Projekt Copernicus | foto: 38 Studios

Příběh fiaska za miliardu se pomalu uzavírá. K porušení zákona nedošlo

  • 0
Project Copernicus byl ve videoherním průmyslu jedním z nejkolosálnějších selhání posledních pěti let. Titul měl být on-line hrou na hrdiny ve stylu World of Warcraft a na jeho vývoj autorské společnosti 38 Studios půjčil peníze americký stát Rhode Island.

Když však firma nebyla schopná peníze splácet, skončil i přísun financí a studio v roce 2012 zkrachovalo. Zůstal tak dluh ve výši 75 milionů dolarů, tedy zhruba 1,8 miliardy korun.

Případ pak začal vyšetřovat státní zástupce, který o čtyři roky později dospěl k závěru, že v souvislosti s půjčkou k nelegální aktivitě nedošlo.

„Ve spojení s financováním 38 Studios a rozdělováním peněz se nepodařilo prokázat žádné porušení zákonů státu Rhode Island,“ píše se v osmistránkovém spisu.

Dokument uvádí, že se nelegální aktivitu nepodařilo prokázat, a je proto třeba vycházet z presumpce neviny. Soud však nevylučuje, že k nelegálním krokům mohlo dojít. Pokud by tedy na povrch vypluly nové informace, k žalobě firmy může dojít.

Kromě toho navíc probíhá ještě další vyšetřování. To stávající se soustředilo výhradně na prokázání, či popření kriminálních aktivit. Veřejný soud se však bude zabývat tím, kdo za situaci může, a v souvislosti s tímto šetřením mohou padnout nová obvinění.

Project Copernicus
Projekt Copernicus
Projekt Copernicus