že abyste se určité kouzlo naučili, musíte udělat dvě věci: najít knihu s tím určitým kouzlem a pak se ho pomocí podobného systému jako u obratností naučit. Kouzel by mělo být ve hře více jak dvacet (to teda moc není).

Grafické zpracování je patrné z okolních obrázků, které je pro RPG podle mne tím nejlepším. Autoři slibují skvělé vizuální efekty při vyvolání kouzel a měnící se vnější vzhled postavy podle toho, co má zrovna na sobě. Měli by pak být vidět i takové maličkosti jako třeba přidání chrániče nohou atd. To vše by mělo být optimalizováno pro Direct3D a 3Dfx.

"Project C" by měl vyjít někdy v létě roku 2000, ale když autoři ještě nemají vymyšlený ani název hry, viděl bych to spíše na sklonek tohoto roku.