Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Project CARS je simulátor, který není snadné si užít

aktualizováno 
Propracovaný jízdní model, poškození automobilů, nejrůznější druhy licencovaných vozů, to vše zní jako zaručený recept na skvělou závodní simulaci. Project CARS však ukazuje, že k výborné videohře to stačit nemusí.
65

Project CARS

Platforma: PC
Výrobce: Slightly Mad Studios

  • Realistický jízdní model
  • Působivá detailní grafika
  • Počasí ovlivňující jízdu a jeho nastavení
  • Skvělá rozdílnost vozů, od motokár po formule
  • Velké množství závodních tratí
  • Absence pořádných odměn je frustrující
  • Menu nastavení je vizuálně strohé, vylepšení nejsou navíc možná
  • Nepořádek v umělé inteligenci protijezdců
  • Oproti konkurenci málo aut

Project CARS je propracovanou závodní hrou, která vyrazí dech realistickým jízdním modelem, oslní grafikou, ale sama si zadře motor absencí pořádných odměn, více vozů a problémy s umělou inteligencí. Tuto závodní hru nelze zatratit, ale je těžké si ji oblíbit.

Herní karta

Project CARS | foto: Bonusweb.cz

Nový závodní simulátor to dnes na videoherním trhu rozhodně nemá lehké. A to i přesto, že do nebe vychvalovaná série Gran Turismo ještě nezamířila na PlayStation 4, Driveclub nebyla taková pecka, jak se očekávalo a závodní sága Forza Motorsport vychází jen na Xbox One. Project CARS je multiformátová hra, která má šanci oslovit pouze jednu jedinou skupinu hráčů: pravověrné milovníky závodní simulace. Ale ani u nich nebude mít vyhráno.

Project CARS

Project CARS

Project CARS

Project CARS

Vyberte si, jak moc chcete pomoci


Podstatou hry je co nejvěrohodnější simulace. Jak už bývá v novém herním tisíciletí zvykem, zpočátku si můžete zvolit nastavení asistencí od toho pro závodní amatéry až po naprosté profíky. Hru, potažmo závodění to ovlivní v nejrůznějších pomocných nastaveních, od ABS či dobržďování až po vedoucí linku, která vám svou barevností ukazuje, zda na to máte šlápnout, nebo naopak ubrat. Pokud máte zájem o arkádu, tady své herní choutky neukojíte a budete jen prskat na to, že neustále končíte mimo vozovku.

Věrohodný jízdní model

Jízdní model je věc, před kterou se skláníme. Je sice nelítostný, ale jde o pravověrnou simulaci, u níž je znát, jak výkonné vozidlo jste vybrali, jak jsou nažhavené pneumatiky, v jakém stavu je vozovka či jaké je počasí. 

Příjemný bonus zabudovaný v DualShocku 4

Project CARS umně využívá reproduktoru v ovladači DualShock 4. Z boxu vám budou členové vašeho týmu hlásit, jak si vedete, kolikrát jste vyjeli z trati i další průšvihy. Jde o drobnost, ale ve skutečnosti ještě více umocňuje pocit z virtuálního závodění.  

Vývojáři z týmu Slightly Mad Studio, tvůrci Need for Speed: Shift a jeho pokračování, věnovali jízdě největší pozornost, což je znát již po několika vteřinách od chvíle, kdy poprvé na DualShocku 4 stisknete plyn. Tady nemůžete vyvádět a spoléhat na odrážení se od protijezdců jako v Gran Turismu, zde hrají roli i detaily v nastavení.

Nastavte si, co chcete, nastavování nás baví


A že si u vozu můžete nastavit ledacos, od tvrdosti pneumatik až po citlivost brzd. Jenže menu nastavení je vizuálně chudé jako NASCAR okruh. Je to čistě textové menu, které nudí a nezkušený virtuální závodník se v něm rozhodně nebude chtít pohybovat dlouho. Přitom je to škoda, protože na nabídku je naopak bohaté jako okruh Nürburgring na zatáčky.

Project CARS

Project CARS

Project CARS

Project CARS

Konkurence dávno ukázala, že všechna ta nastavení převodovek a brzdných pedálů lze zobrazit i vizuálně. Stále však nejde o takový průšvih, jako když se pokusíte svůj vůz vylepšit o nějakou novou součástku.

Nové součástky neexistují, vylepšování chybí


Narazíte totiž jako Formule 1 do mantinelu při smyku. To, co přinesly Gran Turismo a Forza Motorsport již před několika lety, zde není možné. Tvůrci se nás snaží opít benzinem a na webu hry tvrdí, že vozy mají ty nejlepší součástky a že si máme pohrát s nastavením.

Všichni ale víme, že jde o hloupost a možnost vylepšovat vozy citelně chybí. Stejně jako pořádný režim kariéry, systém odměn a odemykání nového obsahu. Zde máte téměř vše přístupné od začátku, což je v době zpropadených mikrotransakcí a dodatečného stahovatelného obsahu úplné zjevení.

Odměny se nedočkáte


Na začátku hry si můžete zvolit v kariéře libovolnou třídu závodění. Jenže člověk by po vyhrané sérii očekával pořádnou odměnu a zde se jí nedočká. Ani většího množství vozů, euforického haleluja, prostě něčeho, co uspokojí vaše soutěživé já. Tady máte smůlu, tohle je simulace přízemnosti.

Na druhou stranu můžete od začátku jezdit s jakýmikoliv vozy chcete a kdy chcete. Kariéra je zpracována formou závodního kalendáře, v němž si můžete vybrat jakýkoliv závod. Trochu chudá možnost, ale dostačující.

Umělá inteligence je umělá


Dále nechybí ani samostatná jízda, což je ale z režimů, ve kterých prověříte umělou inteligenci protijezdců, vše. Zbývá už jen on-line multiplayer. Vývojáři jim dali do vínku umělou inteligenci plnou dětských nemocí. Většinou virtuální závodníci jedou jako podle učebnice, po předem dané trase, jen občas vidíte nějaké předjíždění, drama nebo pošťuchování za zvuků skřípajícího plechu.

Project CARS

Project CARS

Project CARS

Project CARS

Jenže někdy, když umělá inteligence vyjede ze stop vyjetých programátory, je chování hry neférové. Jezdci pak do vás bezmyšlenkovitě vrážejí a nejednou máte při přejíždění pocit, že jim hra pomáhá ve váš neprospěch.

Radost na závody pohledět


Při pohledu na hru však žádné problémy mít nebudete. Je totiž nádherná. Modely vozů jsou detailní a s jejich modelováním si vývojáři dali hodně záležet. I tratě jsou parádní, slunce žhaví asfalt, který ve Full HD září detaily.

Pěkné je i poškození, které má však k závodnímu realismu blízko asi jako WipEout. Jednou narazíte ve více než stokilometrové rychlosti do mantinelů a akorát je odřete, zatímco příště vám z tohoto dramatického setkání odpadne kolo. Jak je to možné, to se nedozvíte. Celkově to však působí nedodělaným a nefér dojmem.

Okruhová extratřída

Co se vozového parku týče, je zajímavý. Najdeme tu kolem osmdesátky vozů. Od motokár, přes supervozy, GT vozy až po formule nebo Le Mans prototypy. Rozdílnost vozů je až zarážející, samozřejmě v tom pozitivním slova smyslu.

Fotogalerie

Bohužel jich je ve hře právě jen necelých osmdesát, což oproti konkurenci, která se vytahuje stovkami aut, není nic moc. To však neplatí o tratích, kterých je kolem třiceti. A to včetně všech povinných okruhů jako Nürburgring, Silverstone, Laguna Seca Raceway nebo pro našince Brno. Okruhy jsou zpracovány s citem pro detail a nic jim nebudeme ani nechceme vytýkat.

O pár kol pozadu…


On-line závodění je fajn, pobavíte se u něj a své dovednosti prověříte ve věrohodné simulaci, která svými úskalími potrápí i ostatní hráče z jiných kontinentů. V závodech po síti zaujme nastavení před každou jízdou, kterým můžete změnit tempo každého závodu. Na síti však stále nehraje tento titul tolik lidí, aby se mohli shlukovat v nějakých závodních týmech. Navíc je ostuda, že není přítomen multiplayer v podobě rozdělené obrazovky, výsada konzolových her.

U Project CARS musíme vypíchnout skvělý jízdní model, pěknou grafiku, ale v žádném případě nelze přehlédnout, že konkurence je ne o jedno, ale minimálně o dvě kola napřed a nabízí toho podstatně více.



Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

86 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 241 čtenářů



Nejčtenější

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

FIFA 18
RECENZE: Fanoušci fotbalu ani letos neušetří. FIFA 18 se opět vyplatí

Nový díl jedné z nejprodávanějších herních sérií vůbec sice již nepřináší tolik novinek jako ten loňský, přesto jeho koupí nikdo neprohloupí. A to nejen kvůli...  celý článek

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

Dishonored: Death of the Outsider
Dokážete zabít boha? Recenze Dishonored: Death of the Outsider

Loni vydaná hra Dishonored 2 patřila k nejpozoruhodnějším titulům minulého roku. Není tedy divu, že jsme o ní neslyšeli naposled. V Death of the Outsider na...  celý článek

Další z rubriky

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.